Die Musik og Naim

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
6.953
Antall liker
16.471
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1


Tenkte jeg også kunne slenge ut en enkel presentasjon av mitt anlegg. Har vel hatt denne interessen i over 20 år. Har vært innom mye. Har hatt høyttalere som B&W 640, Audio Pro Blu Diamond. Klipsch RF 83, Dali Helicon 400 og flere av Vienna Aucoustics Beethoven, Concert Grand, Mahler og nå The Music.

Elektronikk som har vært innom er Harman Kardon, Rotel, Lexicon, Plinius, Xindax PA-1, Parasound. (C2, D3, A21 og JC1), Audio Research ( LS 26, Dac 8 og REF 210) Pass Labs, Auralic før jeg nå endte opp på Naim.

Veldig fornøyd hvordan det låter for tiden. I 2016 ble det også en vinyl rigg på meg. Rega RP-8 i godt lag sammen med Dynavector DV XX2 MKII. Prikken over i en ble siste oppdatering med Naim superline Riaa. Anlegget er i bruk hver kveld. Synes spesielt rock og metal spiller aldeles mesterlig.














 
Sist redigert av en moderator:

gryphongryph

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2015
Innlegg
194
Antall liker
66
Fantastic flott.
Hvor stort er rummet dit, og spiller bassen okey ?
Har tænkt a købe et sæt Vienna Acoustic Concert Grand SE, men er lidt usikker om bassen blir for meget.
Har i øjeblikket et sæt Amphion Xenon.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
6.953
Antall liker
16.471
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Hei:

Rommet er åpen løsning mellom kjøkken og stua. Selve stuen er L formet på 45 kvadrat. Siden den er L formet så blir ikke størrelsen helt reel. Bassen sitter som den skal. Stram og fin. Vienna Acoustic Concert Grand SE er en kjempe høyttaler. Har selv hatt modellen før SE og var veldig happy med de.
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Fantastisk sammensetning! Sucker for Naim, hatt noe eldre utstyr og var veldig glad i lyden! Men hva har du som kilde utenom vinyl?
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
6.953
Antall liker
16.471
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Vienna har jeg hatt i mange år, men moroa begynte når jeg fikk Naim i hus. Spiller digitalt via Tidal eller steamer lokalt med Naim 272. Vinylen har mere liv i seg og blir mest brukt når jeg virkelig skal sette meg ned og kose meg.
 

bjos

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.08.2008
Innlegg
285
Antall liker
58
Sted
Grimstad
Veldig flott oppsett! Har du hatt andre kombinasjoner av Naim og Vienna? Hat nettopp fått meg nac 152 XS/NAP 155 XS og kunne tenke meg å prøve Vienna. Feks. Brukt Mozart eller Beethoven, tror du det blir bra?
 
Topp Bunn