Doxa boxenes venner

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.065
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer 👍 Jeg har 8.2 med Doxa 61 forsterker og det anbefales. HĂ„per Ă„ fĂ„ prĂžvd AN forforsterker sammen med de😀
    Takk skal du ha @ovitzi :). Har hÞrt 8.2 Signatur pÄ en eller annen Doxa 61-variant for en stund tilbake, og det var rett og slett utrolig bra!

    Har forresten hatt en eldre AN-forforsterker pÄ en Doxa 72, og bare vÊr klar over at det kan bli noe sus. Endte opp med Ä mÄtte bruke dempeledd pÄ -10db. Lyden derimot var det ingenting Ä si noe pÄ!
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    SnarĂžya
    Torget vurderinger
    3
    Takk skal du ha @ovitzi :). Har hÞrt 8.2 Signatur pÄ en eller annen Doxa 61-variant for en stund tilbake, og det var rett og slett utrolig bra!

    Har forresten hatt en eldre AN-forforsterker pÄ en Doxa 72, og bare vÊr klar over at det kan bli noe sus. Endte opp med Ä mÄtte bruke dempeledd pÄ -10db. Lyden derimot var det ingenting Ä si noe pÄ!
    HÞres ut som det jeg opplever med min Conrad Johnson PV10. Er en grunnstÞy der jeg hÞrer helt til sofaen mellom lÄtene. Synd jeg solgte mine Rothwell dempeplugger, kunne testet de mot sus.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.065
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    HÞres ut som det jeg opplever med min Conrad Johnson PV10. Er en grunnstÞy der jeg hÞrer helt til sofaen mellom lÄtene. Synd jeg solgte mine Rothwell dempeplugger, kunne testet de mot sus.
    HÞres svÊrt kjent ut. Jeg har et par Rothwell pÄ -10db jeg brukte mellom PV11 og Doxa 70. Det funket bra det!
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det nevnes sus..
    Dette er pre som suser. Kan og vĂŠre dac eller begge.
    Da jeg fikk Musical Innovation, MI25 ble selv 70SE tyst, selv pÄ fult volum
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    FlekkerĂžy
    SlÄ av alt i kjeden fÞr forsterker sÄ hÞrer du hvor mye av susingen som kommer fra forsterker.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Ovitzi: Kanskje du nÄ ikke trenger Rothwells...? ;)
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    SnarĂžya
    Torget vurderinger
    3
    SlÄ av alt i kjeden fÞr forsterker sÄ hÞrer du hvor mye av susingen som kommer fra forsterker.
    Har testet. Er forforsterker som gir stÞy. Samme jevne stÞy uansett kilde/ikke kilde og inngang. Med forforsterker avslÄtt er det tyst.

    Ovitzi: Kanskje du nÄ ikke trenger Rothwells...? ;)
    Hadde hÄpt pÄ det, men dessverre sÄ er det susing ogsÄ med Idun. Mindre enn fra PV10, men hÞrbart.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Ovitzi: Da lurer jeg litt pÄ hvilke gremlins du egentlig har pÄ nettet ditt??? ;)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.080
    Antall liker
    10.479
    Sted
    LĂžrenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er bare hÞyt stÞygulv/lite filtrering etc. i en komponent. Trenger ikke ha sÄ mye med med strÞmnettet Ä gjÞre sÄnn sett.
    Å fekte dette unna med dempeplugger er egentlig Ă„ omgĂ„ problemet.
    FÄr Ä sjekke effekttrinns egenstÞy skal du kortslutte inngangene og skru pÄ.

    Hadde vĂŠrt interessant Ă„ vite hvilke frekvenser som arter seg som stĂžy.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    SnarĂžya
    Torget vurderinger
    3
    Er bare hÞyt stÞygulv/lite filtrering etc. i en komponent. Trenger ikke ha sÄ mye med med strÞmnettet Ä gjÞre sÄnn sett.
    Å fekte dette unna med dempeplugger er egentlig Ă„ omgĂ„ problemet.
    FÄr Ä sjekke effekttrinns egenstÞy skal du kortslutte inngangene og skru pÄ.

    Hadde vĂŠrt interessant Ă„ vite hvilke frekvenser som arter seg som stĂžy.
    Jeg kan ta en rew mÄling Ä se hva som stÞyer. NÄr jeg slÄr av pre, sÄ blir det tyst. Og med Doxa 012 pre er det og tyst. Kan det ha med impedans matching Ä gjÞre? Doxa 61 har 39K i inngangsimpedans. Usikker pÄ hva CJ PV10 og Bladelius Idun er pÄ utgangen.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    SnarĂžya
    Torget vurderinger
    3
    FÄr Ä sjekke effekttrinns egenstÞy skal du kortslutte inngangene og skru pÄ.
    Hadde vĂŠrt interessant Ă„ vite hvilke frekvenser som arter seg som stĂžy.
    Holder det Ă„ kortslutte ene enden av en signalkabel? Hva kan jeg forvente av stĂžy/lyd? Aldri gjort dette fĂžr.
    Skal prÞve Ä fÄ det til i morgen, og ta en rew mÄling.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.080
    Antall liker
    10.479
    Sted
    LĂžrenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja det bĂžr rekke. Holder du Ăžret helt inntil HT elementer da og det er tyst er det ikke noe "feil" med poweramp ihvertfall.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kan ta en rew mÄling Ä se hva som stÞyer. NÄr jeg slÄr av pre, sÄ blir det tyst. Og med Doxa 012 pre er det og tyst. Kan det ha med impedans matching Ä gjÞre? Doxa 61 har 39K i inngangsimpedans. Usikker pÄ hva CJ PV10 og Bladelius Idun er pÄ utgangen.
    For dĂ„rlig pre lager stĂžy 😊
    Hatt sÄ mange pre og spesielt rÞrpre og alle stÞyer..
    Med MI pre ble det som sagt tyst.
    Forresten beste pre ogsÄ pÄ Doxa spÞr du meg.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    SnarĂžya
    Torget vurderinger
    3
    Ja det bĂžr rekke. Holder du Ăžret helt inntil HT elementer da og det er tyst er det ikke noe "feil" med poweramp ihvertfall.
    Da er det testet og er HELT stille. Ikke et knyst fra hÞyttalerne med kortsluttet inngang pÄ poweramp.
    Ser dessverre at mine REW kunnskaper ikke strekker langt, sÄ sliter med Ä fÄ en vettug mÄling her.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.080
    Antall liker
    10.479
    Sted
    LĂžrenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det rekker som "mÄling" tenker jeg. Det er et bra tegn. Om du har mulighet Ä teste med en passiv pre eller en annen som "du vet" er tyst sÄ gir det ytterligere svar.

    Ønsker du Ä beholde poweramp sÄ ville jeg kikket etter en tyst pre som elektrisk passer godt sammen.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    SnarĂžya
    Torget vurderinger
    3
    For dĂ„rlig pre lager stĂžy 😊
    Hatt sÄ mange pre og spesielt rÞrpre og alle stÞyer..
    Med MI pre ble det som sagt tyst.
    Forresten beste pre ogsÄ pÄ Doxa spÞr du meg.
    FÄr se om anledningen byr seg Ä fÄ prÞvd MI pre her.

    Det rekker som "mÄling" tenker jeg. Det er et bra tegn. Om du har mulighet Ä teste med en passiv pre eller en annen som "du vet" er tyst sÄ gir det ytterligere svar.

    Ønsker du Ä beholde poweramp sÄ ville jeg kikket etter en tyst pre som elektrisk passer godt sammen.
    Topping dac med volumkontroller rett i poweramp er og dÞnn tyst. Men nÄr ikke opp som pre lydmessig.
    Og ja, Doxa61 som poweramp blir😃
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.080
    Antall liker
    10.479
    Sted
    LĂžrenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er det ikke deilig nÄr det er dÞnn tyst da ;)
    Ok, du kan ha en noe elektrisk mismatch der. I ene anlegget bruker jeg en topping dac (dx7s) rett i et effekttrinn med godt hell.

    Hmm, har en AN preamp rett fra mekkepulten du evt. kan teste. Gentlegiant testet den men da hadde den et annet analogtrinn og en annen jordingstrategi. Hos han var den ikke stille men hos meg var det lite stÞy Ä spore. Virker som om dette er ganske sÄ systemavhengig.


    Forundrer meg at Bladeliusen ikke er stille..
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Mystiske disse Doxa boksene.

    Hos meg var det 012 som tilfÞrte mest stÞy, og jeg mÄtte ogsÄ benytte Rothwell plugger som nevnt for Ä fÄ litt mere «play» pÄ volumhjulet pga veldig hÞy gain. PrÞvde litt annet som div streamere rett i 70b som jeg hadde, Moon pre, Naim osv.
    Mest stille ble faktisk en gammel NAD C350 integrert forsterker i pre-modus.
    Ble ikke helt fortrolig med de Rothwell pluggene, gav et inntrykk av at de kveler dynamikken litt. Kan vÊre innbilning altsÄ.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    SnarĂžya
    Torget vurderinger
    3
    Mystiske disse Doxa boksene.

    Hos meg var det 012 som tilfÞrte mest stÞy, og jeg mÄtte ogsÄ benytte Rothwell plugger som nevnt for Ä fÄ litt mere «play» pÄ volumhjulet pga veldig hÞy gain. PrÞvde litt annet som div streamere rett i 70b som jeg hadde, Moon pre, Naim osv.
    Mest stille ble faktisk en gammel NAD C350 integrert forsterker i pre-modus.
    Ble ikke helt fortrolig med de Rothwell pluggene, gav et inntrykk av at de kveler dynamikken litt. Kan vÊre innbilning altsÄ.
    012 gir ikke stÞy her. Men ja den er fÞlsom pÄ volumkontrollen. Skal ikke langt opp pÄ skalaen fÞr det spiller HØYT. Samme er det med Bladelius og CJ, bare med mer sus.

    Er det ikke deilig nÄr det er dÞnn tyst da ;)
    Ok, du kan ha en noe elektrisk mismatch der. I ene anlegget bruker jeg en topping dac (dx7s) rett i et effekttrinn med godt hell.
    Jo helt fantastisk nÄr det er tyst. Men den nÄdde ikke helt opp lydmessig.


    Hmm, har en AN preamp rett fra mekkepulten du evt. kan teste. Gentlegiant testet den men da hadde den et annet analogtrinn og en annen jordingstrategi. Hos han var den ikke stille men hos meg var det lite stÞy Ä spore. Virker som om dette er ganske sÄ systemavhengig.
    Er nysgjerrig pÄ AN sÄ det hadde vÊrt kult.
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmþy
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan ta en rew mÄling Ä se hva som stÞyer. NÄr jeg slÄr av pre, sÄ blir det tyst. Og med Doxa 012 pre er det og tyst. Kan det ha med impedans matching Ä gjÞre? Doxa 61 har 39K i inngangsimpedans. Usikker pÄ hva CJ PV10 og Bladelius Idun er pÄ utgangen.
    Hei
    Her er litt info om CJ 10, denne snur absolutt fase ut fra pre (men det viste du sikkert )

    THE PV10 IS PHASE INVERTING. If your system has an odd number of inversions, then you must add one phase inversion. This will be the case if the PV10 is the only unit in the chain that inverts phase. THIS IS CONVENIENTLY DONE BY REVERSING THE POSITIVE AND NEGATIVE CONNECTIONS TO YOUR SPEAKERS (be sure to reverse both channels).

    Line Level Section: Gain: 31.5 dB Maximum Output: 25V Hum and noise: 84 dB below 2.5V output Distortion: less than .1% THD or IMD Phase: line section inverts phase of all inputs (including phono) at main out Ouput impedance: less than 200 ohms


    AC LINE POLARITY Each piece of electronic equipment in your system is subject to minute ac leakage currents to the chassis. Since the chassis of components in a system are usually connected via the ground side of the interconnect wires, these leakage currents are superimposed on the musical signals. It is possible to minimize these current flows by carefully selecting the way in which each component is plugged into the wall outlet. Because the power cord on the PV10 is not polarized, it can be plugged in two ways. It will normally sound better in one orientation than in the other. The same will be true of any electronic device in your system.
    Mvh Roy
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Har en 07 MkII som pre her, og den er dĂždstyst, og litt av en dynamikkbombe med Nord500MkII som effekt :)
     

    Lahnet

    Fersking
    Ble medlem
    07.03.2021
    Innlegg
    2
    Antall liker
    3
    Sted
    Danmark
    Hej og tak for mellemskabet. Jeg hÄber at Dansk er ok.

    Mon her sidder nogle Doxa eksperter, som kan hjĂŠlpe med min nyindkĂžbte Doxa 70.

    Jeg kan allerede efter nogle timers brug konstatere at den bliver jeg glad for. Den lyder lidt tilbagelÊndet, men med en detaljerigdom som overrasker. Jeg tvivler pÄ at den kan give lyttetrÊthed. TÞr jeg sige den lyder nÊsten rÞragtigt.

    Det ligner en af de fÞrste, mÄske kan det ses mere prÊcis af billederne? Ser den original ud?
    Ringkernen snakker lidt, det er mekanisk og ikke sÊrligt meget, men sÄvidt jeg husker og kan lÊse mig til er det en af opgraderingsmulighederne. Nogle som ved mere om dette?
    IMG_20210305_183133.jpg
    IMG_20210306_092453.jpg
    IMG_20210306_092505.jpg
    IMG_20210306_092517.jpg
    IMG_20210306_092555.jpg
    IMG_20210306_092604.jpg
    IMG_20210306_092608.jpg
    IMG_20210306_092624-01.jpeg
     

    RM

    BransjeaktĂžr
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    526
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Strengt tatt er det en Audio 60. Bygget av meg senest i -85. Hvem som har montert RIFAene vet jeg ikke noe om. Den konstruksjonen ble testet i High Fidelity samme Ă„r, og med stort hell.

    Jeg ville nok beholdt de opprinnelige ERO 1841 PP kondensatorene i stedet for de nÄvÊrende. Bedre opplÞsning og definisjon uten Ä vÊre hard og pÄgÄende.

    Med hensyn til ditt spÞrsmÄl om oppgradering ville jeg egentlig ikke gjort noe. Kanskje en trafo med 240V primÊr for Ä knekke den mekaniske brummingen, men ikke noe ellers. Brukt innenfor sine begrensninger er det en meget god forsterker, selv i dag.

    MVH
    RMalmin
     

    Lahnet

    Fersking
    Ble medlem
    07.03.2021
    Innlegg
    2
    Antall liker
    3
    Sted
    Danmark
    Strengt tatt er det en Audio 60. Bygget av meg senest i -85. Hvem som har montert RIFAene vet jeg ikke noe om. Den konstruksjonen ble testet i High Fidelity samme Ă„r, og med stort hell.

    Jeg ville nok beholdt de opprinnelige ERO 1841 PP kondensatorene i stedet for de nÄvÊrende. Bedre opplÞsning og definisjon uten Ä vÊre hard og pÄgÄende.

    Med hensyn til ditt spÞrsmÄl om oppgradering ville jeg egentlig ikke gjort noe. Kanskje en trafo med 240V primÊr for Ä knekke den mekaniske brummingen, men ikke noe ellers. Brukt innenfor sine begrensninger er det en meget god forsterker, selv i dag.

    MVH
    RMalmin
    Tusind tak for svaret, jeg er meget glad for forstĂŠrkeren indtil videre.

    Jeg vil starter med at sÊtte ERO 1841 PP kondensatore tilbage, istedet for de Jensen Paper in Oil som sidder i den nu. Findes der forskellige kvaliteter mÄske har du et link til de bedste.

    Rifa lytterne skulle vĂŠre fine nok?
     

    R.grefst

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2015
    Innlegg
    18
    Antall liker
    37
    Sted
    Alta
    Fikk i dag en nybygd 61 Light. Den lÄter kjempebra. Men pÄ den som alle andre forsterkere jeg har hatt her er det nettstÞy (meget svak, riktignok), men litt er det. Vil en sÄkalt strÞmrenser fjerne sÄnt? Kan man bruke sÄnn pÄ en sÄpass strÞmkrevende forsterker pÄ oppstart.
    Ellers mÄ jeg si meg meget fornÞyd med Doxa som leverandÞr for tiden. God oppfÞlging og rikelig med informasjon underveis.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Fikk i dag en nybygd 61 Light. Den lÄter kjempebra. Men pÄ den som alle andre forsterkere jeg har hatt her er det nettstÞy (meget svak, riktignok), men litt er det. Vil en sÄkalt strÞmrenser fjerne sÄnt? Kan man bruke sÄnn pÄ en sÄpass strÞmkrevende forsterker pÄ oppstart.
    Ellers mÄ jeg si meg meget fornÞyd med Doxa som leverandÞr for tiden. God oppfÞlging og rikelig med informasjon underveis.
    Nja..nei hva er vitsen? Doxa er tyst.
    Sjekk dac og spesielt pre.
    En strÞmpadde hjalp ikke hos meg. Og bruker du den pÄ effekten, drep den dynamikken. Effekten mÄ I veggen uansett.

    FĂ„ en pre som ikke stĂžyer.
    Hatt uttalige pre og mange rÞr-pre pÄ Doxa.
    Selv Audio R sin pre til 120.000 stÞyer pÄ de hÞyttalerne (Spendor A9) med HI-END effekter. SelvhÞrt.
    Vart ikke helt tyst fĂžr jeg fikk MI25 pre. Men da ble det og tyst pĂ„ fult volum selv pĂ„ Spendor A9 😊👌

    Lykke til.
     
    Sist redigert:

    GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar
    Fikk i dag en nybygd 61 Light. Den lÄter kjempebra. Men pÄ den som alle andre forsterkere jeg har hatt her er det nettstÞy (meget svak, riktignok), men litt er det. Vil en sÄkalt strÞmrenser fjerne sÄnt? Kan man bruke sÄnn pÄ en sÄpass strÞmkrevende forsterker pÄ oppstart.
    Ellers mÄ jeg si meg meget fornÞyd med Doxa som leverandÞr for tiden. God oppfÞlging og rikelig med informasjon underveis.
    Gratulerer med ny Doxa forsterker @R.grefst .

    Etter og ha eid Doxa produkter i snart ett tiÄr sÄ har jeg snakket med hÞvdingen selv, altsÄ Knut Øystein Lauvland mange ganger. Og hans anbefaling er som fÞlger. KjÞr pÄ med strÞmrens av all gledens lyst, pÄ alt av kilder og preamper. Men hold det unna selve effektrinnet.

    Har testet dette selv mange ganger og mÄ si meg veldig enig i disse betraktningene.

    Det som skjer er at strĂžmrens har en tendens til og strupe strĂžmmen til effektrinnet. Dette da effektrinnet trenger mye strĂžm og det kjappt.

    Resultatet lydmessig er da at lyden ofte ender opp med Ä mangle dynamikk og pÄ generelt grunnlag rett og slett blir litt mer slapp i fisken. Det lÄter bare mer dÞdt... Og musikk skal jo vÊre levende. SÄ styr unna den konfigurasjonen. Det er min anbefaling. :)

    Men som sagt, prĂžv med strĂžmrens andre steder, det er er garantert der "mĂžkka" kommer fra. :)
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    SnarĂžya
    Torget vurderinger
    3
    Fikk i dag en nybygd 61 Light. Den lÄter kjempebra. Men pÄ den som alle andre forsterkere jeg har hatt her er det nettstÞy (meget svak, riktignok), men litt er det. Vil en sÄkalt strÞmrenser fjerne sÄnt? Kan man bruke sÄnn pÄ en sÄpass strÞmkrevende forsterker pÄ oppstart.
    Ellers mÄ jeg si meg meget fornÞyd med Doxa som leverandÞr for tiden. God oppfÞlging og rikelig med informasjon underveis.
    Hei og gratulerer med flott forsterker👍
    Hvilke hĂžyttalere og forforsterker bruker du sammen med 61light? Er det stĂžy uten tilkoblet forforsterker?
    Selv opplevde jeg at bytte av hÞyttalere med fÞlsomhet pÄ 88dB til nÄ 94dB framkalte stÞy. Viste seg at lettdrevne Doxa 8.2 lokket fram stÞy fra forforsterkeren.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei og gratulerer med flott forsterker👍
    Hvilke hĂžyttalere og forforsterker bruker du sammen med 61light? Er det stĂžy uten tilkoblet forforsterker?
    Selv opplevde jeg at bytte av hÞyttalere med fÞlsomhet pÄ 88dB til nÄ 94dB framkalte stÞy. Viste seg at lettdrevne Doxa 8.2 lokket fram stÞy fra forforsterkeren.
    Vet sĂ„ snill og skriv pĂ„ riktig mĂ„te 😊
    PRE er for dĂ„rlig. Det er ikke Doxa som lokker noe. Bare pirke litt, for det er nok noen som ikke skjĂžnner helt hva du mener. 😉
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    424
    Antall liker
    213
    Sted
    SĂžgne
    Torget vurderinger
    2
    Fikk i dag en nybygd 61 Light. Den lÄter kjempebra. Men pÄ den som alle andre forsterkere jeg har hatt her er det nettstÞy (meget svak, riktignok), men litt er det. Vil en sÄkalt strÞmrenser fjerne sÄnt? Kan man bruke sÄnn pÄ en sÄpass strÞmkrevende forsterker pÄ oppstart.
    Ellers mÄ jeg si meg meget fornÞyd med Doxa som leverandÞr for tiden. God oppfÞlging og rikelig med informasjon underveis.
    Hei.

    GĂžy Ă„ hĂžre at du er fornĂžyd med 61 light. Er ogsĂ„ fornĂžyd med denne 😊. Jeg har hatt nettstĂžy tidligere men opplevde at det kom fra andre enheter pĂ„ samme kurs. Kanskje er det dette som er tilfelle hos deg ogsĂ„.
     

    R.grefst

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2015
    Innlegg
    18
    Antall liker
    37
    Sted
    Alta
    Har Doxa passiv preamp. 012 med faste motstander pÄ volum. Kan selvfÞlgelig vÊre DAC eller Riaa som bidrar med stÞy. Har mistenkt den eldste delen av elektrisk anlegg for Ä vÊre synderen. MÄtte koble bort jording til stereoen for Ä bli kvitt hÞyfrekvent piping i den gamle Signaturen jeg brukte inntil i gÄr. FÄr en 61 light til sÄ snart den er reparert. Da skal de kjÞres til hver sin hÞyttaler. Det blir ihvertfall Ä se stilig ut.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    SĂ„ DOXA leverer igjen skjĂžnner jeg rett? Er dette du har da en eldre forsterker som er modifisert, eller er den ny fra bunn?
    Finnes det noen bilder/dok.av hva som blir gjort:?
     

    R.grefst

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2015
    Innlegg
    18
    Antall liker
    37
    Sted
    Alta
    SĂ„ DOXA leverer igjen skjĂžnner jeg rett? Er dette du har da en eldre forsterker som er modifisert, eller er den ny fra bunn?
    Finnes det noen bilder/dok.av hva som blir gjort:?
    Det er en modifikasjon av en som dÞde av strÞmfeil her i huset. Det tok litt tid, men den dukket opp til slutt. Virker som om Doxa er pÄ vei tilbake. Kan ta bilder inni min nÄr jeg en gang gidder Ä dra den ut av racket.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    SnarĂžya
    Torget vurderinger
    3
    Hvilken type ben bruker folket under Doxa 8.2? Kom gjerne med bilder ogsÄ.
     

    SVS InderĂžy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    InderĂžy i Nord TrĂžndelag
    Sukk 😔


    I 2016 var min modell 74 til service grunnet feil (skraping og miste av lyd i kanal) og nĂ„ er det pĂ„'n igjen 😔

    Epost sendt Trond. SÄ spent pÄ hva som blir lÞsningen. Ny service eller noe annet.

    ForĂžvrig hvordan en Modell 74 ser ut innvendig

    IMG_20210314_100625.jpg
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn