Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er vel ingen bombe at den selvkastrerte norske presse ikke våger å rapportere interessante forskningresultater fra NTNU som er i strid med offentlig propagandaregelverk.

Psychedelic Drugs Linked to Lower Risk of Mental Illness

såså deph.

Norsk forskning: Fleinsopp og LSD gir ikke psykiske problemer - nyheter - Dagbladet.no

4 dager siden

edit: for at innlegget ikke skal få slagside, samme NTB-sak gjengitt hos et par andre småaviser også.

Forskning: Fleinsopp og LSD gir ikke psykiske problemer - VG Nett om Helse

Fleinsopp og LSD gir ikke psykiske problemer -adressa.no

Ah, ser man det. Takker for links. Men nå ryker vel pressestøtten :)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Nåja, LSD er slett ikke ufarlig å leke med.

Det finnes utallige eksempler på folk som i LSD rus har trodd de kunne fly og derfor har kastet seg ut fra hus. Ingen av dem kunne fly når det kom til stykket!

Vi hadde en frøken her lokalt som prøvde LSD en gang, en eneste gang, hun "tok av" i rus og har ikke landet ennå!! Det er mange år siden!! Jeg har tjent mange mange tusen kroner på at hun har blitt sendt akutt til Psykiatrisk sykehus om natta!!

Nei LSD er ingen lek, selv om det kan gå greit med noen er det også andre som det slett ikke går greit med! Du må gjerne prøve både LSD og fleinsopp Deph, men jeg vil ikke anbefale det!
    Vandrehistorie - Wikipedia

G

Gjestemedlem

Gjest
    http://www.messynessychic.com/2011/04/05/who-is-the-dandy-man/

screen-shot-2011-04-05-at-02-30-35.png

What you’re looking at is the phenomenon of Sapeurs, a subculture of extraordinarily dressed dandies from the Congo. In the midst of their war-torn slums, these men dress in tailored suits, elegantly smoke on their pipes and stroll the impoverished streets in immaculate footwear.

Dandyism or sapologie in this case, is not a fashion trend. In some of the farthest corners of the earth where true dandyism exists, it serves as something closer to a religion; a code of living.

--

Et lignende fenomen finner man i Sør Afrika.

Swanky Swenkas | VICE United States

The_Swenkas_thumbOne.jpg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.110
    Torget vurderinger
    0

Det finnes utallige eksempler på folk som i LSD rus har trodd de kunne fly og derfor har kastet seg ut fra hus. Ingen av dem kunne fly når det kom til stykket!

Vi hadde en frøken her lokalt som prøvde LSD en gang, en eneste gang, hun "tok av" i rus og har ikke landet ennå!! Det er mange år siden!! Jeg har tjent mange mange tusen kroner på at hun har blitt sendt akutt til Psykiatrisk sykehus om natta!!

Nei LSD er ingen lek, selv om det kan gå greit med noen er det også andre som det slett ikke går greit med! Du må gjerne prøve både LSD og fleinsopp Deph, men jeg vil ikke anbefale det!
    Vandrehistorie - Wikipedia

Så det behager herren å bekylde meg for å lyve? Jo takk for tilliten!:(

Det er et ubestridelig faktum at CIA ble dømt til å betale erstatninger til etterlatte etter at de hadde utsatt folk for tester med LSD. Heri saker der "testobjekter" kastet seg ut av vinduer.

At jeg personlig har motatt tusener av kroner fra min arbeidsgiver som direkte følge av at en ung pike som var "helt normal" fram til hun prøvde LSD - en eneste gang, har blitt sendt til Åsgård Psykiatriske Sykehus som akutt pasient med ambulansefly et utall ganger i løpet av årene etter denne "eksperimenteringen" med LSD kan jeg faktisk dokumentere med mine lønnsslipper som viser min overtidsjobbing i forbindelse med henne! Og det er IKKE småpenger vi snakker om!

Forøvrig er ikke Wikipedia et kvalitetssikret leksikon slik de gammeldagse bokversjonene var det. I følge det som sto Wikipedia i lang tid, før det til slutt ble fjernet, var Jens Stoltenberg en dømt pedofil!

Men som sagt, ønsker du å bruke LSD, så "be my guest"!:p

S

Slubbert

Gjest
    Det er et ubestridelig faktum at CIA ble dømt til å betale erstatninger til etterlatte etter at de hadde utsatt folk for tester med LSD. Heri saker der "testobjekter" kastet seg ut av vinduer.
    Dokumentasjon? Har aldri hørt annet enn vandrehistorier om dette. Man får endret oppfatning av avstand, farger, lyder m.v. og kan hallusinere, men det er ikke slik at hjernen går i fistel. Har aldri prøvd syre selv, men jeg kjenner flere som har tatt det og ingen av dem er locos. Derimot kan de berette om noen ganske heftige konsertopplevelser. Hvis folk hadde kastet seg ut av vinduer og sånt ville nok nyhetsreportasjene fra diverse festivaler rundt om kring sett ganske annerledes ut enn de gjør.

