Bilde blei vist litt lite, her er link til bilde: http://bildr.no/view/234676
Tusen takk for oppklaringen!jane skrev:0.47E / 10W = Motstand 0.47 ohm,10W
220 = Motstand 220 ohm, ½ watt.
100n = Kondensator 100nF, spenning ukritisk.
Jan E
Jeg tror egentlig ikke det er så afgørende. Det mest afgørende er at der anvendes en LM 317 som regulering på hvert print og de vil præge lyden ret meget. Efter at have bygget Dacen for en anden Nordmand ville jeg aldrig selv anvende en sådan. Den er efter min mening for overfladisk og lige lovligt " musikalsk".frodehf skrev:Ok, greit å vite. Noen andre kondiser du kan anbefale istede for jensen?
Unskyld vist eg er frekk med er ikkje heilt sikker på om eg skjønte hva du skreiv.. Ville du ikkje brukt den type strømforsyning? Finner foresten ingen plass å kjøpe denDuelund_Support skrev:Jeg tror egentlig ikke det er så afgørende. Det mest afgørende er at der anvendes en LM 317 som regulering på hvert print og de vil præge lyden ret meget. Efter at have bygget Dacen for en anden Nordmand ville jeg aldrig selv anvende en sådan. Den er efter min mening for overfladisk og lige lovligt " musikalsk".frodehf skrev:Ok, greit å vite. Noen andre kondiser du kan anbefale istede for jensen?
jbc skrev:Denne skynet forsyningen er av type switch mode så vidt jeg kunne se. Switch mode forsyninger i hifi kan være problematisk fordi de genererer mye høyfrekvent støy. Med tilstrekkelig filtrering og tilpasning skal det teknisk sett ikke være noe problem, men jeg vet ikke hvordan denne skynet forsyningen er konstruert.
Jørgen
Ja det er den, folk kan like støjen. Støjen giver den "varme" lyd.frodehf skrev:Hmm..Vil nå teste med ein skynet 8080 forsyning til å begynne med.. Og heller legge pengene mine i noen kvalitetsdeler til dac`en..
Vist den støyer vil den bli skiftet ut, men er noe masse brukt i DIY har eg lest.
mvh
Dacen er ALLEREDE reguleret fra producentens side. Det eneste du opnår med ENDNU en regulering er tilførsel af mere egenlyd fra forsyningen. Og ja jeg har masser af erfaring med hvad SMPS gør og har ikke haft behov for at gøre det i denne.folkeb skrev:Er det noen som har testet ut flere alternative strømforsyninger til DDDACen? Jeg har prøvd med batteri, uregulert og med nevnte Skynet 8080. Sistnevnte høres klart best ut, og veldig i tråd med beskrivelsen til nuub på DIYaudio eller decible dungeon eller Nick fra TNT (samme person). Er kritikken rettet mot SMPS basert på egen erfaring, og hva ble den da sammenlignet mot? Jeg må virkelig si at jeg er interessert i å bygge en strømforsyningen som gir bedre lyd noen Skynet 8080! Dacen fungerer utmerket med Aleph P og Aleph 1.2.
![]()
Nejda ikke mye støj bare 100 gange mere end god analogforsyning. Gud hjælpe Norge.frodehf skrev:Gler meg til eg får regulatoren fra doede, han har sendt den idag!
Har lest eindel om skynet 8080 på dei sidene folkeb skrive om, må si det er berre positivt..
Trur ikkje så mange hadde brukt switchmode vist dem produserer så mye støy som noen henvise til.
Vist ICE forsterkere bruker switchmode så er nå eg overbevist, dem har fantastisk lyd selv om dem ikkje har den beste bassen (men til dac lastes den jo ikkje tungt i det heile).
Tullprat. Dette er evig svada fra gjengen rundt Duelund og "bomberomsdisiplene" fra den lokale hifi-klubben på Herlev.Duelund_Support skrev:Nejda ikke mye støj bare 100 gange mere end god analogforsyning. Gud hjælpe Norge.frodehf skrev:Gler meg til eg får regulatoren fra doede, han har sendt den idag!
Har lest eindel om skynet 8080 på dei sidene folkeb skrive om, må si det er berre positivt..
Trur ikkje så mange hadde brukt switchmode vist dem produserer så mye støy som noen henvise til.
Vist ICE forsterkere bruker switchmode så er nå eg overbevist, dem har fantastisk lyd selv om dem ikkje har den beste bassen (men til dac lastes den jo ikkje tungt i det heile).
Takk for tipset!Hal3101 skrev:Hei.
Eit lite tips. Har ein to tårns DDDAC der eg har samanligna uregulert psu, regulator som er oppgitt på DDDAC si side og til sist enda eg opp med ein enkel LT1764ET som taklar 3A. Denne var klart å foretrekka i mitt tilfelle. Billig og enkel løysning spør du meg. Kan og nevna at eg skifta ut 317 reg på kortet med 1085 reg. Min konfigurering er trafo - likeretting - 30000uF - LT1763 med en stor kjøleribbe og inn til dac'en. Har sjølvsagt sammenligna med 5 tårns dac med DDDAC psu ala leif og eg har fortsatt 2 tårn med min løysning... Hvis du skal ha meir straum enn 3A koplar du 2 i paralell.
TorH