DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Tirsdag kveld ble de to siste solgt. De som ikke fikk bestilt av ulike grunner... for eks sjelden inne på HFS, får jeg evt lage en "oppsamlingsliste" og bestille flere senere.

    Håper kaffen smaker for de som har mottakk sine krus. :)

    mvh Kai
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.122
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Takk til Kai og Godt Nyttår til dere alle.

    Da er to kopper avhentet. Ikke uten dramatikk her heller. Min IPhone med hente SMS som anga hylleplassering gikk heden. Post i butikk lette og lette i 10 min.
    Tilslutt fikk jeg komme inn bak skranken og etter litt leting i hyllene Voila!

    0E312C3F-1B5D-4A35-9CA7-77C04C64FC26.jpeg
    72291801-69AC-4D7D-AE47-CF2707D7E1B3.jpeg
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065
    Kaaps kopper er i ferd med å bli en hit. Tråden begynner å få en artig vending. La oss få se koppvarmerne deres, kjære menighetsvenner!
    Jeg har en kopp til, jeg😉
    20210114_212453.jpg
     

    saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    171
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    3
    Fine bilder av fine krus på fine forsterkere.
    Og så fine plater, @Final :)
    Hadde ikke plass til å sette koppen oppå forsterkeren jeg... Har jeg da for lite luftespalte over? Er "en kopp" anbefalt av menigheten?? 😁
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065
    Det korte svaret er et rungende ja. Dess trangere det er plassert, dess høyere varme blir det inni apparatet. Dette er langt på vei klasse A-forsterkere. Levetiden til mange av komponentene reduseres betraktelig hvis ikke temperaturen holdes mest mulig nede. I bruksanvisningen står det "påse at det er miniumum 15 cm fri luft over forsterkeren". Altså én kopp. Det er etter min mening i minste laget, men det er enda viktigere at det kommer til rikelig med luft opp langs kjøleribbene som får fritt spillerom opp og ut. Bør absolutt være åpent bak forsterkeren også. Jeg har små SD gummiføtter under forsterkeren. De hever ikke apparatet mer enn en drøy centimeter, men man kan kjenne at gulvet under apparatet blir mindre varmt.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Når kommer første hifientusiast som har fått kopping med DP kopper for å forbedre lytteopplevelsen? :cool:
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Det neste som jeg kan tenk meg med DP logo, er hatt(trucker-cap/snapback) med logo. Var inne på hatstore.no hvor det det gikk rimelig raskt å brodere inn en logo.
    Slikt synes jeg må gå til støtte for DP-guiden. For den som begynner å bli tynnhårete, så er det praktisk med noe på hodet :)
     
    Sist redigert:

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    572
    Antall liker
    722
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Det neste som jeg kan tenk meg med DP logo, er hatt(trucker-cap/snapback) med logo. Var inne på hatstore.no hvor det det gikk rimelig raskt å brodere inn en logo.
    Slikt synes jeg må gå til støtte for DP-guiden. For den som begynner å bli tynnhårete, så er det praktisk med noe på hodet :)
    Enig, skulle gjerne hatt en caps med dp logo på 😎
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065
    Enig. Altså at jeg begynner å bli tynnhåra og derfor trenger caps. Støtter gjerne DP-guiden med å kjøpe et par stykker om det blir aktuelt. Caps er billig å kjøpe inn. Det samme er smalbremmet hatt/pottecaps. Den beskytter ørene også. raf710816781_cnewportnavy_v10576672wcx.jpg
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065
    20210116_094219.jpg


    God morgen, folkens. Ikke kaffekopper det her. Må snarere betegnes som ombygde melkespann. Det går to kaffe lungo i dem, og enda vil det være plass til en skvett melk om ønskelig..
    Kaap får oss opp om morran!
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Så flott aiso.. identisk «sett» eg har... c1s med E logo og 2 A1s med dp logo.. forskjellen er at jeg beholdt bare en kopp til eget bruk, så kan ikke ta et tilsvarende bilde :p

    Da har posten så langt levert 100% uknust..
    #happy
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065
    Vis vedlegget 690048

    2 flotte kopper ankommet. Takk Kai.
    Herlig. To komplette anlegg i hrunnen og to kopper. 'En kopphøydes avstand over forsterkerne også.
    Har i grunn mye av det samme utstyret her, inkludert en Sony 5400 som "avlastningsdrivverk" for hovedspilleren. Denne siste ordentlige Sony'en hadde for øvrig mye kjipere drivverk enn tidligere ES-modeller. Til gjengjeld har den balanserte utganger, men holder på langt nær følge med resten av utstyret ditt brukt alene. Catch 22.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Puuuhhh...så var endelig stereobalansen gjenopprettet i Klokkerskogen også ;)

    _DSC2745.JPG


    Jeg tilfredsstiller så vidt Todani strenge krav til lufting over blokka med minimum en DP kopps høyde + en lillefinger :rolleyes:
    På den annen side har blokka godt med luft rundt seg på alle øvrige sider.

    Tusen takk til deg Kaap for hyggelig initiativ og gjennomføring :cool:
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Misunnelig på dere DP eiere, da, disse flotte koppene.

    Med amerikanske Benchmark, samt australske Event Opal studiomonitorer, i stereobenken...
    ...Får jeg trøste meg med Budweiser i noen av daglivarebutikkene, og se om jeg finner ei t-skjorte eller noe sånt med bilde av en kenguru på.

    Hvem sa livet er bare trist :cool:
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Har du bygget denne muren selv? Kan tenke meg den lagrer varmen vel på høyde med klebersteinsovnen. Flott, forresten, uvanlg og flott mur-design.
    Takk for det. Muren stod her då me flytta hit. Som termisk energilager har kleber litt lengre utladningstid enn granitt, men alt hjelper. Særleg om muren er ganske massiv. Varmekapasitet hhv. granitt & kleber: 0,79 kJ/kgK & 0,83 kJ/kgK.

    Fin hifi-bi-effekt:
    Når temperaturdifferansen mellom kleberen og lufta rundt blir redusert ved fyring blir det litt strålingsenergi til overs til granitten nærmast ovnen. Særleg sideveggane, hvilket gjer at Gradienten som står veldig nærme ovnen faktisk ikkje vert varm.

    Likte den platespillerputa.
    Takk, fekk ho av kona for eindel år tilbake :)

    Mvh
    Karl M
     
    Sist redigert:

    NebuNebu

    Medlem
    Ble medlem
    22.01.2021
    Innlegg
    12
    Antall liker
    12
    Sted
    Sandnes
    Heisann!

    Helt fersk eier av DP PA-400P, etter å ha hørt historier om disse fabel-forsterkerne er jeg lettere gira på hva fremtiden vil bringe.
    Immidlertid så har denne forsterkeren fungert frem for et par uker siden. Nå starter den opp i standby. Men når jeg klikker bryteren over til power så forsvinner alt av lys og den blir helt død.

    Noen som har vært borti dette før?
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    649
    Antall liker
    553
    Heisann!

    Helt fersk eier av DP PA-400P, etter å ha hørt historier om disse fabel-forsterkerne er jeg lettere gira på hva fremtiden vil bringe.
    Immidlertid så har denne forsterkeren fungert frem for et par uker siden. Nå starter den opp i standby. Men når jeg klikker bryteren over til power så forsvinner alt av lys og den blir helt død.

    Noen som har vært borti dette før?
    Meget vellspillende forsterker (selvfølgelig)den begynner jo å dra på årene så den hadde sikkert hadd godt av en tur til doktoren i Bodø.
     

    NebuNebu

    Medlem
    Ble medlem
    22.01.2021
    Innlegg
    12
    Antall liker
    12
    Sted
    Sandnes
    Meget vellspillende forsterker (selvfølgelig)den begynner jo å dra på årene så den hadde sikkert hadd godt av en tur til doktoren i Bodø.
    Det høres ikke ut som en dum idé.

    Har du noe tips til hvordan det gjøres med frakt av slike tunge produkter?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn