Diary of LP12

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
448
Torget vurderinger
4
Sv: Diary of LP12

Fine bilder, men topplata hans er ødelagt. De gjennomgående skruene er dratt til alt for hardt og plata er deformert....

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5

FZ skrev:
Fine bilder, men topplata hans er ødelagt. De gjennomgående skruene er dratt til alt for hardt og plata er deformert....
Det har han oppdaga sier han. Har dette betydning for lyden

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
448
Torget vurderinger
4

toriamos skrev:
Det har han oppdaga sier han. Har dette betydning for lyden
I følge Linn har det det. Når jeg trekker til disse skruene holder jeg alltid et øye på topplata samtidig for ikke å deformere denne...

Edit: Leste teksten nå og ser han bemerker det selv.

Han sier forresten at plinthet er i Rosewood, men jeg tror det er Rosenut han har. Jeg har Rosenut selv og denne ligner veldig...

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5

Ny strømforsyning, ny pickup, ny motor. Jeg aner at det må bli et Cirkus snart.. Synes fortsatt motoren sliter litt vel mye i oppstarten. Den nye motoren ynker seg like mye som den gamle. Er det mulig å sjekke på noen som helst måte at lageret begynner å få det?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
448
Torget vurderinger
4

toriamos skrev:
Ny strømforsyning, ny pickup, ny motor. Jeg aner at det må bli et Cirkus snart.. Synes fortsatt motoren sliter litt vel mye i oppstarten. Den nye motoren ynker seg like mye som den gamle. Er det mulig å sjekke på noen som helst måte at lageret begynner å få det?
Det er ikke uvanlig at spilleren klager og syter litt ved oppstart.
Jeg regner med at det er lageret under tallerkenen du tenker på. Når du tar av reima og snurrer på tallerkenen skal det ikke være merkbar friksjon. Er det det er det nok for lite olje eller lageret er utslitt. Du kan jo dra det opp og se om det ser slitt ut. Så lenge det er nok olje i lageret og du ikke bruker tung platestrammer vil nok dette lageret holde i flere ti-år ved normal bruk. Har sett spillere fra 70-tallet hvor lageret fremdeles er OK.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5

FZ skrev:
toriamos skrev:
Det er ikke uvanlig at spilleren klager og syter litt ved oppstart.
Jeg regner med at det er lageret under tallerkenen du tenker på. Når du tar av reima og snurrer på tallerkenen skal det ikke være merkbar friksjon. Er det det er det nok for lite olje eller lageret er utslitt. Du kan jo dra det opp og se om det ser slitt ut. Så lenge det er nok olje i lageret og du ikke bruker tung platestrammer vil nok dette lageret holde i flere ti-år ved normal bruk. Har sett spillere fra 70-tallet hvor lageret fremdeles er OK.
Nei, det ser da faktisk ganske greit ut sånn friksjonsmessig. Får spandere en oljeskift uansett tenker jeg. Hva er prisen for Cirkus for tiden?, ser at Kontrapunkt ikke har det på prislista.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
448
Torget vurderinger
4

Kontrapunkt har en ny liste med LP12-deler på hjemmesiden. Cirkus koster 5000,- og er et røverkjøp spør du meg.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5

Den måtte jaggu ha kommet nylig :) 5030,- ja, det går an det. Spranget opp til Keel blir litt i overkant...

Topp Bunn