Dollaren mot kronen

T

tjn

Gjest
Ser at dollar kursen er rimelig lav nå, ca. 6,35 nok pr. dollar. Det er vel bare et tidspørsmål før importører og forhandlere setter ned prisene på kvalitets hifi fra US of A tenker jeg, og da er det bare å handle!
 

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
229
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Dream on man... ;D
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
Ser at dollar kursen er rimelig lav nå, ca. 6,35 nok pr. dollar. Det er vel bare et tidspørsmål før importører og forhandlere setter ned prisene på kvalitets hifi fra US of A tenker jeg, og da er det bare å handle!

Jeg arbeider med import av flere amerikanske Hi-Fi merker. Dessverre kjøpes veldig mange av de "amerikanske" merkene (de fleste av disse produseres ikke lenger i USA, men i Kina, Korea, Taiwan, Malaysia osv) inn til Norge i EURO, ikke i US-dollar. Euroen har vært relativt stabil rundt 8 kroner, så det blir neppe noe stort prisras i Norge.
 
T

tjn

Gjest
Jeg arbeider med import av flere amerikanske Hi-Fi merker. Dessverre kjøpes veldig mange av de "amerikanske" merkene (de fleste av disse produseres ikke lenger i USA, men i Kina, Korea, Taiwan, Malaysia osv) inn til Norge i EURO, ikke i US-dollar. Euroen har vært relativt stabil rundt 8 kroner, så det blir neppe noe stort prisras i Norge.  
Har euroen vært særlig lavere enn nå noengang?
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.998
Antall liker
13.467
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
enkelte ser euro/nok på 7,20 om ikke altfor lenge forutsatt dagens eller stigende oljepris
hører jeg usd/nok under 6,00?
mvh
 
N

nb

Gjest
Har euroen vært særlig lavere enn nå noengang?
Toppen for norske kroner var i Januar 2003 (EUR/NOK på ca 7.25). Bunnen Februar 2004 (EUR/NOK 8.83)
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Ser at dollar kursen er rimelig lav nå, ca. 6,35 nok pr. dollar. Det er vel bare et tidspørsmål før importører og forhandlere setter ned prisene på kvalitets hifi fra US of A tenker jeg, og da er det bare å handle!
Ja er det ikke fint ;D
Benyttet anledningen og bestilte diskant og mellomtonedrivere til prosjektet mitt.
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Jeg tror det bare er et tids spørsmål før kinesiske yen vil slippes løs, og da vil det bli dyrere og handle fra kina.
 
Topp Bunn