Dine topp 10 demolåter❓

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.760
    Antall liker
    21.637
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har vel ingen demoliste, men jeg har en dissekeringsliste, altså en liste med spor jeg bruker for å finne feil i anlegget. Jeg liker å ta dem med når jeg skal høre på butikkanlegg.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    Det har aldri falt meg inn å lage slike lister, men jeg har vært delaktig i ymse hjemmemekk som glatt får alle anlegg til låte skikkelig drit 😁
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.676
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ble nysgjerrig, og du har rett, den er temmelig flat på yt. Synes den er fin på Spotify.
    Ja ligger to på yt ene remaster ,,,men ingen slår CD en den er virkelig stor slått i lyden

    Yello dieter og boris har satt opp sitt eget kvalitets utstyr akkurat som bla prince ,og noen andre og

    Vet ikke hvor gode spottify er i lyden , men ett tilfelle var yt bedre
    som denne

     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    296
    Antall liker
    423
    Ja ligger to på yt ene remaster ,,,men ingen slår CD en den er virkelig stor slått i lyden

    Yello dieter og boris har satt opp sitt eget kvalitets utstyr akkurat som bla prince ,og noen andre og

    Vet ikke hvor gode spottify er i lyden , men ett tilfelle var yt bedre
    som denne
    Ja, det finnes mye bra lyd på yt, selv liker jeg å se PULSE Live -94 der. Mye gåsehud der også, kanskje mest pga David Gilmour. Har ikke Flag på CD, og er fattig for øyeblikket, du vet jo hvorfor :D
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.676
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det finnes mye bra lyd på yt, selv liker jeg å se PULSE Live -94 der. Mye gåsehud der også, kanskje mest pga David Gilmour. Har ikke Flag på CD, og er fattig for øyeblikket, du vet jo hvorfor :D
    Jo Katrine ,, det må ses på som en innvestering i lyd og velvære : ) litt Luxus må man unne seg

    Pink floyd forever klassikere , og når jeg begynner ,, da klarer jeg ikke stoppe ,, Fav er ; the wall , men og waters 2 perler for produksjon og lyd ,, en formiddabel vokalist
    , amused to deathe og final cut
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Takk for svar H.R.
    Lest innlegget ditt 7-8 ganger, men er fortsatt ikke sikker på hva du mener her.

    Du mener at du ofte liker musikken som andre setter på bedre enn dine egne favoritter? og hvis det de setter på ikke faller i smak hos deg så tar du en tur på toalettet så lenge?
    greia er vel at Jeg tenker nok at demomusikk er fullstendig intetsigende for å vise frem et anlegg. Bevares, det er alltid noe som låter bedre en annet men synes av og til et bilde sier mer en tusen ord.

    IMG_0115.jpeg

    dersom en som tilhører sistnevnte kategori skulle mot all fornuft forville seg til forgården og drar i gang patricia barber eller annet som jeg finner intetsigende så skal de få lov til det. Det er jo dette de ønsker å høre. Da hjelper det lite at jeg vil spille siste Bad Beats skiva som jeg finner svært tilfredsstillende til tross for at den kanskje låter elendig i forhold til mye annet.

    Så dersom det blir for ille, les flinkis et eller annet. Da gjør jeg noe annet for å ikke ødelegge opplevelsen som jeg ikke har lyst å være en del av..
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    296
    Antall liker
    423
    Jo Katrine ,, det må ses på som en innvestering i lyd og velvære : ) litt Luxus må man unne seg

    Pink floyd forever klassikere , og når jeg begynner ,, da klarer jeg ikke stoppe ,, Fav er ; the wall , men og waters 2 perler for produksjon og lyd ,, en formiddabel vokalist
    , amused to deathe og final cut
    Mye luksus også da, men det skal bli fantastisk, det er jeg sikker på :)
    Jeg klarer ikke stoppe selv. Jeg liker The Wall, DSoTM, Echoes, ok stort sett alt før A momentary lapse of reason. Bortsett fra PULSE.
    Waters' sin Amused to death er ganske så sterk når man lytter gjennom hele skiva. La med linken til PULSE siden jeg glemte det forrige gang :)

     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.842
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    greia er vel at Jeg tenker nok at demomusikk er fullstendig intetsigende for å vise frem et anlegg. Bevares, det er alltid noe som låter bedre en annet men synes av og til et bilde sier mer en tusen ord.

    Vis vedlegget 1010334
    dersom en som tilhører sistnevnte kategori skulle mot all fornuft forville seg til forgården og drar i gang patricia barber eller annet som jeg finner intetsigende så skal de få lov til det. Det er jo dette de ønsker å høre. Da hjelper det lite at jeg vil spille siste Bad Beats skiva som jeg finner svært tilfredsstillende til tross for at den kanskje låter elendig i forhold til mye annet.

    Så dersom det blir for ille, les flinkis et eller annet. Da gjør jeg noe annet for å ikke ødelegge opplevelsen som jeg ikke har lyst å være en del av..
    Ja skjønner hva du mener. Tror vi snakker forbi hverandre, da jeg på ingen måte lurte på hva man liker av intetsigende pling plong-musikk som enkelte demonstratører bruker.

    For å stille spørsmålet i første post på en annen måte - se for deg at du har fått et nytt høyttalerpar på hjemlån, hvilken musikk ville du da benyttet for å vurdere om du skal kjøpe de nye eller beholde de gamle?

    Om man da benytter hardrock, techno eller klassisk musikk er jo helt opp til den enkelte - ingen krav til at den hverken må være intetsigende eller kjedelig.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.842
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Mye luksus også da, men det skal bli fantastisk, det er jeg sikker på :)
    Jeg klarer ikke stoppe selv. Jeg liker The Wall, DSoTM, Echoes, ok stort sett alt før A momentary lapse of reason. Bortsett fra PULSE.
    Waters' sin Amused to death er ganske så sterk når man lytter gjennom hele skiva. La med linken til PULSE siden jeg glemte det forrige gang :)

    Ja den PULSE-konserten er veldig bra 👍🏻
    Fikk bare ikke tatt med noen låter derfra i min første post etter at jeg måtte prioritere hardt for å komme ned i 10 låter 🙂
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.599
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    0
    For å stille spørsmålet i første post på en annen måte - se for deg at du har fått et nytt høyttalerpar på hjemlån, hvilken musikk ville du da benyttet for å vurdere om du skal kjøpe de nye eller beholde de gamle?
    REW-målinger 👍
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det er mulig det er bedre lyd på YouTube Music vs vanlig YouTube?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.842
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    REW-målinger 👍
    Den går nok ikke Flageborg, det er her snakk om musikk/lyd som kommer ut av høyttalerne, så du må i så fall bare høre på sinussveipen uten å få se noen grafer 😉

    Spøk til side, det er ingen fasit i denne hobbyen. Men du ville altså kjørt en sveip med de nye høyttalerne og etter å ha sammenlignet grafene kastet det ene høyttalerparet på dør uten å ha spilt et eneste sekund med musikk?

    En kombo med lytting OG måling ser jeg dog positivt på 👍🏻
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Demolåter jeg kjører for besøk variere veldig i forhold til hva jeg har spilt i det siste. Har et stort musikkbibliotek som en roter litt rundt i og finner ting som en synes andre burde få høre. Men mange gange når jeg spiller disse kuttene jeg synes låter fett, ser jeg ofte de rynker på nesen og lurer på om dette er demomateriell. Kanskje jeg egentlig ikke bry med så mye og god lyd?

    Ser jo at en del har en ganske snever samling når de viser fram anlegget men prøver selv å mate på med mye forskjellig, ellers er det jo bare la besøket finne akkurat det de vil selv

    De få kuttene jeg har valgt ut spilles meget sjelden rundt om andre steder på demo. Det er vel bare når de nærmeste hifi kompisene kommer og vi er på super-nerde nivået og leter etter nyansene, vi kjører gjennom mye kjente spor. Men fortsatt veldig lite av de mest brukte rund om.
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.676
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Mye luksus også da, men det skal bli fantastisk, det er jeg sikker på :)
    Jeg klarer ikke stoppe selv. Jeg liker The Wall, DSoTM, Echoes, ok stort sett alt før A momentary lapse of reason. Bortsett fra PULSE.
    Waters' sin Amused to death er ganske så sterk når man lytter gjennom hele skiva. La med linken til PULSE siden jeg glemte det forrige gang :)

    Vet ikk hadde jo opprinnelige puls skiva ,,, Den forsvant og jeg tror litt det var for at roger manglet ? : (
    Jeg har the wall live ,, der er det noen uerstattelige som shine on you crazy,,,

    For meg er PF alle opprinnelige medlemmene.
    Det samme som med uriah heep , med ken hensley ,, det ble ikke samma gruppe uten ham IMO

    Queen feks de valgte å ikke fortsette da de mistet freddy
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Interessant at fordommene florerer også i en tråd som denne. Skulle man like Barber eller annen "pling plong musikk" så er man altså en sånn en audiofil som kun bruker musikken til å høre på stashet sitt.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.676
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Interessant at fordommene florerer også i en tråd som denne. Skulle man like Barber eller annen "pling plong musikk" så er man altså en sånn en audiofil som kun bruker musikken til å høre på stashet sitt.
    Ja men hvorfor har vi anleggen våre ,? ,, selv er jeg ikke intressert i å please andre enn meg selv
    Men det moro når noen kommer og forlanger fra egen spille liste

    Jeg mener at ett anlegg som spiller rent og har kapasitet pleaser de fleste besøkende "
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Ja skjønner hva du mener. Tror vi snakker forbi hverandre, da jeg på ingen måte lurte på hva man liker av intetsigende pling plong-musikk som enkelte demonstratører bruker.

    For å stille spørsmålet i første post på en annen måte - se for deg at du har fått et nytt høyttalerpar på hjemlån, hvilken musikk ville du da benyttet for å vurdere om du skal kjøpe de nye eller beholde de gamle?

    Om man da benytter hardrock, techno eller klassisk musikk er jo helt opp til den enkelte - ingen krav til at den hverken må være intetsigende eller kjedelig.
    Dersom jeg skulle demonstrere et par høyttalere for meg selv ville jeg fremdeles valgt å spille musikaken jeg finner mest interessant der og da. Enten gir det fot eller så gjør det ikke og kan det spille musikk dagen lang uten at jeg blir lyttetrett har det de kvalitetene som jeg ønsker.

    siden jeg leste problemstillingen at jeg skulle demonstrere for andre og ikke for meg selv så mener jeg at da må den som ønsker å få ting demonstrert få velge selv hva og hvordan da det er den demonstrasjonen som gir den besøkende mest Igjen for turen, er det ikke?
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    574
    Antall liker
    483
    Sted
    Longnose
    Mye luksus også da, men det skal bli fantastisk, det er jeg sikker på :)
    Jeg klarer ikke stoppe selv. Jeg liker The Wall, DSoTM, Echoes, ok stort sett alt før A momentary lapse of reason. Bortsett fra PULSE.
    Waters' sin Amused to death er ganske så sterk når man lytter gjennom hele skiva. La med linken til PULSE siden jeg glemte det forrige gang :)

    Både Pulse og Amused to death er vel qsound mastret også hvis ikke jeg tat feil som er gøy å teste anlegg med. Var på Pulse valle hovin i 94 og største konsert opplevelse jeg har hatt😀
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    296
    Antall liker
    423
    Vet ikk hadde jo opprinnelige puls skiva ,,, Den forsvant og jeg tror litt det var for at roger manglet ? : (
    Jeg har the wall live ,, der er det noen uerstattelige som shine on you crazy,,,

    For meg er PF alle opprinnelige medlemmene.
    Det samme som med uriah heep , med ken hensley ,, det ble ikke samma gruppe uten ham IMO

    Queen feks de valgte å ikke fortsette da de mistet freddy
    Ja, jeg kan jo ikke argumentere mot det, bortsett fra at jeg synes PULSE er et veldig bra samlealbum :)
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Ja skjønner hva du mener. Tror vi snakker forbi hverandre, da jeg på ingen måte lurte på hva man liker av intetsigende pling plong-musikk som enkelte demonstratører bruker.

