DJ-platespillere

P

Parelius

Gjest
Om den er brukbar til vanlig spilling? Skulle jeg tro, men det kommer vel helt an på hvilken lyd du er ute etter. Snakker ikke ut fra egenerfaring, men fra omtale fra andre fora. En ting er jo drivverket, men stiften vil jo være litt spesiell, skal den tåle denne att og fram. Det er vel der det største problemet ligger.

Så ikke at den hadde noen RIAA-korreksjon. Hadde du tenkt å gjøre det i software, eller overså jeg noe på siden.

Prisen skulle vel antyde at du ikke får himmel (men dermed ikke helvete), men her er det jo bruksområdet som avgjør.

P

Parelius

Gjest
Hvilken vei en platespiller kan spille sier vel heller lite om kvalitet.
Ikke nødvendigvis, men det trenger ikke bety noe. En PU som skal brukes til slikt bør vel være litt annerledes konstruert i opphenget? Tanken på å kjøre begge veier med håndmakt med min Koetsu, gir meg ikke bare gode følelser. Om den mer robuste konstruksjon på slike DJ PU-er får innvirkning på lyden (i negativ retning), har jeg ingen formening om. Det vet sikkert folk med erfaring bedre enn meg. Jeg ville bare videreformidle en mulig påvirkende faktor.

virak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2005
Antall liker
60
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
^ Jeg snakket ikke om pick-up'er, men spillere. Jeg har en "oppgradert" Technics SL-1200Mk2 som kan spille baklengs, samt mulighet for å montere en Rega arm eller SME på denne. Den burde jo være OK?
Pick-up'er er en annen sak, og DJ stifter er som regel sfæriske med relativt stivt oppheng. Robuste, men ikke så veldig hi-fi. Personlig bruker jeg Shure M44G og M44C til DJ-bruk, da disse har de egenskapene jeg prioriterer.
Men f.eks. en Stanton 500B kan brukes med en elliptisk stift fra Stanton-sin hi-fi linje. Samme "kropp" på alle pick-up'er i 500-serien. Det samme gjelder 680-serien. Men en elliptisk stift i en rett arm med underheng... :mad:

P

Parelius

Gjest
^ Jeg snakket ikke om pick-up'er, men spillere. Jeg har en "oppgradert" Technics SL-1200Mk2 som kan spille baklengs, samt mulighet for å montere en Rega arm eller SME på denne. Den burde jo være OK?
Da er vi jo helt enig!

Topp Bunn