digital signal ut på USB

E.P

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Innlegg
127
Antall liker
55
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
10
Hvordan kan jeg få digitalsignal ut fra USB til ekstern Dac.Jeg har en Dell XPS m1530??
 
O

Oblivion

Gjest
Med en USB kabel: Det er to USB porter på venstre side og en på høyre side.
Du setter opp i avspiller programmet når du har koblet til DAC med USB inngang og innstallert driver.
 

E.P

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Innlegg
127
Antall liker
55
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
10
Jeg har koblet sammen med kabel,men det er bare analogt signal ut fra Dell sin USB port??
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.570
Antall liker
27.614
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
E.P skrev:
Jeg har koblet sammen med kabel,men det er bare analogt signal ut fra Dell sin USB port??

Neppe. Jeg tror ikke at usb kan brukes til analoge signaler i det hele tatt.

mvh
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Dette var så langt ganske forvirrende

Jeg foreslår at du gir en grundig(ere) beskrivelse av hva du har gjort, og ikke gjort, utstyret, programvaren og hva du observerer.

Tråden "Foobar innstallasjon - guide (Windows)" inneholder en del informasjon du kan følge for å få musikkavspilling fra datamaskin via USB-DAK til stereoanlegg til å virke.

Se også disse vevsidene:
CDWMcInSpots skrev:
Råd og oppskrifter ang. konfigurering
Grace Design anbefaler i bruksanvisningen for Grace Design m903 følgende vevsider for råd og oppskrifter ang. konfigurering av datamaskin, operativsystem, drivere for USB-DAK(/lydkort) og avspillingsprogramvare, bl.a. foobar2000:
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
tkr skrev:
E.P skrev:
Jeg har koblet sammen med kabel,men det er bare analogt signal ut fra Dell sin USB port??
Neppe. Jeg tror ikke at usb kan brukes til analoge signaler i det hele tatt.
USB benyttes til toveisoverføring av digital informasjon (data og styrings-/kontrollinformasjon) og elektrisk energi (strømforsyning for (mindre) USB-enheter).
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Bakgrunnsinformasjon ++:

Jeg har forsøkt flere USB-DAKer på flere PCer, stasjonære og bærbare, som kjørte flere Windows-versjoner inkl. Windows XP og i hvert fall enten Windows Vista eller Windows 7 (kanskje begge) i både engelsk og norsk utgave. PCene har variert fra rimelig nye til fra ca. 2004.

Alle USB-DAKene har virket uten problemer. De har dukket opp som "defaultlydkort" i Windows like etter tilkobling, også på en PC som har både integrert lydkort på hovedkortet og ekstra PCI-lydkort. Det har altså virket rett ut av boksen og i samsvar med bruksanvisningen hver gang.

Lydkvaliteten kan dog forbedres hvis man følger rådene i svar #4.

Et raskt googlesøk tyder på at PCen din er noen år. Hvilken Windows-versjon benytter du, eller benytter du (mot formodning) Linux eller et annet operativsystem?
 

E.P

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Innlegg
127
Antall liker
55
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
10
Jeg bruker windows vista,men maskinen finner ikke dacèn Stello DA220MK2
 

E.P

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Innlegg
127
Antall liker
55
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
10
Takk for svar nå er alt i orden,det manglet en driver
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Værsågod.

Hvilken driver trengte du? Mange USB-DAKer virker med Windows' innebygde drivere.

Var ovennevnte oppskrifter til hjelp, og hvis ja: hvilke(n)?
 
Topp Bunn