Den var fintoriamos skrev:
Det har han oppdaga sier han. Har dette betydning for lydenFZ skrev:Fine bilder, men topplata hans er ødelagt. De gjennomgående skruene er dratt til alt for hardt og plata er deformert....
I følge Linn har det det. Når jeg trekker til disse skruene holder jeg alltid et øye på topplata samtidig for ikke å deformere denne...toriamos skrev:Det har han oppdaga sier han. Har dette betydning for lyden
Det er ikke uvanlig at spilleren klager og syter litt ved oppstart.toriamos skrev:Ny strømforsyning, ny pickup, ny motor. Jeg aner at det må bli et Cirkus snart.. Synes fortsatt motoren sliter litt vel mye i oppstarten. Den nye motoren ynker seg like mye som den gamle. Er det mulig å sjekke på noen som helst måte at lageret begynner å få det?
Nei, det ser da faktisk ganske greit ut sånn friksjonsmessig. Får spandere en oljeskift uansett tenker jeg. Hva er prisen for Cirkus for tiden?, ser at Kontrapunkt ikke har det på prislista.FZ skrev:Det er ikke uvanlig at spilleren klager og syter litt ved oppstart.toriamos skrev:Ny strømforsyning, ny pickup, ny motor. Jeg aner at det må bli et Cirkus snart.. Synes fortsatt motoren sliter litt vel mye i oppstarten. Den nye motoren ynker seg like mye som den gamle. Er det mulig å sjekke på noen som helst måte at lageret begynner å få det?
Jeg regner med at det er lageret under tallerkenen du tenker på. Når du tar av reima og snurrer på tallerkenen skal det ikke være merkbar friksjon. Er det det er det nok for lite olje eller lageret er utslitt. Du kan jo dra det opp og se om det ser slitt ut. Så lenge det er nok olje i lageret og du ikke bruker tung platestrammer vil nok dette lageret holde i flere ti-år ved normal bruk. Har sett spillere fra 70-tallet hvor lageret fremdeles er OK.