dpr 2.2 3d image

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
114
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
har nettopp sendt avgårde den digitale kilden og spiller litt mer vinyl en vanlig. benytter en p9 + dpr 2.2 og finner jo som vanlig ut at vinylmediet knuser det digitale sacd med stor margin, det går simpelt hen ikke å sammenlikne. men når det er sagt så er det et lite hjertesukk igjen. hvordan få en dpr 2.2 til å låte virkelig godt når det gjelder 3d image. er det mulig eller må jeg få tak i ny riia. noen som har et godt svar? dersom det finnes en mod til dpr 2.2 så gjør jeg det. den spiller fantastisk på alle andre parametere enn 3 d image.
jakr

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.900
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Jeg har noen slike inkl antaglighvis den beste som har forlatt Ernstsen's utgangsdør og jeg har aldrig forbundet dårlige 3d egenskaper med denne riaa'en, sitter og hører på en u-moddet en satt opp for MM akurat nå og etter og ha lest ditt innlegg så for moro skyld satte jeg akurat på bikkja til Water's og den er defintivt inne hos naboen den og gamlingen som prater om krigen han sitter der han skal så jeg har definitivt ikke de samme problemene.

Har du aldrig fått til 3d egenskapene med denne riaa'en ?............ har du prøvd en annen piclup eller en annen spiller med din riaa ?

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
114
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
nei jeg har ikke prøvd denne på andre spillere enn p9 med gradoen montert. etter at jeg fikk power planten (ppp) i hus så ble det en langt bedre definisjon i det 3 dimensonale lydbildet med sacd spilleren som kilde. det er ikke så lenge siden den kom i hus og vinylsnurreren har fått stå ubrukt til nå. jeg er i ferd med å skifte digitalkilde og venter nå på en sa7s1 som kommer i slutten av uken. jeg forventet at det samme skulle skje med vinylmediet vedrørende definisjon i det 3 dimensjonale lydbildet. men det høres ut som om de store linjene i 3 dimensjonaliteten er der men ikke de små mikro detaljene der en kan skille utøverne på bare en desimeter eller to i dybde og høyde etc. dvs jeg synes å mangle presisjonen i det 3 dimensjonale bildet. når det er sagt så har riaa-en stått en stund nå ubrukt og jeg skal la den få gå seg til noen dager. godt mulig du har rett i at pickupen trenger en oppgradering.
jakr

T

tjn

Gjest
Etter års bruk av alle DP riaa`ene så må jeg nok si meg helt enig med rudi, mangel på 3D er ikke akkurat det jeg forbinder med disse produktene, faktisk så er det(etter min mening...) en av de tingene den er bra på. Vet ikke hva utstyr som brukes ellers men henger meg på rådet fra rudi; prøv om det kan være noe annet.

Topp Bunn