Digital ut fra PC via 3.5 mm? Mogleg?

C

Cyber

Gjest
Jeg har en Acer TimelineX og ønsker å bruke den som en av mine musikkilder. Jeg ønsker å få COAX ut med ditalt signal. Finnes det noen måte jeg kan får det på via 3.5 mm porten som normalt brukes til hodetelefoner og slikt? Jeg ser at jeg kan klikke på volumikonet på startlinjen og velge Realtek Digital Output istedet for Speakers, men får jeg da et signal ut som en DAC kan ta imot, og hva slags kabel må jeg har? En 3.5 mm er vel et stereosignal, hvordan få det over til singel coax?

Takker for svar fra bedre vitende! :)

C

Cyber

Gjest
Jeg skal forske litt på dette selv, trenger ikke svar her.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.923
Torget vurderinger
1
Jeg kjenner ingen løsninger som gir et elektrisk SPDIF (coax) signal ut på 3,5 mm. Det er en del løsninger som kombinerer std stereo 3,5 mm med optisk toslink ut.

mvh
KJ

Doc.G

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Antall liker
16
Sted
Steinkjer, Nord Trøndelag
Jeg har et Creative 2.1 digitalt lydanlegg på pcen, det fulgte med en 3.5 mm til rca overgang i pakken. Bruker digital 3.5mm utgang på et Creative Audigy kort. En lignende overgang må kunne skaffes separat...

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
cybervision_ skrev:
Jeg har en Acer TimelineX og ønsker å bruke den som en av mine musikkilder. Jeg ønsker å få COAX ut med ditalt signal. Finnes det noen måte jeg kan får det på via 3.5 mm porten som normalt brukes til hodetelefoner og slikt? Jeg ser at jeg kan klikke på volumikonet på startlinjen og velge Realtek Digital Output istedet for Speakers, men får jeg da et signal ut som en DAC kan ta imot, og hva slags kabel må jeg har? En 3.5 mm er vel et stereosignal, hvordan få det over til singel coax?

Takker for svar fra bedre vitende! :)
Du får nok miniToslink (optisk S/PDIF). Det er det vanlige i slike kombinerte analoge og digitale 3,5 mm hull. Se kabeleksempler i dette innlegget: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,56208.msg1086457.html#msg1086457

Clas Ohlson selger kabler med mini Toslink i ene enden og Toslink i andre.

C

Cyber

Gjest
Ja, jeg fant ut av det. :) Får lys ut, skal teste at det funker og så kjøpe en litt lang optisk kabel.

Topp Bunn