DOL record label

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Hepp!

Noen som kjenner til reissue labelen DOL ?
Spesialiserer seg blues og jazz. Mange interessante titler i porteføljen (som ellers er vanskelig å komme over), og tilnærmet grisebillig.

Later til at det meste er på "140 gram HQ virgin vinyl".

Noen som har noen utgivelser herfra? Verdt å blåse 70-100,- spenn på å teste?

Siden på discogs:
http://www.discogs.com/label/466581-DOL

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
5.689
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Jeg kjøpte en plate i dag på platekompaniet for å teste, John Coltrane - ballads. Blir spennende å høre. De hadde mange interessante titler hvertfall, så hvis kvaliteten er bra blir det nok flere plater etterhvert.

ROS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
377
Torget vurderinger
2
Jeg har Oscar Peterson Trio - We get requests, på DOL og Speakers Corner Verve reissue. Selve vinylen på DOL er flat og fin, grei kvalitet på cover, men stygg label på plata imo. Låter "greit nok", men lite engasjerende kanskje. Speakers Corner låter atskillig bedre, mer 3d, mer "liv", mer organisk og engasjerende toneklang. Klart mindre overflatestøy. Bedre kvalitet på cover, og Verve label på plata. Klar seier til Speakers Corner.
Nei, nå må jeg jaggu sette den på, det er ei knall skive :)

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
We get request låter veldig bra på SC, som det så ofte gjør fra dem. Min erfaring er at det ofte blir en omvei når man kjøper disse klassikerne fra andre labler enn SC, AP, Classic, MM, ORG etc., man ender som regel opp med 30$/50$ platene til slutt likevel.

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
5.689
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Men en utgivelse fra DOL er kanskje ett godt alternativ til brukte "standard" utgaver?

A love supreme koster jo over 700 fra the garden f.eks... det blir 4 plater utgitt på DOL.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Ja det er det, vi prioriterer slik vi selv synes er best. Men hører man f.eks. A Love Supreme fra AP så glemmer man kanskje prisen en liten stund, den låter aldeles nydelig.

Topp Bunn