Man kan få angstanfall eller noia ved en "bad trip", men rusen går da ut den. Klikker man som følge av dette har man store problemer med angst fra før.

http://pluss.vg.no/2013/08/17/1329/1333_21358754

S

Slubbert

Gjest
    Tunge misbrukere alle tre, Green hadde schizofreni i tillegg. Du blir ikke Lemmy av å gå på fylla én gang.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    ;)

Man kan av og til få inntrykk av at jeg ikke har vært den smarteste her inne når det gjelder privatøkonomi.... Pussig nok var jeg snusfornuftig på grensen til kynisk den gangen jeg hadde budsjett på jobben, men det har ikke smittet over på privaten.

Gleder meg litt til ikke lenger å skylde penger til SPK. Det er en stund til.

Sist redigert av en moderator:
    N

nb

Gjest
    Studielån er fint. Jeg har aldri hatt så mye morro for så lite kroner. I studentmiljøene verserer det en oppfatning om at hver øl man drikker betaler man 3 ganger prisen for siden den er lånefinansiert - for det første er påstanden spektakulært gal rent økonomisk og for det andre er min innvending uansett et rugende "So what?"

Jeg betaler tilbake med den største glede. Beste investeringen jeg noensinne har gjort med enorm margin.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    studiepils, rettere sagt skolepils for oss yrkesslasker, ble selvsagt betalt med egne penger, man var ung, døgnet hadde 24 timer, utelivsuka lå på snitt 5 dager, arbeidsuka 7, overformynderifaenihelvetskapet hadde fortsatt ikke for mange verktøy å rasse deg på, 3gangen ble for meg alltid en myte.... :cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Sant det. Jeg hadde noen lånefinansierte kvelder på Muddy Waters den gangen jeg 'studerte'. Knut Reiersrud og Sven Zetterberg to kvelder på rappen, Alan Haynes, Vidar Busk, himmelen vet hvor mange kvelder med Amund Maarud, og lista fortsetter. Hadde nok ikke orka det kjøret med en jobb ved siden av.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.780
    Torget vurderinger
    1
    Jeg betaler tilbake med den største glede. Beste investeringen jeg noensinne har gjort med enorm margin.

Jeg betalte nettopp siste avdrag på studielånet:cool:. Det har finansiert halve platesamlinga mi.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Pussig nok var det mitt klart dyreste lån. SPK må være verdens beste 'bank'.

Ellers var det på slutten såpass lite at det var mer i gebyr enn i renter. Da er det bare å ta fram slaktekniven.

C

Cyber

Gjest
    Pussig nok var det mitt klart dyreste lån. SPK må være verdens beste 'bank'.

Ellers var det på slutten såpass lite at det var mer i gebyr enn i renter. Da er det bare å ta fram slaktekniven.
    SPK er helt konge, fikk over huslånet der tidligere i år.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.026
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

Jeg betalte nettopp siste avdrag på studielånet:cool:. Det har finansiert halve platesamlinga mi.
    Artig. Veldig enig med nb, og messer om dette til de unge stadig vekk.
    Jeg har ett avdrag igjen, og sitter og fryder meg over hva det tilsvarer i økt årlig disponibelt. Hadde et rekordstort studielån for min tid, bruken av det kan fylle en egen tråd og vel så det. Er litt forsiktig med info om dette til egne barn, de skjønner nok ikke helt mentaliteten på det glade 80-tall...

G

Gjestemedlem

Gjest
    Endelig noe nyttig i avisen.

avisen.jpg

Flere kasser med årets slafsemango er ankommet lokale jallasjapper. Indisk/pakistansk mango er noe av det ypperste i frukt, og hvis man ikke allerede har smakt dette er det bare å kjøpe en kasse. Bare se oppi at den ikke er overmoden. Dette er ferskvare og den plukkes moden, men holdbarheten er derfor ikke lang.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.658
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Min kollega fikk en stroke her i uken jobber i Norge, bor i Fjällbacka (Swe) blev lagt in på Fredrikstad sykehus akkutt, blev senere fraktet ner til Trollhättan sykehus (Näl). På gränsen var det slutt på transport! der måtte familie/anhørige stå for videre transport.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    fvn er i slaget. Borgermesteren (som han selv kaller seg) har vært på topptur og satt ny personlig rekord.

Screen Shot 2013-08-24 at 11.08.15 PM.jpg

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Antall liker
    3.533
    Torget vurderinger
    0
    Min kollega fikk en stroke her i uken jobber i Norge, bor i Fjällbacka (Swe) blev lagt in på Fredrikstad sykehus akkutt, blev senere fraktet ner til Trollhättan sykehus (Näl). På gränsen var det slutt på transport! der måtte familie/anhørige stå for videre transport.
    Den svenska försäkringskassan ansåg väl att han/hon var tillräckligt frisk för att själv kunna ta sig till sjukhuset...

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.658
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Den svenska försäkringskassan ansåg väl att han/hon var tillräckligt frisk för att själv kunna ta sig till sjukhuset...
    Kan nog va så. På Norske siden var han nødt til og kjøre ambulanse pga helse tilstand, ansågs vel pløtsligt bra nog av ett eller annet system for videre frakt....

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.646
    Neida, det er bare ett bevis på at svensk, privatisert, helsevesen er mye bedre. Syk i Norge, frisk i Sverige.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Men altså...

Er det ikkje en tanke å se om de heller klarer å lette fra bakken? Hakket mindre risky enn å sjekke ved å kaste seg ut fra en bygning...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.156
    Torget vurderinger
    23
    Der ser du hvor fæle svenskene er!! Overlater stakkaren til seg selv. Håper alt står bra til!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn