Do it with maskinoppvaskpulver !

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.504
Maskinoppvaskpulver er mitt vindunderlige universalrengjøringsmiddel. Når det er gjenstridig sjit du vil ha bort, bruk Sun maskinoppvaskmiddel i pulverform. ;)

I dag har jeg høstrengjøring på bilen. På gammel asfalt er det god gammel Whitesprit som gjør susen, men ikke særlig effektivt på gammel størknet innsektsjit i fronten på bilen. What to do ? Jepp, ha litt Sun-pulver i bøtte, litt varmt vann og vips er mygga borte. En veldig hyggelig bivirkning er at cromen blir speilblank, misfarvninger på cromen blir også borte. ;)

Maskinoppvaskpulver har ikke skuffet meg en eneste gang. Er det skikkelig inngrodd gammel sjit du vil ha bort: fukt ei tuve, strø litt pulver på, og gnikk det bort! I f.eks dusjkabinett hvor gammelt hudfett legger seg, bruk samme oppskrift og det blir rent.
Dette var dagens kjærringråd! ;D

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
11
Husk å legge på litt voks der du har vaska med sterke saker.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.154
Torget vurderinger
0
Og hvordan får du så tak i maskinoppvaskmiddel? ??? På kjøkkenet, i oppvaskbenken, -- der har du som mann ikke noe med å drive å rote!! :mad: :mad: :-[ :-X ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.504
Rhesus skrev:
Husk å legge på litt voks der du har vaska med sterke saker.
Ja, skal polere bilen i ettermiddag. Og etter man har brukt sterke saker skal man spyle grundigt med vann og vaske med bilshampo etterpå.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.504
Spiralis skrev:
Og hvordan får du så tak i maskinoppvaskmiddel? ??? På kjøkkenet, i oppvaskbenken, -- der har du som mann ikke noe med å drive å rote!! :mad: :mad: :-[ :-X ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Hushjelpa har fri-mandag i dag. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Du trenger ikke å rote, du bare åpner skapdøren og tar tak i den flasken det står S U N på... ;)

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
187
Torget vurderinger
12
Har du rotet under panseret er vaskepulver det beste!
Idag kjøper en bare tabeletter til oppvaskmaskinen, bruk heller vaskepulveret til vaskemaskinen, h-OMO, Blenda......

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Espen R skrev:
Maskinoppvaskpulver er mitt vindunderlige universalrengjøringsmiddel. Når det er gjenstridig sjit du vil ha bort, bruk Sun maskinoppvaskmiddel i pulverform. ;)

I dag har jeg høstrengjøring på bilen. På gammel asfalt er det god gammel Whitesprit som gjør susen, men ikke særlig effektivt på gammel størknet innsektsjit i fronten på bilen. What to do ? Jepp, ha litt Sun-pulver i bøtte, litt varmt vann og vips er mygga borte. En veldig hyggelig bivirkning er at cromen blir speilblank, misfarvninger på cromen blir også borte. ;)

Maskinoppvaskpulver har ikke skuffet meg en eneste gang. Er det skikkelig inngrodd gammel sjit du vil ha bort: fukt ei tuve, strø litt pulver på, og gnikk det bort! I f.eks dusjkabinett hvor gammelt hudfett legger seg, bruk samme oppskrift og det blir rent.
Dette var dagens kjærringråd! ;D
Maskinoppvaskpulver har jo vært en trade secret for oss bartendere i årevis :)

T

theStig

Gjest
Godt tips!

OT:
Alle ekte mannfolk sørger for at kjøkkenet er Mannens domene. Jeg vil ikke ha noen kvinne til å surre i mine krydder eller ødelegge mine panner og kjeler. Maten vil jeg helst lage selv! Kvinnens plikt er å elske meg og maten jeg lager! ;) For ikke å snakke om vin-"kjelleren".. slippe til kvinner på det området?? :eek:

Topp Bunn