DIAPASON ADAMANTES - SOMMERTILBUD

Sitat Knut Vadseth:

" Diapason Adamantes III 25 års jubileumsmodell er ikke bare en fremragende høyttaler som spiller langt større og flottere enn hva størrelsen kan indikere. Det viktigste er at den spiller musikk så naturlig og inderlig troverdig at jeg knapt har hørt maken. Dette er ren trolldom, ren magi. Eller som italienerene vil si det; dette er forskjellen på en høyttaler og et musikkinstrument. Og det siste vet jo italienere litt om…"

Sitat Trond Torgnesskar:

" Dette er en av de fineste høyttalerne jeg har hørt, uansett pris, og faktisk en større opplevelse enn jeg hadde ventet. Det sier ikke lite. Jeg har alltid likt italiensk mat, landskap, biler, arkitektur og kunst. For første gang har jeg hørt en liten italiensk høyttaler i samme klasse. Minst."

FORFØRERISK: Diapason Adamantes III 25th stativhøyttaler - Audio Fidelity

Frem til 15.08 kjører vi en kampanje på denne høyttaleren med stativet som avbildet. Normal pris i dag er Kr. 48.900,- for settet. Vi tilbyr dette frem til 15.08 for Kr. 38.000,-.

Velkommen til BebopHifi.com

Kombinasjonen Diapason Adamantes med Mastersound Compact 845 er mildt sagt musikalsk, spør om pris for denne kombinasjonen.

Vedlegg

Kommentarer

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
38.232
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
En utrolig flott italiensk høytaler, kvalitetselementer fra SEAS og Scanspeak :)
Holdt på å gå for disse, men feiga ut og gikk for noen andre italienske skjønnheter;)

gismo

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.938
Dette er musikkformidlere av aller øverste skuffe! Jeg har hatt SF Guarneri, fabelaktige høyttalere det også, men Adamantes 25th er en helt annen klasse. Dette tilbudet er det bare å slå til på, hvis man (som jeg) er vaksinert mot klinisk lydgjengivelse.

Burde egentlig vært på blå resept! ;)

Hornet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
61
Sted
Elnesvågen
Torget vurderinger
17
Får bare henge meg på her, dette er en fantastisk god høytaler. Alle som er interesert i god lyd burde prøvd den.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
38.232
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Om det finnes et demo (utlån) sett av disse, da ville jeg nok prøvd disse hjemme:)
Kan hende at jeg var litt for rask i valget av stativere for bare noen mnd siden??
Men lover ikke noe etter en eventuell prøvelytt, men de MÅ prøves hjemme i eget oppsett i egen rom:)
Ballen er herved kastet til forhandler:cool:

gismo

Bebophifi12

Bransjeaktør
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
70
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Det vil nok la seg ordne, etter ferien. Vi har ett nytt sett med stativ til innspilling, dette kan sikkert lånes ut. Men da er vi i August så du blir kontaktet da Gismo. Ja, de er så bra som folket og testene sier. Vi kjører dem som oftest med Mastersound Compact 845 integrert, men de er enkle å få til samt å drive.

Vi tar kontakt. God sommer så lenge.

mvh
JP

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
38.232
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Hei JP:)

Ikke noen hastverk her (er veldig godt fornøyd med det oppsettet mitt pr. dd), vi tar dette når det passer for deg, men setter pris på din positive holdning til en mulighet som for meg er et must, jeg må høre disse hjemme i mitt oppsett/rom. Vil tro at dette er grei last for min Einstein The Absolute Tune, da den i dag driver mine SF Guarneri Memento på en ok måte i mitt lytterom. Er overhode ikke noen dB-freak uansett, jeg er ute etter fullverdig musikkavspilling på helt normale volumer, det er mitt ønske/mål;)
Da snakkes vi litt senere, takk så lenge og god sommer!

mvh
Dag

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.655
Torget vurderinger
49
Hvordan fungerer de i små rom?
I stua har jeg god lyd, men har et lite rom på 12m2 som er litt værre og få til.
Kan Mastersound og DA 25th fungere her tro ?

Bebophifi12

Bransjeaktør
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
70
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Det er jo lett for en fohandler å si at selvsagt går det bra i små rom også. Men det gjør det, har en god kollega som bruker Adamantes med Mastersound Compact 845 i ett rom på 12-13 kvm. Å bruke stativhøyttalere i nærfeldt kan gi meget gode opplevesler med høy grad av innsikt. Svaret er derfor ja, men akustiske forhold og evt behandling av rommet er noe som alltid må vurderes. Som ikke behøver å koste all verden og dette kommer selvsagt an på rommets beskaffenhet også.

mvh
JP

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.655
Torget vurderinger
49
Høres bra ut, kommer tilbake til det etter ferien :)

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.938
Adamantes låter bra på lave nivåer, noe som er essentiellt i mindre rom. De beholder både oppløsning og basskvalitet på lave nivåer bedre enn de fleste, vil jeg påstå.

Informasjon om bruker

Bebophifi12
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
70
Link til alle artikler
84
Bebophifi12 sine annonser
Bransjenyheter
Kaiser Kawero Classic - CES 2016

Kaiser Kawero Classic - CES 2016

• 4
Det ble brukt en spesialutgave på messen av Kaisers toppmodell, mer informasjon finner du her hvis det er av interesse. " Kaiser Acoustic’s Kawero! Classic loudspeaker is exceptional inside and...
Fortsett
Bransjenyheter
KAISER KAWERO CLASSIC - NY VERSJON

KAISER KAWERO CLASSIC - NY VERSJON

• 49
Kaisers toppmodell har blitt enda bedre. Nytt av året er en ny RAAL bånddiskant som er en videreutvikling av den allerede meget anerkjente diskantenheten. RAAL blir av mange regnes som verdens...
Fortsett
Bransjenyheter
ABSOLARE PASSION INTEGRATED I STEREO +

ABSOLARE PASSION INTEGRATED I STEREO +

• 6
Sitat: " Dette er den beste integrerte forsterkeren vi har hørt. Til nå ". Kan sees og høres hos Bebop Hifi i Ålesund. bebophifi
Fortsett
Bransjenyheter
WRITERS CHOICE AWARD 2015 POSITIVE-FEEDBACK.COM

WRITERS CHOICE AWARD 2015 POSITIVE-FEEDBACK.COM

• 88
Denne æren ble tildelt Specs nest dyreste integrerte forsterker RSA-M3 EX. Vil du høre "klasse D" gjort på en helt spesiell og ytterst musikalsk måte ta kontakt. Lydidealet til Spec er 300B...
Fortsett
Bransjenyheter
ABSOLARE OG KAISER CHIARA PÅ DEMO I ÅLESUND

ABSOLARE OG KAISER CHIARA PÅ DEMO I ÅLESUND

• 0
Dette er produkter i den desiderte high end klassen. Vi har dem på demo i Ålesund og har premiere på denne kombinasjonen 10/12 kl 18-21, Amfi Moa Langelandsveien 25, Ålesund Stokkbygget vest. Demo...
Fortsett
Bransjenyheter
Solgt!

Solgt!

• 3
Til en som skjønte sitt eget beste. Bedre lyd for 30.000,- finnes ikke :) Gratulerer!
Fortsett
Topp Bunn