Diana Krall....

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.396
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
....tjuvåpnet Oslo Jazzfestival søndag 10/8.

Men først ble Emma-prisen delt ut til en overrasket Karin Krogh av Knut Borge for hennes engasjement og
bidrag, ikke bare til Oslo-jazzen, men også for sine bragder internasjonalt.
-Evigunge Karin mottok en velfortjent hyllest av et samlet jazzpublikum.

Knut Borge i sedvanlig sprudlende humør, introduserte Diana Krall Band:
(Anthony Wilson på gitar, Robert Hurst på bass og Jeff Hamilton på trommer).

Diana Krall var i godt spillerhumør og minnet seg selv og publikum på at Norge alltid vil ha
en spesiell standing siden det var her det hele startet for omlag tyve år siden.
Det var som barpianist på Hotel Sheraton i Sandvika en måneds tid.

Vi som var tilstede i kveld storkoste oss.
Diana K. fikk jazzet oss igjennom mesteparten av alle slæger'ne iløpet
av de vel to timene konserten varte.

http://www.dianakrall.com/tour.aspx

http://www.oslojazz.no/

God natt ;D

E

Espen L

Gjest
Dette var en fantastisk konsert, Diana Krall var i storform:)
Mvh: Espen

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.028
Diana Krall er en fantastisk artist. Liker henne masse... ;D

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Torja skrev:
Diana Krall er en fantastisk artist. Liker henne masse... ;D
Udmærket artist med dårlige indspilninger + 6 db i bunden.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.396
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Duelund_Support skrev:
Udmærket artist med dårlige indspilninger + 6 db i bunden.
Du vet at hun er liten av vekst og trenger noen db ekstra i "bunden" ;)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Konserten var grei, ikke noe mer enn det. Ingen ting fra "Girl in the other room". Skuffet over det. "Devil may care" var et bra høydepunkt. Ellers ble det litt for mye gitarrunking av Anthony Wilson, kjedelig i for store doser.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.396
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Birdman skrev:
Konserten var grei, ikke noe mer enn det. Ingen ting fra "Girl in the other room". Skuffet over det. "Devil may care" var et bra høydepunkt. Ellers ble det litt for mye gitarrunking av Anthony Wilson, kjedelig i for store doser.
Da skjønner jeg Birdman at det er ikke blir mer tilfredstillende og opplyse om at Jeff Hamilton "runket" trommene mer enn Anthony hadde seg meg gitaren sin! ;)

Forøvrig kan vi enes om at de fleste av oss som var tilstede hadde skyhøye forventningene. Dette med bakgrunn i alle de gjentagende gangene vi har hørt på skivene hennes. Da er det lett og bli såkalt konsertskuffet.
-Men "alt-i-alt" hadde vi oss det bra tror jeg.

For egen del er jeg svært spent på hva Stacey Kent vil prestere på lørdag - det ser jeg frem til!

;D

N

nb

Gjest
Jeg synest hun leverte varene temmlig godt med et utmerket band (at bandet til en dame av Kralls kaliber er noe annet enn top notch ville jo vært en sensasjon). Jeg husker dog konserten i Konserthuset for fire(?) år siden som hakket hvassere - det har muligens også litt med låutvalget å gjøre. Jeg hadde håpt å få høre "Temptation", men man ikke få alt heller. Min største innvending er smalltalket hennes. Det hadde vært et pluss om hun hadde hatt en viss idé om hva hun skulle si før hun begynte å plapre ;)

Lyden var katastrofal på første låt, men teknikerne hentet seg raskt inn og jeg synest det ble ganske så bra etter hvert. Også en veldig fin arena sammenlignet med det andre Oslo har å by på. Jeg plasserte meg strategisk under et tre, så regnet plaget meg heller ikke.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.049
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
enig med NB
forøvrig var vel konsertbassen i friluft nær plateutgivelsene så hva duelund tenker på skjønner jeg ikke helt
imo
mvh
leif

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Grumpy skrev:
Birdman skrev:
Da skjønner jeg Birdman at det er ikke blir mer tilfredstillende og opplyse om at Jeff Hamilton "runket" trommene mer enn Anthony hadde seg meg gitaren sin! ;)
Jeff Hamilton imponerte meg faktisk ;). Stort spill! Han varierte også mye mer i sitt spill enn det Wilson gjorde.

Forresten enig i at skyhøye forventninger var med på å påvirke inntrykket, sammen med det faktum at favorittlåtene ikke ble spilt.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.515
Torget vurderinger
4
Jeg så henne heldigvis for noen år siden på Cosmopolite, dengang Cosmo holdt til på Majorstuen. Det var også dengang hun fortsatt holdt seg til trioen sin med Russel Malone på gitar og jeg tror faktisk det fortsatt var Christian McBride på bass. Ikke minst var det dengang før hun ble fru Elvis og flørtet med masse elskovssyke strykere. Det var en ganske lavmælt og veldig sjarmerende konsert....veldig jazz club feeling. Tror jeg hadde følt Krall ved Karpedammen i småregn hadde blitt feil setting etter det.

De som liker å disse Diana Krall burde gi en lytt til de første trioskivene hennes...før det ble for mye flashing av hvite tenner og langt blondt hår, før hun flørtet for mye strykersirupen.

Topp Bunn