DLS Eller Fokal Jmlab

H

Homarhus

Gjest
Jeg har kjøpt Creek elektronikk. Creek Classic 5350 forsterker og Creek cd50i mkII cd spiller.Skal kjøpe meg gulvstående høyttalere. Valget står mellom DLS C55 og Focal JM lab Cobalt 816S.
Musikksmak:Chicago, Jars of Clay, Earth wind and fire, Donna Summer, Depeche mode, Toto, Christina Aguilera, Michael Jackson. (Jazzens mystikk og Kari bremnes innsmigrande stemma blir bare brukt til testing.)
Hvilken høyttaler er egentlig best? ::)

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
187
Torget vurderinger
12
Jøss her var jeg sikker på det var snakk om bilstereo.. Men hva som er best er ikke godt å si, lytt selv hvis du har muligheten!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.353
Torget vurderinger
1
Har du muligheten, gå for de som er litt større; 826S.

Men som alltid, prøv før du kjøper. Viktig at du liker høytalerne ut fra hva du selv erfarer.

Mvh.

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
1
Har du muligheten, gå for de som er litt større; 826S.

Men som alltid, prøv før du kjøper. Viktig at du liker høytalerne ut fra hva du selv erfarer.

Mvh.
Hvorfor 826?

Andrè på Hi-fi Huset anbefalte meg 816 S fremfor 826.
Forskjellen på de er vel kun at 816 er 2,5 veis og 826 3 veis?
Nok bass og midbass i 816 i forhold til f.eks Chorus 726 S (hadde disse før 816) ihvertfall...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.353
Torget vurderinger
1
Jeg har hørt alle modellene i Cobalt 800-serien. Jeg liker alle. Dog, nå kommer det en ny revidert serie, som snart lanseres. De er akkurat vist frem for distrubutørene.

Uansett, jeg ville vel gått for den større modellen, og det har med at den har større membranareal, større dynamikk og mer bass og går litt dypere, men det er ikke så ekstreme forskjeller ute og går. Uansett, kan 826S kreve litt mer av forsterkeren. Men, 816S er et fenomenalt bra kjøp, og går ganske dypt i bassen den også. Bassløsningen (som jeg selv kjører) som André ofte anbefaler, er å bruke subwoofer.

Mvh.

H

Homarhus

Gjest
Andrè på Hi-fi Huset anbefalte meg 816 S fremfor 826.
Forskjellen på de er vel kun at 816 er 2,5 veis og 826 3 veis?
Nok bass og midbass i 816 i forhold til f.eks Chorus 726 S (hadde disse før 816) ihvertfall...
Jeg skal ha høyttalerne i et lite rom foreløpig. Men skal flytte de i et større rom så snart jeg får mer stabil inntekt.
Snakket med Andre for noen dager siden og han sa at 816S er i en annen klasse en de "billige" DLS høyttalerne som OHC satser på.  816S koster kr.14000.- veiledende og DLS koster kr.8000.-
Jeg har bestemt meg for Jm-lab 816S. Tror det passer meg bedre med hensyn på kabler og elektronikk.

DLS demonstreres med flatline solar wind og Rotel elektronikk. Dette låter glimrende til prisen på det anlegget. Men i mitt tilfelle blir det noe annet. DLS høyttalerne låt dårlig på Harman Kardon oppsett for eksempel. Matsjing er alltid viktig. Derfor kan hifi bli noe slitsomt.

Topp Bunn