Dimmu Borgir

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Er normalt sett ikke helt i min løype, men jeg slenger vel innom. Kanskje jeg blir positivt overrasket.
Roger
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
I motsetning til de fleste "metal med symfoni" konserter jeg har sett FUNKER det her. Men så er jo Dimmu ganske "symfoniske" i utgangspunktet.. Jeg var der og de spilte kjempelavt og det LÅT faktisk ganske bra til å være Spektrum. (synd konserten var så kort)

For nybegynnere som ikke gidder å se hele.. prøv denne låten fra nevnte konsert.

 
N

nb

Gjest
Jeg var der og de spilte kjempelavt
Jepp, øreproppene ble liggende i lomma. Det lave volumet er visstnok en automatisk konsekvens av å skulle mikke opp et helt orkester uten at jeg skjønner hvorfor. En kompis av meg er lydtekniker, og jeg sa at jeg skulle på Dimmu/KORK. Hans første kommentar var "Da kommer de ikke til å spille høyt nok". Og det stemte.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.422
Antall liker
12.983
Uansett er dette profesjonelt til fingerspissene, og glitrende gjennomført.
Jeg synes Abrahadabra skiva deres er knalltøff, og jeg er ikke fryktelig glad i "growling".

Var det forøvrig noen som fikk med seg saken 1001 Watt i Dagens Næringsliv forrige lørdag?
"Arabiske kvinner fronter metalscenen i Kairo. De er troende muslimer, og skriver tekster om mannssjåvinisme."
Filmstudentene (kvinner) lager bachelor oppgave om metal- og hardrockmiljøet i Kairo. Ser man det!
Sherine Amr spiller sologitar og synger i bandet Mascara, og er fan av Dimmu Borgir. TØFT, ordentlig dame med "attitude".
Bandet anbefales av professor Mark LeVine som har skrevet boka "Heavy Metal Islam - Rock, Resistance, and the struggle for the soul of Islam".
Da vet vi hva vi har å gjøre om vi kjeder oss en hustrig dag :rolleyes:
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Ingen tvil om det. Det var nok gjennomført på absolutt best mulig måte! Og heller lav men god lyd enn bånn gass og ræv lyd i en slik setting som dette! :) For meg er eneste ankepunkt at jeg skulle ønske de øvde inn mange flere låter, så slik sett så må det være et tegn på at dette var godt innafor for min del. Lov å håpe om en mk2?
 
N

nb

Gjest
Jeg tror nok dette var en one-off. Det er den eneste konserten jeg har vært på der jeg hadde følelsen av "nå eller aldri" - som regel er jo det man ser en del av en turne eller så kommer de tilbake om ett år eller to. Folk hadde jo kommet fra alle verdenshjørner for å få med seg den konserten. Jeg synest det var legendarisk bra.
 

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Innlegg
446
Antall liker
252
Torget vurderinger
2
Har ingen erfaring med Dimmu, men hører en del metall, noe med litt med growling. Aldri vært veldig fan av dette med growling egentlig, men det hjelper. Og det måjeg si etter å sett konserten snart ferdig, pokker at æ ikke var der! Det er jo grisetøft! Utrolig bra, 101 mennesker som viste hva de hadde å gjøre på den scenen! Takk til trådstarter som gjorde meg oppmerskom på denne konserten!
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.422
Antall liker
12.983
Det var en kul konsert. Programmet som sendes i kveld er vel bare en reprise av dokumentaren om konserten som har vært sendt tidligere.

Har vært tilgjengelig i HD på youtube ganske lenge
Dimmu Borgir - Forces Of The Northern Night (HD) - Live At Spektrum, Oslo 2011 [Full Concert] - YouTube

Programmet er en time langt, så det er ikke hele konserten;)
Utvilsomt en FET opplevelse nb, tross hørselsvennlig volum :cool:
Det var rett og slett noe episk over denne konserten.
Forøvrig godt at den varte lenger en TV-programmet for dem som kom fra Australia, canada, Chile og Japan.
Imponerende fan skare.
Takk for linken ;)
 
Topp Bunn