DIY RIAA

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Dagen godfolket!

Lysten på en LP spiller bygger seg mer og mer opp. Jeg har til nå sett meg ut Project RPM 5 som den rette spilleren. Men hva med RIAA?

Dette burde være så passe enkelt at selv jeg burde få til. Skjema med komponentverdier er vel i grunnen det jeg trenger.

Så… vet du om noe som er brukende?

MVH

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Nå har jeg aldri prøvd meg på RIAA, men det er vel noe av det mer kompliserte å komme i havn med. Går du for selvbygg og vil ha det støyfritt er kanskje ferdigkit på print med veiledende chassistegning å anbefale. Må jo ta høyde for at jeg ikke kjenner ditt kompetansenivå, da. Vet at Slarsen har noe på gang, men om og når vi får vite mer aner jeg ikke. Det finnes jo slike trafoer (se diyhifisupply/ bentaudio/ silk) som tar seg av korreksjonen, men da må man vel ha noe gain her eller der.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Har du lyst til å spille vinyl, anbefaler jeg denne rekkefølgen (regner med at du har noen LP'er allerede):
Kjøp spiller og PU som du tror vil gjøre en bra jobb for deg. Kjøp også et ferdig RIAA trinn slik at du kan spille. RIAA trinn som gir brukbar lyd koster ikke allverden. SÅ kan du tenke på å bygge. Det tar trolig litt tid før du er i mål. På skjemaet er et RIAA trinn svært enkelt enten det er med rør eller SS. Husk at signalet fra en PU er svært lavt. Du må regne med noen kamper og omkamper mot brum og støy før du er i mål. Slikt tar tid.

Topp Bunn