    For å stille spørsmålet i første post på en annen måte - se for deg at du har fått et nytt høyttalerpar på hjemlån, hvilken musikk ville du da benyttet for å vurdere om du skal kjøpe de nye eller beholde de gamle?
    ..
    Yes, det er akkurat sånn jeg tenkte da jeg listet opp mitt forslag tidligere i tråden. (y)
    Referanse-låter om man vil, som man kjenner og vet hva man kan/skal lytte etter for å lage seg et inntrykk av tingene.

    Hvis jeg har besøk som vil lytte på greiene, så starter jeg med det som jeg synes er bra/tøft der og da.
    Litt trøkk og morro, litt forskjellig ev ønsker og bare musikk for en trivelig stund. :cool:
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.676
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg kan jo ikke argumentere mot det, bortsett fra at jeg synes PULSE er et veldig bra samlealbum :)
    Fant ut jeg hadde den og på CD : )
    tilmed gjort antegniger på coveret , så noe der har jeg likt ,,,hele 5 kutt : )
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Det meste høres bra ut her 🎶 Her er noe av hva jeg hørte på for ett års tid siden. Kanskje noen her kan ha glede av det. Om det ikke låter bra? Kjøp nytt anlegg :cool:

     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ti låter er for lite for min del.. denne playlisten brukes og låter velges ut fra hva jeg hører anlegget klarer å ikke klarer :)


     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    296
    Antall liker
    423
    Åkei da vi sier det : )
    etter allt det jo påske :giggle:
    Håper påsken er fin for deg og alle her inne. Jeg ligger som en slakt på sofaen og ser på Youtube.. Jeg er inne i dag, da jeg ikke er så begeistret for appelsin eller kvikklunsj.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.676
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Håper påsken er fin for deg og alle her inne. Jeg ligger som en slakt på sofaen og ser på Youtube.. Jeg er inne i dag, da jeg ikke er så begeistret for appelsin eller kvikklunsj.
    Hadde en liten stratos jeg ,,,
    og ps kan dy meg de små sure appelsine fulle av stein

    Annet var de ordentlige stor gode søte israil appelsinene vi fikk før israil boikotten ,, siv jensen : (

    Påsken er for meg en deilig stor fri stund uten mas og kjas
    gjøre det en vil selv

    Ps hadde vært kult om du lagde deg en egen anleggs tråd : )
    kathrines arbeids og hifi blogg etteller anna . )
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    296
    Antall liker
    423
    Ps hadde vært kult om du lagde deg en egen anleggs tråd : )
    kathrines arbeids og hifi blogg etteller anna . )
    Jeg skal se på det når jeg får nye høyttalere. Tror neppe hva jeg har hatt imponerer noen likevel :D
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.344
    Antall liker
    1.280
    Sted
    Stavanger
    Glemte denne! Megabump..

    Dynamikk på lik linje med et Atomeksplosjon!

     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Tja, om det er mine topp 10 demolåter er jeg litt usikker på, men de brukes titt og ofte. Det er en del live spor her da jeg liker å gode live innspillinger og hører da etter hvordan anlegget definerer scenen og rommet/salen. Enter Sandman er ikke på lista p.g.a lydkvaliteten, men hvor mye detaljer i basstrengene anlegget klarer å grave fram i starten av sangen. Det samme gjelder litt Morph the Cat, men det sporet er jo god produsert. Skulle ønske det var 20 låter jeg kunne ha på lista, men disse 10 gir meg et godt inntrykk av lyden i anlegget.
    IMG_4799.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn