DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Til DP sluttrinn er det lavest mulig THD i pre som gjelder. Ville kanskje tatt en kikk på ASR og sjekket om det er en pre som måler bra.
    Eg banner litt i DP-kjerka, og føreslår å kontakte Roar Malmin og høyre om han har den fullbalanserte preen MI 23 inne. Det ligg målinger gjort av @Armand for denne i Musical Innovation-tråden.

    MI 23 går for ca kr 20’ brukt. Den nyere MI 23.5 ein god del meir. Men det er ein del MI venner som oppgraderer til MI 23.5 for tida, så det er mulig at han kan ha eit eksemplar inne - eller på veg inn. 😊

    Mvh Arild 😊
     
    Sist redigert:

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065
    Ok, da kan ikke stille forsterkning på effekttrinnene. Du har kanskje litt lavt gain på signalkilden(e) dine? For når man vrir helt opp for den passive DP-boksen står det 0, hvilket vil si ingen dempning. I de fleste tilfeller vil det si full rulle fra effekttrinnet, men kanskje ikke i ditt? Den passive boksen er konstruert for å gå sammen med effekttrinn som 600. Dess lenger opp man må vri, dess bedre er det sett fra et teknisk perspektiv. Et av argumentene våre for passiv DP "forforsterker" tidligere var at det var tullete å bruke en forforsterker med masse unødvendig gain, som man deretter måtte dempe kraftig. Det er nemlig det forforsterkere i stor grad gjør - å dempe signalet.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065
    En annen sak: Jeg kan ikke vite hva du mener med "ikke maks", men det kan være at du har beveget deg inn på et farlig spor. Du har høyttalere som tar unna mye effekt - og høyeffekt forsterkere som ikke forvrenger det minste før de klipper. Det kan fort ende opp med at man spiller mye høyere enn man tror. Uforvrengt lydgjengivelse av innspillinger med godt dynamikkomfang ved høye lydtrykk er ikke ubehagelig eller påtrengende selv om dB-nåla svinger langt mot høyre. Pass på ørene, de er uerstattelige.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Hva er forskjellen på DPR 2.2 og DPR 2.3?
    Et nytt chassi som kan stå utstilt uten å skjemmes. Beklager, men jeg synes ikke det orignale opplegget er mye vakkert.
    Et nytt og mye bedre filtrert power som står i hovedchassiet med skillevegg i mellom Riaa og power.
    Det er vel i grove trekk forskjellen....
     
    Sist redigert:

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke helt følgt med på dette. Er det så at det blir ''produsert'' en helt nytt DP RIAA trinn for salg? Har ikke spillt Vinyl på lenge, da jeg måtte bytte plass for en DP dakk. Men nå har jeg fått frigjort plass i racket 🙂 Har blitt akterutseilt, da det gjenstår en oppgradering av min andre DP A1. Så det må komme først!
    Det kortet svaret på det er ja.....
    Et og annet bilde her i tråden. Ellers har jeg jobbet i det stille.
    Har ikke solgt så veldig mange og det er bare bra. Fordi dette er noe som gjøres på fritid imellom all anna service og reparasjoner.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Et nytt chassi som kan stå utstilt uten å skjemmes. Beklager, men jeg synes ikke det orignale opplegget er mye vakkert.
    Et nytt og mye bedre filtrert power som står i hovedchassiet med skillevegg i mellom Riaa og power.
    Det er vel i grove trekk forskjellen....
    Kan RIAA delen av en DPR 2.2 beholdes (sendes opp til deg), og bygges inne i det nye chassiet sammen med nytt power?
    Mener svaret på det var ja et sted tidligere i tråden når jeg tenker meg om.
    Så da gjenstår egentlig spørsmålene omkring kostander og tidsaspekt for sammenstilling av et DPR 2.3 produkt.
    Men det kan vi jo ta på PM ;)
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Svaret på det er nei.
    Jeg vil ikke det. Da ender vi opp med variasjoner av produktet og det vil jeg ikke. Beklager....
    Av de små forskjeller jeg ikke nevnte er blant annet at det er et bedre og nyere hovedkort en i de fleste 2.2 riaaer.
    Jordbaner er lagt om for enda mindre støy. To "lasker" p.g.a feile printbaner er rettet opp.
    De aller fleste 2.2 riaaer har tegning 9001-3 mens kortet jeg bruker er 9001-4.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Svaret på det er nei.
    Jeg vil ikke det. Da ender vi opp med variasjoner av produktet og det vil jeg ikke. Beklager....
    Av de små forskjeller jeg ikke nevnte er blant annet at det er et bedre og nyere hovedkort en i de fleste 2.2 riaaer.
    Jordbaner er lagt om for enda mindre støy. To "lasker" p.g.a feile printbaner er rettet opp.
    De aller fleste 2.2 riaaer har tegning 9001-3 mens kortet jeg bruker er 9001-4.
    Ingenting å beklage RJEL :)
    Da vet jeg det at DPR 2.3 er siste versjon av RIAAen i en ny og bedre versjon til nypris.
    Takk for at du deler.
     

    waarli

    Medlem
    Ble medlem
    24.07.2007
    Innlegg
    26
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en DPA6.3 til salgs. Noen i menigheten interessert?
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Sunndalsøra
    Ja hær skjer det noe 🙂 Flott å se at det fortsatt e liv i DP produktene. Er kanskje ennå kraftigere strømforsyning på denne, enn på orginalen?
     

    waarli

    Medlem
    Ble medlem
    24.07.2007
    Innlegg
    26
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje. Pris?
    Jeg har faktisk en 6.0 og en 6.3- begge selges for 15.000. Perfekt med 6.0 på diskanten og 6.3 på bass/mellomtone. Kan testes og lyttes til her på Galterud- kun 1 time fra Oslo.

    Mvh

    Lars-Ole
     

    bluesman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    193
    Antall liker
    28
    Torget vurderinger
    1
    I dag kom denne i hus. Måtte åpne og kikke nedi. Så får jeg se når jeg får prøvd den for første gang. Hovedanlegget hviler for
    20210612_175005.jpg
    øyeblikket, så dermed blir det sekundæranlegget som åpner.
     

    waarli

    Medlem
    Ble medlem
    24.07.2007
    Innlegg
    26
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    2
    Har kjøpt den jeg også... Fantastisk fornøyd med mitt kjøp. Håper du blir like fornøyd.
     

    bluesman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    193
    Antall liker
    28
    Torget vurderinger
    1
    Den ser jo først og fremst mye bedre ut enn DPR 2.2, ingen ulempe at det er en boks mindre heller. Regner med at jeg kanskje får testet den litt til uka.
    Mange utendørssysler med fint vær!
     

    waarli

    Medlem
    Ble medlem
    24.07.2007
    Innlegg
    26
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    2
    Bare å komme. Bor i nærheten av Kongsvinger.
     

    waarli

    Medlem
    Ble medlem
    24.07.2007
    Innlegg
    26
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    2
    Rj-elektronikk.no. Nettsiden til Rune Juul som produserer DP.
     

    simonsachsstahl

    Fersking
    Ble medlem
    04.06.2018
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hej.
    Jag behöver ett kretsschema på ett dynamic precision 6.4P. En kanalen är död. Är det någon som kan hjälpa mig?
    Tack på förhand.
    /Simon
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Fra godtkjøp-tråden:

     

    JE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    356
    Antall liker
    44
    Fra godtkjøp-tråden:

    Den er solgt i kveld.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.445
    Antall liker
    3.936
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Hej.
    Jag behöver ett kretsschema på ett dynamic precision 6.4P. En kanalen är död. Är det någon som kan hjälpa mig?
    Tack på förhand.
    /Simon
    Henvend deg til Rune Juul, RJEL er på forumet. Han reparerer DP-produkter og har trolig skjema du trenger.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    774
    Antall liker
    911
    Får ha is i magen, men frister å kjøre bortom å plukke opp en A5..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn