Doxa boxenes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei kjære Doxa venner:)
    Fantastisk tråd dette, ris og ros som seg hør og bør!
    Mitt navn er Karl Riis Jacobsen og jeg er, som Trond skrev tidligere, ny daglig leder av nye Doxa AS.
    Har dere spørsmål ang Doxa produkter, reparasjoner, oppgraderinger etc. er dere hjertelig velkomne til å ta kontakt, enten her eller aller helst på post@doxa.no. Så skal jeg svare så fort det lar seg gjøre.
    Doxa drives foreløpig på deltid, så det er begrenset hva jeg rekker over i løpet av en dag. Men det jobbes daglig med gamle og nye Doxa produkter😉
    .
    Hei Karl!

    Undertegnede lurer på om dere også da har fått på plass noen dyktige folk som reparerer, oppgrader, samt bygger nye forsterkere? Vært flott å få vite litt om hvem som tar hånd om våre bokser, og at byggekvalitet/QA er der den bør være :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Hei kjære Doxa venner:)
    Fantastisk tråd dette, ris og ros som seg hør og bør!
    Mitt navn er Karl Riis Jacobsen og jeg er, som Trond skrev tidligere, ny daglig leder av nye Doxa AS.
    Har dere spørsmål ang Doxa produkter, reparasjoner, oppgraderinger etc. er dere hjertelig velkomne til å ta kontakt, enten her eller aller helst på post@doxa.no. Så skal jeg svare så fort det lar seg gjøre.
    Doxa drives foreløpig på deltid, så det er begrenset hva jeg rekker over i løpet av en dag. Men det jobbes daglig med gamle og nye Doxa produkter😉
    .
    Hei Karl,

    Velkommen hit og gratulerer med ny staselig jobb! 😁 Personlig mener jeg at du nå jobber i en av Norges best bevarte hifi-hemmeligheter. Håper du kan bidra til at produktene blir mindre «hemmelige», det vil si mer synlige både i Norge og i utlandet, det fortjener virkelig Doxa-produktene! Du kan begynne med å reaktivere den gamle websiden mens den nye tar form ;)

    Jeg er veldig glad for at Doxa har blitt forsterket, og opplever mye positivitet rundt Doxa nå. Gleder meg veldig til fortsettelsen, og håper at business- og marketing-delen etter hvert blir like bra som produktene :)
     

    GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar
    Hei Karl,

    Velkommen hit og gratulerer med ny staselig jobb! 😁 Personlig mener jeg at du nå jobber i en av Norges best bevarte hifi-hemmeligheter. Håper du kan bidra til at produktene blir mindre «hemmelige», det vil si mer synlige både i Norge og i utlandet, det fortjener virkelig Doxa-produktene! Du kan begynne med å reaktivere den gamle websiden mens den nye tar form ;)

    Jeg er veldig glad for at Doxa har blitt forsterket, og opplever mye positivitet rundt Doxa nå. Gleder meg veldig til fortsettelsen, og håper at business- og marketing-delen etter hvert blir like bra som produktene :)
    Hør, hør! 👍😀
     

    Karljaco

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2021
    Innlegg
    6
    Antall liker
    42
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    0
    Hei Karl!

    Undertegnede lurer på om dere også da har fått på plass noen dyktige folk som reparerer, oppgrader, samt bygger nye forsterkere? Vært flott å få vite litt om hvem som tar hånd om våre bokser, og at byggekvalitet/QA er der den bør være :)
    Hei BritFi
    Det er i hovedsak jeg som som står for både nyproduksjon, reparasjoner og oppgraderinger. Jeg kan forsikre deg om at boksene blir tatt kyndig hånd om på alle måter.
     

    Karljaco

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2021
    Innlegg
    6
    Antall liker
    42
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    0
    Hei Karl,

    Velkommen hit og gratulerer med ny staselig jobb! 😁 Personlig mener jeg at du nå jobber i en av Norges best bevarte hifi-hemmeligheter. Håper du kan bidra til at produktene blir mindre «hemmelige», det vil si mer synlige både i Norge og i utlandet, det fortjener virkelig Doxa-produktene! Du kan begynne med å reaktivere den gamle websiden mens den nye tar form ;)

    Jeg er veldig glad for at Doxa har blitt forsterket, og opplever mye positivitet rundt Doxa nå. Gleder meg veldig til fortsettelsen, og håper at business- og marketing-delen etter hvert blir like bra som produktene :)
    Hei Atle, det jobbes iherdig med saken:)
     

    R.grefst

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2015
    Innlegg
    18
    Antall liker
    37
    Sted
    Alta
    Noen som kan anbefale et brukbart riaa-trinn til bruk med 61 Light og passiv pre? Har for tiden MM pickup, men blir på sikt å anskaffe MC når økonomi og riaa av en viss kvalitet er på plass. Trenger da en boks som kan brukes til begge deler helst. Har i dag en Project rør-riaa som med den nye forsterkeren viser store svakhetstegn når volumet skrues opp. Har forsøkt å senke gain, bytte rør og kabler. Det låter ikke veldig bra. Vet av erfaring at rimelig rørutstyr ikke er ideelt med nyere Doxa.
    Hva tenker menigheten? Det er jo en hau med kompetente langtidsavhengige Doxabrukere her
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Hva med en Doxa 010 for MM med en ekstern step-up trafo for den dagen du skal ha en MC? :). Bruker en 010 for MC jeg er svært fornøyd med. Har også hatt en 010 for MM, og det er svært kompetente riaa-er, til en relativt lav sum.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Dette med passiv volumkontroll har sine sider. Du behøver et RIAA-trinn med solide egenskaper på strømforsyning og utganger, sjekk f.eks. Aura Fidelity Alpha RIAA.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei BritFi
    Det er i hovedsak jeg som som står for både nyproduksjon, reparasjoner og oppgraderinger. Jeg kan forsikre deg om at boksene blir tatt kyndig hånd om på alle måter.
    Betryggende å høre! Kan dette tolkes som at du da er fagmann av et slag innen elektronikk:?
     
    Sist redigert:

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    424
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Noen som kan anbefale et brukbart riaa-trinn til bruk med 61 Light og passiv pre? Har for tiden MM pickup, men blir på sikt å anskaffe MC når økonomi og riaa av en viss kvalitet er på plass. Trenger da en boks som kan brukes til begge deler helst. Har i dag en Project rør-riaa som med den nye forsterkeren viser store svakhetstegn når volumet skrues opp. Har forsøkt å senke gain, bytte rør og kabler. Det låter ikke veldig bra. Vet av erfaring at rimelig rørutstyr ikke er ideelt med nyere Doxa.
    Hva tenker menigheten? Det er jo en hau med kompetente langtidsavhengige Doxabrukere her
    Har en Coda CP pre som jeg kan vurdere å selge dersom den er interessant. Denne har en meget god innebygd RIA. Jeg har testet både den samt beste utgave av Doxa passiv pre på 61 light og jeg syntes Coda absolutt kom best ut her, på mitt oppsett vel og merke.
     

    R.grefst

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2015
    Innlegg
    18
    Antall liker
    37
    Sted
    Alta
    Har en Coda CP pre som jeg kan vurdere å selge dersom den er interessant. Denne har en meget god innebygd RIA. Jeg har testet både den samt beste utgave av Doxa passiv pre på 61 light og jeg syntes Coda absolutt kom best ut her, på mitt oppsett vel og merke.
    Sånn ca pris?
     

    Karljaco

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2021
    Innlegg
    6
    Antall liker
    42
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    0
    Betryggende å høre! Kan dette tolkes som at du da er fagmann av et slag innen elektronikk:?
    Har utdannelse innen elektronikk og automasjon og drevet serviceverksted for Riff musikk AS i Kristiansand i 8 år. (drev også butikken)
    Har også jobbet / jobber med PA og scene, samt lyd/lys og AV-installasjoner til museer, hoteller, attraksjonsparker etc.
    Doxa boksene på innsiden, er utrolig spennende produkter med gode finurlige løsninger og jeg begynner å få god oversikt på dette.
    Jeg er meget opptatt av kvalitet og orden i alle ledd, og det skal Doxa boksene representere også i tiden som kommer.
    Alle produkter som kommer inn til oss gjennomgår en solid sluttkontroll på alle parametere før de leveres ut igjen. (Og Knut Øystein, sjefen sjøl, er i daglig kontakt med oss om det skulle være noe vi lurer på...)
    Håper det var svar på spørsmålet 😉
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Har utdannelse innen elektronikk og automasjon og drevet serviceverksted for Riff musikk AS i Kristiansand i 8 år. (drev også butikken)
    Har også jobbet / jobber med PA og scene, samt lyd/lys og AV-installasjoner til museer, hoteller, attraksjonsparker etc.
    Doxa boksene på innsiden, er utrolig spennende produkter med gode finurlige løsninger og jeg begynner å få god oversikt på dette.
    Jeg er meget opptatt av kvalitet og orden i alle ledd, og det skal Doxa boksene representere også i tiden som kommer.
    Alle produkter som kommer inn til oss gjennomgår en solid sluttkontroll på alle parametere før de leveres ut igjen. (Og Knut Øystein, sjefen sjøl, er i daglig kontakt med oss om det skulle være noe vi lurer på...)
    Håper det var svar på spørsmålet 😉
    SUPERT! Det var svar på spørsmålet ja, og akkurat slikt man ønsker av tryggleik for å kunne hive seg på DOXA kjøret igjen:)
     

    R.grefst

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2015
    Innlegg
    18
    Antall liker
    37
    Sted
    Alta
    Så DOXA leverer igjen skjønner jeg rett? Er dette du har da en eldre forsterker som er modifisert, eller er den ny fra bunn?
    Finnes det noen bilder/dok.av hva som blir gjort:?

    Det ser meget fint ut. Har aldri sett så ryddige printkort derfra.
     

    Vedlegg

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Sukk 😔


    I 2016 var min modell 74 til service grunnet feil (skraping og miste av lyd i kanal) og nå er det på'n igjen 😔

    Epost sendt Trond. Så spent på hva som blir løsningen. Ny service eller noe annet.

    Forøvrig hvordan en Modell 74 ser ut innvendig

    Vis vedlegget 705229
    Nå er den tilbake etter et opphold hos Karl for Service og fiksing av ulyd :)

    Etter og stått under vamepumpen en stund. Og stått med støpsel i uten noe tilkoblet er den nå koblet opp på anlegget og skaper lyd ut av 8-1 :)
    Mmmm, behagelig lyd :)





    For de som har Model 74 er det bare og følge med fremover.... ;) Karl ?
     

    GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar
    Nå er den tilbake etter et opphold hos Karl for Service og fiksing av ulyd :)

    Etter og stått under vamepumpen en stund. Og stått med støpsel i uten noe tilkoblet er den nå koblet opp på anlegget og skaper lyd ut av 8-1 :)
    Mmmm, behagelig lyd :)





    For de som har Model 74 er det bare og følge med fremover.... ;) Karl ?
    Godt å få den hjem igjen.

    Bra at Karl er skikkelig på ballen.

    Ingenting er som en Doxa. 🤩
     
    Sist redigert:

    R.grefst

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2015
    Innlegg
    18
    Antall liker
    37
    Sted
    Alta
    Må si meg meget fornøyd med det nye oppsettet. Har hatt det noen uker nå, og egentlig ikke fått tid til å lytte skikkelig, men synes det låter bra. Kanskje litt i overkant med trykk i bunn på disse nye 61’light-boksene. Det har mest sannsynlig noe med rommet å gjøre selv om det ikke var like påfallende på den gamle signaturen. I mellomtone og diskantområdet er det en helt ny verden med detaljer og kanalseparasjon av en annen verden.
    fikk tak i en Perreaux riaa som er som skapt for den passive 012.
     

    Vedlegg

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det var opplysninger om oppdatering vedr 8.2 som blir 8.2MkII og en ny 8.2 Signature, men det ble ikke nevnt´ hva oppdateringene innebærer. Nye priser var 99000,- og 149000,- men man hadde et slags pre-order-tilbud på sistnevnte til 99000 tom 17.mai slik jeg husker det.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Det var opplysninger om oppdatering vedr 8.2 som blir 8.2MkII og en ny 8.2 Signature, men det ble ikke nevnt´ hva oppdateringene innebærer. Nye priser var 99000,- og 149000,- men man hadde et slags pre-order-tilbud på sistnevnte til 99000 tom 17.mai slik jeg husker det.
    Takker!
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Og så spurte jeg om hva oppgraderingene består av, og om det var mulig å oppgradere eksisterende 8.2 Signatur til Mk2. Men det ble også slettet i samme slengen. :)
    Venter fortsatt på svar på de spørsmålene, da..
    Snakket med Trond for noen uker siden. Han fortalte at oppgraderingene i Signatur MK2 består av enda bedre deler i filteret, samt endringer i avstiving av kassen.
     

    eGo

    Medlem
    Ble medlem
    19.05.2010
    Innlegg
    16
    Antall liker
    13
    Hei. Jeg skal hente meg et Doxa sett idag, 07 og 70 Signatures series MK2. Men det mangler strømforsyning til 07. Det er den versjonen med XLR kontakt til strøm. Noen som har et slikt å selge? Eller har pinnekonfigurasjonen? Jeg har kjøpt strømforsyning på Clasern (24v/10w) og skal lage meg et midlertidig strømforsyning.
     

    eGo

    Medlem
    Ble medlem
    19.05.2010
    Innlegg
    16
    Antall liker
    13
    Takk! Det passer perfekt inn i retro-hjørnet mitt. Har en Rega Planar 3 med AT-OC0 fra 90-tallet og skulle egentlig bare ha litt lyd. Kjøpte MS 3.10 høytalere, og tenkte å bruke et Hafler sett jeg hadde fra mange år tilbake. Men det virka ikke. Så dukka Doxa opp på finn. Så nå holder ikke MS 3.10 mål lenger. Men om noen har tips ang pinnekonfigurasjone på poweret på preamp hadde jeg blitt glad.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn