Greven skrev:
Har planer om å bygge meg en rørpre utover høsten. Er det noen kit å anbefale?
Sett litt på Audio Note som jeg har hørt mye bra om, men synes kabinettene var utrolig stygge. Gjør jo heller ikke noe om rørene synes...
Ønsker:
-Overkommelig å bygge
-Gjerne mulighet for å innebygd RIAA
-Fjernkontroll
-Bra utseende
Mapletree er jo den som Jane bruker i sitt oppsett. Jeg forstår at han er veldig fornøyd med denne.
AudioNote stygge? Hva er galt med et sort kabinett med blanksort front i all sin enkelhet?
Uansett;
Jeg er blitt fortalt at det nå er mulig å få frontplate i aluminium i stedet.
Alternativt er du jo ikke "gift" med kabinettet heller. Du kan jo kjøpe kit uten kabinett, og lage ditt eget design. Til en preamp som ikke er alt for stor, finnes masser lekre kabinetter. Bla har Whistler Audio noen aldeles rålekre kabinetter i tykk børstet aluminium eller sort eloksert.
Gode forforsterker disse AudioNote kits!
Jeg vet ikke noe om budsjett eller ambisjoner, men har du "guts" nok til å bygge ut fra sjema, så er denne et alternativ:
Egentlig nokså enkel. Det vil nok by på problemer å få tak i de originale trafoene som ble custom viklet til denne, men det er ikke noe i veien for at f.eks Motron kan levere passende Hammond trafoer/choker, samt resten av delene til å lage en slik. Unntaket er volumkontrollen. Der vil jeg anbefale enten Trafo Volum kontroll fra DIY hifisypply, eller AudioConsulting. Alternativt resistorbasert volumkontroll fra AudioNote.
Er dette noe for deg, så send meg en PM.