Dine favoritt Tv-Serier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har sett de fire første episodene av den svenske White Wall, med vår egen Aksel Henie i en av hovedrollene. For tidlig å si hvor godt jeg liker den før jeg har sett resten, men hittil er den godt laget og ganske spennende. Man blir sittende og gjette på hva som er greia, men det trekker de trolig ut litt til.

    Enig, så langt er White Wall veldig bra. Ser frem til fortsettelsen. Jeg håper imidlertid at NRK på ett eller annet tidspunkt begynner å slippe hele serier i ett, slik at man slipper å vente på nye episoder.

    Ellers har jeg nettopp hanka inn Game of Thrones i 4K utgave og du hildrande du for en forskjell fra å se den på HBO Nordic.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hvorfor har man ikke med the wire på hverken a eller b lista?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Enig, så langt er White Wall veldig bra. Ser frem til fortsettelsen. Jeg håper imidlertid at NRK på ett eller annet tidspunkt begynner å slippe hele serier i ett, slik at man slipper å vente på nye episoder.

    Ellers har jeg nettopp hanka inn Game of Thrones i 4K utgave og du hildrande du for en forskjell fra å se den på HBO Nordic.
    NRK er jo litt konservative, men samtidig kan man stort sett stole på at de er bunnsolide og leverer kvalitet. Hadde vært kjekt om alt ble sluppet på en gang, men man får jo litt minner om gamle dager når man faktisk må vente på neste episode.

    GoT har jeg på Bluray, så er ikke sikker på om jeg er klar for den på 4K enda. Men får snart Chernobyl på 4K, og hvis det dukker opp en 4K boks med komplett Sopranos så kan det hende jeg lar meg friste. Skjønner ikke at alle bare har Sopranos som #1 serie over alle andre. :)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    NRK er jo litt konservative, men samtidig kan man stort sett stole på at de er bunnsolide og leverer kvalitet. Hadde vært kjekt om alt ble sluppet på en gang, men man får jo litt minner om gamle dager når man faktisk må vente på neste episode.

    GoT har jeg på Bluray, så er ikke sikker på om jeg er klar for den på 4K enda.

    Jeg må innrømme at jeg ser fint lite på NRK, med unntak for nyhetsprogrammene, men jeg slengte meg på White Wall ved en tilfeldighet. Det er nok mye der jeg ville like, men det er så altfor mye å se der ute.....

    Når du har GoT på vanlig Bluray allerede så kommer det vel an på hvor stor fan du er av serien og hvor anal du er i forhold til billedkvalitet. :giggle: Selv har jeg ikke sett den siden den ble sendt, da jeg først forsøkte å se den på HBO - noe som ikke fungerte i det hele tatt, gitt den helt ufattelig bedritne kvaliteten - men fort endte opp med å laste den ned i stedet. Bare der var kvalitetsforskjellen formidabel, men fremdeles med masser av banding i mørke scener. Og de er det jo en del av. Foreløpig har jeg bare sett første episode av denne utgaven, men det var virkelig nesten som å se den for første gang. De første tre sesongene ble vel tatt opp i 1080p, mens man brukte 2880p for resten, så jeg antar at det bare blir bedre etterhvert.

    Uansett, jeg ser at forbedringen i 4K beskrives som alt fra anseelig til formidabel rundt omkring, så kanskje er det mest graden av fandom det koker ned til.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Jeg må innrømme at jeg ser fint lite på NRK, med unntak for nyhetsprogrammene, men jeg slengte meg på White Wall ved en tilfeldighet. Det er nok mye der jeg ville like, men det er så altfor mye å se der ute.....

    Når du har GoT på vanlig Bluray allerede så kommer det vel an på hvor stor fan du er av serien og hvor anal du er i forhold til billedkvalitet. :giggle: Selv har jeg ikke sett den siden den ble sendt, da jeg først forsøkte å se den på HBO - noe som ikke fungerte i det hele tatt, gitt den helt ufattelig bedritne kvaliteten - men fort endte opp med å laste den ned i stedet. Bare der var kvalitetsforskjellen formidabel, men fremdeles med masser av banding i mørke scener. Og de er det jo en del av. Foreløpig har jeg bare sett første episode av denne utgaven, men det var virkelig nesten som å se den for første gang. De første tre sesongene ble vel tatt opp i 1080p, mens man brukte 2880p for resten, så jeg antar at det bare blir bedre etterhvert.

