Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    Devialet har jo fåttt mye positiv , og litt pepper , omtale den siste tiden. Har lang innspillingstid iflg ekspertisen , kan nok stemme for det virker som min forandrer seg litt hver dag , selvfølgelig til det bedre :) . den er jo solgt i "bøtter og spann"siden den ble lansert , så topp om andre kan fylle på videre...

    mvh
    H
     

    Bols

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2007
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    1
    Har en hjemme på prøve for noen dager. Spiller ganske så fantastisk sammen med Revel Ultima Salon. Denne utgaven er godt innspilt tror jeg og har vært på vandring blant flere. Likevel noe småsjokk ved første lytting for syns typisk mellomtone var litt uvant pågående og nærmet seg anstrengende, men den hadde da bare fått 10 min å "varme" seg på. Ok, Morten sa;- gi den et par timer, helst 24. Men dette sies bestandig og jeg bare registrerer det. Etter ca 2-3 timer så syns jeg faktisk det spilte nydelig, følelse av hurtig god dynamikk, herlig stram bass med "trøkk" i mellomgulvet (jeg er ikke hifiskribent, men prøver å formidle noe). Jeg syns denne har noe spesielt jeg ikke klarer å formidle med ord, og det beste er at det er ordentlig moro å dra på skikkelig, men med rommet dette befinner seg i er som å dra på med ferrari på humpete grusvei, det gjelder å holde seg fast.
    Kanskje dette med "innspilling" et par timer når den har vært av en stund har noe med tilvenning av eget hode, men men sånn føles det. Jeg har ikke lest hva Fidelity har skrevet ennå, jeg har hittil bare prøvd coax digital fra Bladelius Embla, skal prøve phono senere.

    Gratulerer med et kjempebra produkt!!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Devialet er ett kjempeprodukt. Gjorde en shootout mellom en Cary rør rigg som kostet 3-ganger så mye som franskmannen og i mine ører spilte Devialet bedre på de fleste parametre. Hurtighet og oppløsningsevnen var helt rå. Mere dynamisk forsterker har jeg aldri hørt tidligere, den rett og slett herjet med mine Accuton elementer og jeg var av og til redd de skulle få varige men,- heldigvis det gikk bra ;D Forsterkeren krever å få spilt seg varm før en gjør kritiske vurderinger av den, det er stor forskjell på varm og kald tilstand.

    Mine High-rez filer spilte den på en helt utrolig måte og selv min Berkeley dac må nok si seg kraftig slått her, jeg vet ikke hva de har gjort men High-rez igjennom franskmannen gjorde allerede en magisk opplevelse nærmest fullkommen og det er lenge siden jeg er blitt satt så mye ut av en all-in-one pakke løsning som dette. Gleder meg til nærmere lytt i framtiden.
     

    Vedlegg

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    :) god beskrivelse av johnnygrandis "herjer med elementene" , ja den herjer med elementene men alltid med en kontroll som få ! Ivertfall drar den frem toppytelsen til elementene.
    Kan nå etter mnd spilling bekrefte at den "desverre" må bli varm før den yter sitt beste , gjennomvarm faktisk, men pytt ! Den blir og meeeeget varm ved høy langvarig belastning.

    Bruker phonoinngang , diginngang for cddrev og bal inngang for mac via en m2tech hiface , alle med meget "høy ytelse" , spesielt synest jeg dac`n gjør underverker med sølvskivene ! (selv om de spilles bare av og til...)
    So far so good!

    mvh
    h
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    Alt er relativt men mine MG 3.7 trivest godt med denne "dingsen" :).
    mvh
    h
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Audiophile-Arve skrev:
    Er det nokon som har prøvd desse dingsane med tungdrivne høgtalarar?

    Bare å kjøre på med en monokonfigurasjon vet du Arve :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    Er det nokon som har prøvd desse dingsane med tungdrivne høgtalarar?

    Bare å kjøre på med en monokonfigurasjon vet du Arve :)
    Hei Johnny.
    Gratulerer med ny amp eller Dac eller hva vi skal kalle dette.
    Intigrert forsterker med Dac høres litt tamt ut, hørte jo denne hjemme hos Tore.
    Gleder meg til en lytt hos deg med denne,må ta en tur til deg etter nyttår.
    Er jo bare et helt genialt produkt dette, klasse D er vel kommet for å bli.
    For det er vel det det er eller er det noe annet?


    Steinar.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    steinost skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    Er det nokon som har prøvd desse dingsane med tungdrivne høgtalarar?

    Bare å kjøre på med en monokonfigurasjon vet du Arve :)
    Hei Johnny.
    Gratulerer med ny amp eller Dac eller hva vi skal kalle dette.
    Intigrert forsterker med Dac høres litt tamt ut, hørte jo denne hjemme hos Tore.
    Gleder meg til en lytt hos deg med denne,må ta en tur til deg etter nyttår.
    Er jo bare et helt genialt produkt dette, klasse D er vel kommet for å bli.
    For det er vel det det er eller er det noe annet?


    Steinar.
    Han har vel ikke kjøpt, bare testet?? Tror han går å lurer på den nye forsterkermodulen til Hypex.
    Vidar
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    vidarje skrev:
    steinost skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    Er det nokon som har prøvd desse dingsane med tungdrivne høgtalarar?

    Bare å kjøre på med en monokonfigurasjon vet du Arve :)
    Hei Johnny.
    Gratulerer med ny amp eller Dac eller hva vi skal kalle dette.
    Intigrert forsterker med Dac høres litt tamt ut, hørte jo denne hjemme hos Tore.
    Gleder meg til en lytt hos deg med denne,må ta en tur til deg etter nyttår.
    Er jo bare et helt genialt produkt dette, klasse D er vel kommet for å bli.
    For det er vel det det er eller er det noe annet?


    Steinar.
    Han har vel ikke kjøpt, bare testet?? Tror han går å lurer på den nye forsterkermodulen til Hypex.
    Vidar
    He-he
    Osten var litt rask der :-[

    Steinar.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Tulleosten :)

    Nei har ikke kjøpt meg en slik ennå, føler litt på disse Hypex i monokonfigurasjon som Vidar nevner. Så spørs det om det ikke bare er en hype eller the real thing.
    ----

    God helg folkens..!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    steinost skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    Er det nokon som har prøvd desse dingsane med tungdrivne høgtalarar?

    Bare å kjøre på med en monokonfigurasjon vet du Arve :)
    Hei Johnny.

    Intigrert forsterker med Dac høres litt tamt ut.



    Steinar.
    Lyden hjemme hos Tore (med Devialet) og hos meg kan ikke sammenlignes, med all respekt for lyden hos Tore.... :)

    Om du husker er rommet Devialeten sto og spilte var altfor lite og HT plasseringen gjør ikke saken en ting bedre. Ingen eletronikk vil kunne spille optimalt med slike betingelser. Jeg vil tro inntrykket ditt av Devialeten hadde vært en helt annen om du hadde hørt den i oppsettet mitt først.
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    La inn siste oppgradering og skulle kjøre i gang "Air" funksjon, men null lyd, noen andre som har prøvd, trodde det var "plug & play" ;D

    mvh
    rolf
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    5.5 er inne men ikke wifikortet iom at denne kom i hus tidlig i høst. Takker , kort er bestilt :)
    mvh
    rolf
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    haden skrev:
    5.5 er inne men ikke wifikortet iom at denne kom i hus tidlig i høst. Takker , kort er bestilt :)
    mvh
    rolf
    Da håper jeg du kan legge ut noen lytteinntrykk når du har fått det innstallert. Devialet hevder jo selv at dette er bedre enn alle andre måter å streame musikk på så jeg ser spent fram til rapport. (all annen streaming er avhenging av kabel og dette skal være bedre enn en hvilken som helst kabel)
    Vil det utgjøre en hørbar forskjell?
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    Ja det blir spennende å få testet ut "air" funksjon på Devialet'n . Iflg Dev. er den allerede på vei til meg , så rapport kommer i løpet av jan/feb.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    haden skrev:
    Ja det blir spennende å få testet ut "air" funksjon på Devialet'n . Iflg Dev. er den allerede på vei til meg , så rapport kommer i løpet av jan/feb.
    Virker som de er serviceinnstilt og rask på levering ?
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    Ja så langt har alle hendvendelser blitt besvart dagen etter , med saklige og greie svar , og det har blitt en 4-5 mailer om div.
    mvh
    r
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Spennende saker:

    Ser ut som Devialet kommer med en Wireless asynchronous overføring som skal støtte opptil 24/192khz (med oppgraderinger). Hele streaming prossessen fra computer til effektrinnet styres og synkroniseres fra dacens interne master klokke.


    While using Devialet AIR, Amarra or PureMusic applications are no longer useful.
    :eek:

    Støtter `remote` appen igjennom iPad, iPhone og Touch mot at en installerer en liten applikasjon på maskinen.

    http://www.devialet.com/wifi-streamer.php
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har testet denne med platespiller? Må innrømme at å gjøre riaakorrigeringen digitalt skurrer "litt" , men det virker jo veldig interessant.

     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    Skal ikke påberope meg allverdens erfaring de siste år iom at jeg tok frem vinylinteressen etter 20 års pause. Har de siste 2 år brukt en Trigon riaa med batt.strømforsyning som gav meg mye glede , men den kom til kort da jeg satte opp Devialet'n. En totalt "sort"bakgrunn og absolutt "tysssstnad" er det første en legger merke til i lydbildet.Jeg trodde det var pu'en min som var litt rufsete , men Dev viste at den var mye bedre enn det Trigon kunne få til . Vinyl via Devialet låter flott!
    mvh
    rolf
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Hvilken platespiller har du? (arm,pu) Kan du si noe om hvordan du opplever lyden fra lp kontra "ren" digital?
     

    toca

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2004
    Innlegg
    136
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    La inn bestilling på wifi modul til Devialet, ble sendt kostnadsfritt fra Devialet i Frankrike. Var hjemme hos meg på 4 dager med UPS Express. Har ikke hatt tid til å innstallere med har kjørt softwareupgrade til 5.5.

    Gir dere en update når jeg har fått montert inn wifi modulen. Blir nok i romjulen :)
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    Minutten
    ""
    Sitat
    Hvilken platespiller har du? (arm,pu) Kan du si noe om hvordan du opplever lyden fra lp kontra "ren" digital?""

    SME10/SME309/Ortof. Kpkt C/

    : En pu som var/er regnet for å gi valuta for pengene , og som vokste når det digitale medium fikk behandlet signalene :) . Investering i ny pu kan nok drøye ut nå! Lyd lp kontra "ren"digital , vel ..en er aldri i tvil om det er vinyl som spilles , men i forhold til min tidligere riaa er det stillheten som rår! ,og dermed ennå flere detaljer. Mac/ via xlr på Dev låter som forventet lysere og med mindre " kjøtt på beina" , men alikevel fullt hørbart ;D . Cddrev via diginngang låter glimrende gjennom Devdacen.

    Men som vanlig er innspillingene på de ulike format avgjørende for sluttlyden. Devialet skjuler "desverre" ingenting.
     

    toca

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2004
    Innlegg
    136
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Nå er wifi modulen montert, jeg sier bare wow....så får dere andre vente i spenning.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Og det er mulig med 2 platespillere og på denne?
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    Jepp , 2 platespillere tar den
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    haden skrev:
    Men som vanlig er innspillingene på de ulike format avgjørende for sluttlyden. Devialet skjuler "desverre" ingenting.
    Det var også slik jeg opplevde den. Jeg hadde ettpar spor som jeg syntes var av hørbar kvalitet igjennom Cary riggen, når jeg koplet opp Devialet`en merket jeg raskt at samme sporene bare opplevdes smått irriterende med alle de feil og mangler de innehadde. Devialeten virker være dønn nøytral både på godt og vondt. Derimot har jeg flere master recordinger i 24/192/176khz som låt utrolig bra igjennom Devilateten her hjemme.
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    Toca: nå må vi få en wifimodulrapport :)
    mvh
    rolf
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    Da var "cut the cord" instalert , og det funker toppers ! Hva lyden angår så låter det flott, men må nok lytte kristisk noen dager for å se om jeg opplever vesentlige forskjeller ?
    mvh
    rolf
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.966
    Antall liker
    6.055
    Torget vurderinger
    32
    Må jo si det virker litt fristende å klare seg med bare en boks, i stedet for forforsterker, effektforsterker, riaa og dac. Man sparer jo litt på signal- og strømkabler også.

    Roy
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vurderer denne magiske boksen.

    Kan dere fortelle litt hva dere bruker av høyttalere?

    Det eneste jeg er litt bekymret for er enkelte meldinger om "klinisk" lyd. Jeg innser at dette kan like gjerne være fordommer vi snakker om og vil derfor ha noen innspill..

    Min andre bekymring er at jeg ikke kan tweake og "oppgradere" lyden videre - er dette noe dere savner?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    tore_v1 skrev:
    Min andre bekymring er at jeg ikke kan tweake og "oppgradere" lyden videre - er dette noe dere savner?
    Du begynner med en og når du for en følelse av at du må tweake så kjøper du bare en til og kjører de som monoblokker, ellers slippes det jo nye oppgraderinger til denne boksen som igjen skal gi bedre lyd. Er dette tweak nok ?
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat det med tweaking er ikke min største bekymring. Har snakket en del med Frode om Devialieten og det virker som et meget godt valg.

    Enten kan man få seg to - eller så kan bruke en annen effektforsterker i tillegg. Tror 240W skal holde fint på 803 Diamond fra B&W.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Vil tro Frode vil tilby deg hjemlån ? jeg hadde ingen problemer med å få lånt en med hjem.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Tror ikke det skal bli noe problem.

    Blir spennende!
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    R.E.S. skrev:
    Må jo si det virker litt fristende å klare seg med bare en boks, i stedet for forforsterker, effektforsterker, riaa og dac. Man sparer jo litt på signal- og strømkabler også.

    Roy
    DU må vel være utenfor målgruppa? ;) du skal jo teste ulikt utstyr :).

    Tror jeg må defienere meg selv utenfor også, siden noe av hobbyen er bytting, tweaking o.l. MEN at den kan låte bra, tviler jeg faktisk ikke på OG at kjærringa hadde blitt fornøyd med kun en badevektliknenede boks vs. hauger av bokser, rør, kabler og styr i stua er hevet over enhver tvil ;). Følger innimellom med på om det kommer sammenligninger mot annet bra utstyr, på "fullrange" dynamiske høytalere (som er det som i tilfelle gjelder her i gården)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn