Dopade norrbaggar?

Er norske OL-utøvere dopet?

• Ja, systematisk dopet hele hopen!

Stemmer: 0 0.0%
  • Noen av dem, kanskje

• Nei, nordmenn har god moral og gjør ikke slikt

• Samme kan det være, bare det blir flere gull snart

• Bare de som trener svensker fram til gull

• Har ikke anelse

• Interesserer meg ikke

• Hva er OL?

• Totalt antall stemmer
    0

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Curling-gjengen, for eksempel... ;D

T

theStig

Gjest
Eneste dopinga jeg kjenner til er relatert til produksjon av halvledere.

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
slenger inn en liten brannfakkel før jeg setter kursen mot fjellet; koss ble tatt i doiping under lillehammel ol, men ioc offentligjorde det ikke. han fikk beskjed om å legge opp i stedet.....

christian

Bortne

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.09.2004
Antall liker
0
Hvis norge doper seg er de i allefall dårlige til det, de klarer jo ikke å vinne noe. Og det er ingen tvil om at både Trulsen og Dordi er dopa. Det blir jo konsumert enorme mengder kaffe og ifa i pausen.

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Hvis norge doper seg er de i allefall dårlige til det, de klarer jo ikke å vinne noe. Og det er ingen tvil om at både Trulsen og Dordi er dopa. Det blir jo konsumert enorme mengder kaffe og ifa i pausen.
Ja, er det ikke utrolig, de norske utøverne greier ikke å dope seg ordentlig engang!

O

OldBoy

Gjest
Hva er doping?

Det er for eksempel lov til å løpe rundt med en plastpose over hodet eller bo på verdens høyeste fjelltopp så lenge man vil for å lure kroppen til å produsere røde blodlegemer. Men ta en pille som gjør samme nytten? Å nei, DET er doping.

Det er for eksempel lov å være født med en genfeil, vel de påstår i hvert fall at det er det (hva ellers skal de forresten si?), som gir deg et surstoffopptak eller en utholdenhet i superklassen. Men å overføre de samme genene? Doping!

Hva med teknologisk doping. Superglatte ski, eller spesielle trikoter, eller hva du vil, som bare noen få har, men ikke alle?

Og "økonomisk doping". Du kommer ikke noen vei i toppidrett i dag uten en masse penger. Til utøveren. Til utstyrsprodusenter. Til medisinsk forskning. Til støtteapparat. Til treningsleire.

Lenge siden det der med sunn sjel i et sunt legeme, spør du meg.

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
har man for høye verdier blir man tatt i doping uansett om det skyldes noen mnd på høyfjellet eller pillebruk.

greia er at det er lov til å dope seg opp til en viss grense, men ikke over - da er det doping.

hilsen tidligere 13. plassvinner på 800m, uten doping.

O

OldBoy

Gjest
hilsen tidligere 13. plassvinner på 800m, uten doping.
Skjønte det der med "uten doping". Skal man først dope seg, bør man jo ta i så man vinner. ;D

Men, for å være helt ærlig: en 13. plass i DEN øvelsen er imponerende. I min ungdom trente jeg sammen med en som hadde som ambisjon å bli kretsmester på 800m, og fytterakkeren hvor god han egentlig var. Og han ble ikke engang kretsmester.

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Antall liker
2
Jeg synes selv det hadde vært mye mer interressant hvis man hadde lansert et doping-ol istedet! Ingen begrensinger på kunstige midler i det hele tatt!!!

DET kunne jeg sett på... ::)

O

OldBoy

Gjest
Jeg synes selv det hadde vært mye mer interressant hvis man hadde lansert et doping-ol istedet! Ingen begrensinger på kunstige midler i det hele tatt!!!

Da hadde de jo gått så fort at selv slow-motion-reprisene hadde fått problemer med å henge med.

Til gjengjeld kunne selve arrangementet gjøres unna på et blunk. Med ditt opplegg ville det ikke være det minste problem å gjøre unna opptil flere femmilsrenn eller titusenmetre på skøyter i løpet av et kvarters tid, eller så.

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Antall liker
2
Da hadde de jo gått så fort at selv slow-motion-reprisene hadde fått problemer med å henge med.

Til gjengjeld kunne selve arrangementet gjøres unna på et blunk. Med ditt opplegg ville det ikke være det minste problem å gjøre unna opptil flere femmilsrenn eller titusenmetre på skøyter i løpet av et kvarters tid, eller så.
Hehe! ;D
Jepp, så kunne jo f.eks. Muehlegg gjort comeback samtidig! ::)
Tenk deg "Doping Sommer OL". Spesielt 100 meter sprint hadde blitt særdeles stilig. Sprintere pumpa opp på bloddoping, amfetamin og anabole steroider beregnet for hester....Slow motion hadde fått en helt ny mening! ::)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest

Mener å huske det var noen som prøvde å dra igang dette for noen år siden.

ANAB-OL

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Om man ødelegger kroppen sin med dop, eller sliter den ut med overdreven trening er vel til syvende og sist ett fett, ødelagt blir den uansett. ::)

Synes det beste hadde vært om alle sluttet å se på sport jeg. Litt sånn som med bråkmakere som prøver å få oppmerksomhet. Hvis man overser de en periode gidder de ikke mer.
Hvis ingen ser på sport er det ingen vits i å fortsette som toppidrettsutøver, de tjener derfor ingen penger på dette og må begynne i en jobb hvor de kan gjøre nytte for seg. Ingen sport-> ingen doping. Sånn løser vi det problemet! :D

T

theStig

Gjest
Om man ødelegger kroppen sin med dop, eller sliter den ut med overdreven trening er vel til syvende og sist  ett fett, ødelagt blir den uansett.  ::)
Da foretrekker jeg å ødelegge den med god rødvin, god fet mat, stillesittende musikkavnytelse, innhalering av lodderøyk, o.l.

(ok, jeg innrømmer det: litt trening blir det, men da kun som en konsekvens av andre nytelser)

S

slowmotion

Gjest
Det er klart de er dopa!
Hele gjengen er dopa ,
det gjelder bare å ha så godt støtteapparat at man ikke blir avslørt ;)

Hykleriet lenge leve!

;)

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Doping ol da skal til og med jeg se mer enn 10 min tilsammen.

O

OldBoy

Gjest
Synes det beste hadde vært om alle sluttet å se på sport jeg. Litt sånn som med bråkmakere som prøver å få oppmerksomhet.  Hvis man overser de en periode gidder de ikke mer.
Kunne vi prøve det samme med flaggbrennere og ambassadestormere også?

Hvis det ikke virker, kan vi jo alltids banke dem opp etterpå.

Eller er problemet at det er for mange journalister? Mener å ha hørt at det er fire ganger så mange journalister som deltagere Torino-området (For den som ikke følger med: det er der de arrangerer OL). Og i motsetning til idrettsutøvere, kan jo journalister gjøre det skal gjøre selv om de er fulle av virus.

K

knutinh

Gjest
Sport interesserer meg midt i ryggen. Jeg kommer ut av skapet og innrømmer det. Jeg har aldri interessert meg for sport. Jeg kan til nød se på hvis mine samboere eller andre har skrudd på, men har jeg kontrollen så skrur jeg over på noe annet selv om det er 1 minutt før målpassering i 10km eller noe.

Jeg forstår godt at andre lar seg fenge, og gir dem retten til det. Det irriterer meg dog at 5 kanaler må sende sport samtidig, og ikke en av dem viser en svett utøver, men heller utbrente stjerner som prøver å skaffe seg et levebrød ved å jabbe og analysere snø-type, vindretning og bakteriekultur. Og hvorfor må absolutt alle nyhetssendinger inneholde repitisjon på repitisjon av de samme "glade scenene", hvorpå vi får en lang utredning om kjærlighetslivet til diverse fotballspillere, den nye bilen, eller andre Se & Hør-lignende nyheter?

Menmen. Jeg tilhører vel mindretallet som bare fint må finne noe annet å drive med disse ukene. En fin skitur i marka er f.eks ikke å forakte. Med kakao og uten stab på 10 personer :)

-k

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
slenger inn en liten brannfakkel før jeg setter kursen mot fjellet; koss ble tatt i doiping under lillehammel ol, men ioc offentligjorde det ikke. han fikk beskjed om å legge opp i stedet.....

christian
Injurierende og usmaklig :mad:

Mifsvh. RS

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.411
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Sport hadde vore greitt det, om det ikkje hadde tatt så mykje god sendetid, kosta så mykje, medført så mykje støy og skapt traffikkorkar.
Elles kan eg godta vintersport av patriotiske og nostalgiske grunnar. Men om vinteren er det kaldt, og ein får ikkje sånne interessante observasjonar ein kan få t.d. av kvinneleg beach-volley.

L

Ludo

Gjest
Vel, ingen tegn til doping under 4x5 KM stafetten... Ihvertfall ikke prestasjonsØKENDE dop ::)

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
En del som ikke liker sport her inne ser det ut til. Ble dere mobbet i gymtimene?

miju

Medlem
Ble medlem
16.05.2005
Antall liker
0
JA !! Doping inden for Curlig er et kæmpe problem!!.. :eek:

Glem Bodybuildere og Vægtløftere.. de er Doping amatøre, simple engle børn.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

J

jekri

Gjest
Sport hadde vore greitt det, om det ikkje hadde tatt så mykje god sendetid, kosta så mykje, medført så mykje støy og skapt traffikkorkar.
Elles kan eg godta vintersport av patriotiske og nostalgiske grunnar. Men om vinteren er det kaldt, og ein får ikkje sånne interessante observasjonar ein kan få t.d. av kvinneleg beach-volley.
TV stasjonene burde bare vist målgangen til de tre beste. I fotball holder å vise scorte mål.
All den tiden som da ble tilovers kunne man sende oppbyggelige programmer og "Holmgang" ;D ;D

Edit; Forresten, vis bare vinnerene

O

om.s

Gjest
kanskje kanskje, hvorfor er vi bedre når det gjelder å ikke tape?.....

mvh

K

knutinh

Gjest
En del som ikke liker sport her inne ser det ut til. Ble dere mobbet i gymtimene?
På ingen måte. Men jeg har mye mer til overs for å drive med sport selv enn å banne over andres idrett foran en tv-skjerm =)

-k

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Jeg skal prøve å ikke være for bombastisk, men det er klart at mange av de Norske topputøverene doper seg. Det står så mye penger og ære på spill...
Noen Norske utøvere har jo også blitt tatt, men da er det i hovedsak utøvere i typiske sommersporter. Mange Norske vintersports utøvere har veldig bra sportslig resymè, så bra at man kan begynne å lure, ta f.eks johann o. Koss. Det var nok ikke tilfeldigheter som gjorde at han la opp når han gjorde.
De Norske utøverene argumenterer med at det er umulig å dope seg da dopingkontrollene er for hyppige. Det er mange stoffer som kan skjule et steroid eller man kan ta steroider som ikke vises med en typisk blod eller urinprøve, mange stoffer går utrolig raskt gjennom systemet. Hva bloddoping anngår så er det jo slik at maksimumsverdien er satt veldig høyt, så lenge du holder deg under den så er det ok, det betyr alikevel ikke at du ikke er dopet.
Det er alt for mange hull i lovverket som regulerer dopingbruk blandt toppidrettsutøvere. Det vil være naivt å tro at legene som følger opp utøverene bare gir de møllers tran og c-vitaminer!
Skal man dope seg å ha maksimal effekt så er man nødt til å gjøre dette i sammarbeid med en lege.
Til og med en vanlig kroppsbygger sørger for å aliere seg med en lege før han/hun begynner en kur. (såfremt de tar helsen sin seriøst, noe de fleste kroppsbyggere gjør.)

Topp Bunn