    Uansett, jeg ser at forbedringen i 4K beskrives som alt fra anseelig til formidabel rundt omkring, så kanskje er det mest graden av fandom det koker ned til.
    Jeg tror det er noe upsampling på gang enten i spilleren eller tv'en når jeg spiller vanlig bluray, for det ser egentlig bedre ut på mange filmer enn jeg kan huske at det gjorde på vanlig HDTV med vanlig blurayspiller.

    Men klart, 4K er bedre, ingen tvil om det. Jeg lurer også på om bildekvaliteten på enkelte episoder på blurayversjonen av GoT også hadde litt dårlig bilde tidvis, men det er lenge siden jeg har sett begynnelsen siden jeg så det kronologisk etterhvert som det kom ut. Er heller ikke sikker på at jeg orker et dypdykk ned i akkurat det universet der nå. Men når det skjer så klart jeg også helst ville sett det i høyest mulig oppløsning. :)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Bluray spilleren din oppsampler ganske sikkert. I alle fall gjorde min det og min opplevelse var at alt av media, fra gamle TV-opptak til vanlig Bluray, så bedre ut enn de hadde gjort opprinnelig. Kvalitet på oppsampling var faktisk hovedkriteriet når jeg leste tester for å finne ut hvilken spiller jeg skulle kjøpe. I dag kjøres alt av lokale media direkte til TVen og ser fremdeles like bra ut, siden den selvsagt også oppsampler. Faktisk er filer fra tiden før HDTV var en ting helt akseptable å se på.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ser på White Wall nå og jeg skjønner ikke helt klagingen, alle episodene er jo tilgjengelige. En grei underholdningsserie uten å bringe inn så mye nytt.
    Jeg ser på den i en kort pause jeg har tatt i Spiral mellom sesong 3 og 4. Spiral er en av de store seriene synes jeg, flere parallelle handlinger og absolutt alle i serien er usympatiske. Jeg liker den godt, også fordi den bygger opp under mine fordommer om Paris og det franske rettssystemet. Paris er ingen by jeg har lyst til å besøke etter å ha sett denne.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Du vet det ikke er en dokumentar, eller...?
     
    • Haha
    Reaksjoner: ufo
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Siden jeg ikke gidder å betale for noen TV-tjenester jeg uansett nesten ikke bruker, så blir serier gjerne kjøpt på disk etter de har gått ferdig på TV, og sett i hjemmekinoen. Vi hadde en GoT-orgie i vår, da alt ble sett nesten back-to-back. Kjøpte da denne boksen med alle sesongene på Blu-Ray. Det var temmelig fett bilde på de fleste sesongene. Lyden var litt varierende fra sesong til sesong. Mener å huske at et par av de hadde veldig bra lyd, men husker ikke hvilke. Hvis jeg skulle hatt noen av de på 4K måtte det muligens bli den siste sesongen. Kanskje. Uansett - terningkast minst fem på denne.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Siden jeg ikke gidder å betale for noen TV-tjenester jeg uansett nesten ikke bruker, så blir serier gjerne kjøpt på disk etter de har gått ferdig på TV, og sett i hjemmekinoen. Vi hadde en GoT-orgie i vår, da alt ble sett nesten back-to-back. Kjøpte da denne boksen med alle sesongene på Blu-Ray. Det var temmelig fett bilde på de fleste sesongene. Lyden var litt varierende fra sesong til sesong. Mener å huske at et par av de hadde veldig bra lyd, men husker ikke hvilke. Hvis jeg skulle hatt noen av de på 4K måtte det muligens bli den siste sesongen. Kanskje. Uansett - terningkast minst fem på denne.
    Jeg er enig med deg når det gjelder betaling for streaming-tjenester, det avstår jeg også fra. I Norge streamer jeg serier fra NRK som jeg har betalt over skatten allikevel og det lille unntaket jeg gjør fra mine prinsipper er å abonnere på TIM-vision for 1 EUR i måneden sammen med internettabonnementet mitt hos TIM. Jeg har kommet til at det er billigere å kjøpe de seriene og filmene jeg er interessert i enn å betale for mange forskjellige streaming-tjenester for å få det utvalget jeg vil ha.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Siden jeg ikke gidder å betale for noen TV-tjenester jeg uansett nesten ikke bruker, så blir serier gjerne kjøpt på disk etter de har gått ferdig på TV, og sett i hjemmekinoen. Vi hadde en GoT-orgie i vår, da alt ble sett nesten back-to-back. Kjøpte da denne boksen med alle sesongene på Blu-Ray. Det var temmelig fett bilde på de fleste sesongene. Lyden var litt varierende fra sesong til sesong. Mener å huske at et par av de hadde veldig bra lyd, men husker ikke hvilke. Hvis jeg skulle hatt noen av de på 4K måtte det muligens bli den siste sesongen. Kanskje. Uansett - terningkast minst fem på denne.
    Synes Netflix er litt dyrt med 4K, men Disney+ er god valuta IMHO. Og har man Altibox kan man jo få HBO og TNT med i prisen så helt levelig. Brukte mye mer penger før på CDer. Og det uten å justere for inflasjon.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.814
    Rigget meg til for å se The Americans på Netflix. Finner bare sesong 5, hva er poenget liksom, kunne jo helst tenkt meg å begynne med episode 1 sesong 1.🤬
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    The Americans er ikke å finne på Netflix i det hele tatt hos meg, fordi den er på Amazon.....
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Joa, men den ligger uansett ikke på Netflix hos meg i det hele tatt, eller kom i alle fall ikke opp på søk. Imidlertid ligger hele serien ligger på Amazon.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.814
    Joa, men den ligger uansett ikke på Netflix hos meg i det hele tatt, eller kom i alle fall ikke opp på søk. Imidlertid ligger hele serien ligger på Amazon.
    Den er grei, takk for svar.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Dette illustrerer jo poenget mitt med at du må abonnere på mange streaming-tjenester for å få sett alle filmene og seriene du er interessert i.
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.328
    Antall liker
    948
    Dessverre er det nok slik med Netflix at de tar bort filmer og tv serier etter en stund. Jeg går ut fra at de bare betaler for ikke egenprodusert materiale for en periode.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Dette illustrerer jo poenget mitt med at du må abonnere på mange streaming-tjenester for å få sett alle filmene og seriene du er interessert i.

    Og det er nok noe vi bare må leve med. Alternativet er tross alt en monopoltilbyder per land, noe som veldig kjapt kunne bli dyrere enn å måtte abonnere på flere tjenester.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Lev med det du. Det finnes et annet og bedre alternativ for å få det utvalget en ønsker og det er å kjøpe film og serier på sølvskive.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.241
    Antall liker
    5.957
    Har Amazon Prime og Netflix, har valgt å ikke ha HBO - men heller handle utvalgte serier derfra på blu ray, de siste jeg handlet var Sharp Objects og The Night of, bra greier.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Lev med det du. Det finnes et annet og bedre alternativ for å få det utvalget en ønsker og det er å kjøpe film og serier på sølvskive.

    Mulig du synes det er et bedre alternativ, men jeg ser det som det langt det dårligste. Sjeldne unntak gjøres for ting man må ha, men det er også alt.

    Har Amazon Prime og Netflix, har valgt å ikke ha HBO - men heller handle utvalgte serier derfra på blu ray, de siste jeg handlet var Sharp Objects og The Night of, bra greier.

    Jeg har HBO, men "gratis" gjennom Altibox abonnementet. Jeg ville nok ikke betalt for det, gitt den dårlige billedkvaliteten sammenlignet med de to andre.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Mye av det jeg kjøper av serier og filmer finnes ikke på streaning-platformer så da har jeg ikke noe alternativ.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Det er jo bare å abonnere på enkelte streming plattformer en periode til en har sett det man vil se og deretter avslutte og se på en annen i en periode igjen. Jeg har valgt å avslutte HBO for en periode og prøve Amazon Prime. Egentlig bare for å se Borat2, men ser om det er mere. Får ikke strømmet til TV´n da. Netflix har jeg fast.

    The Americans må dere bare se! Er kanskje litt kjipt med 80-talls looken, men det bare kler stemningen når du blir vant til det.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Startet i kveld på Deep State sesong 2. Lovende, Africa denne gangen.
    Ny intro «musikk», ikke like tøff som denne i sesong 1. Dere tar bandet som har originalen:?

     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.814
    Sett alle episodene av Undercover, anbefales.
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    The Expanse er nevnt før, men jeg vil anbefale den jeg også. Tidenes scifi-serie syns jeg. Og nå er forresten tre episoder av sesong 5 tilgjengelig, gleder meg!
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Den beste serien jeg har sett i år er Watchmen. Kjøper Bluray og ser med projektor og lerret.
    Nå ser jeg American Gods S1. Fornøyelig fantasy med morsomme karakterer og flott filming. Begge anbefales.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn