Bil, båt og motorsykkel Drømmebiltråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.393
    Torget vurderinger
    12
    Nå er ikke dette min drømmebil, men ikke ante jeg at en ryggende BMW er like rask som en Bugatti:

    IMG_0925.jpg
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.393
    Torget vurderinger
    12
    Ser nesten ut som en normal dag på jobb for tiden når de lokale meglerne har tatt ut leketøyene sine. Ser flere Ferrarier etc daglig enn på 10 år i bygda jeg bor.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.386
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Sitter og ser Top Gear nå og de tester Bugatti Chiron. Kan ikke annet enn å være mektig imponert!
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    7.560
    Sted
    Holmestrand
    Hadde bilen på PKK på et lite verksted fullt av rariteter og denne leke-formel bilen var meget sjarmerende:

    Vis vedlegget 432391
    Var på kurs i England for mange år siden. Da arrangerte instruktøren lørdagsaktivitet hvor vi var på en eller annen bane jeg ikke husker navnet på og kjørte biler som var formel Ford (- eller muligens Opel?) som lignet litt på denne. Følte du fløy lavt selv om det nasten ikke var motor i dem Veldig moro!
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Eller : Ferrarien skjuler den egentlige drømmebilen. VW Transporteren .... men, skulle vært en litt eldre med splitwindow.
    Og så er sykkelfeltet mye bredere enn normalt - ved siden av Aston'en på bilde 1.
    Og hjulsporene i sanden på Peugeoten er jo ytterst tvilsomme.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.393
    Torget vurderinger
    12
    Lambomannen har hvite tennissokker. Blitt så folkelige etter å ha blitt slukt av VW ;)
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    På Champs Elysees ligger en butikk som heter L'Atelier Renault...Der stod det en F1 Renault. Har noen sett hvor liten en F1 bil egentlig er ? Fra seteryggen til rattet er der jo ikke mer en 50 cm. At en "voksen mann" får plass der er mot all sunn fornuft.
    051a8722428d866a9842d7bc68107a11db6e7826.jpg 77f757e519d6cdedcd8139912b8476119bb85d6a.jpg
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.393
    Torget vurderinger
    12
    Visst har man sett en F1-bil live. Mark Webber som var normalt dimensjonert (ca 183cm?) hadde store problemer med å kjøre en F1-bil til de tilpasset en spesielt for ham. De øvrige tassene er sånn ca kortvokste.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.825
    Antall liker
    7.894
    Følger ikke så mye med, men har vel ikke sett noen F1 sjåfører fra Samoa så langt.
     

    Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.856
    Antall liker
    5.637
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    ^^ Håper jeg ALDRI får se akkurat den bilen i noen av mine drømmer. Ser jo ut som en krysning mellom Nøkken, en tohjulstraktor og noe man trenger for å lage kaffe latte.
     
    Sist redigert:

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.816
    Antall liker
    5.519
    Sted
    Nøtterøy
    Denne er ihvertfall en drømmebil hvis du har en å selge. En gikk på auksjon for ca 35 mill. dollar. :eek:

    9b0aee61e7d0a3f0ccd6b90933201fee.jpg
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Kom over en helt flåte med fine biler ved en tilfeldighet nylig. Tror det var et slags turrally eller kanskje bare en kortesje av noe slag. Kraftige restriksjoner på bilkjøring på øyen ellers. Her er noen av dem:

    DSC_0071.jpg
    DSC_0072.jpg
    DSC_0073.jpg
    DSC_0074.jpg
    DSC_0075.jpg
    DSC_0079.jpg
    DSC_0081.jpg
    DSC_0085.jpg
    DSC_0086.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    BritFi: Beklager hvis jeg ikke hopper i taket....Ser jo helt forj...ut- som alle BMWer. I disse tider bør det være de FRANSKE alper som trekker turister. Iallefall fram til søndag..

    Deph: De Jaguarene der var direkte utsøkte..samme med TRen... TR4 eller TR6?
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    3.011
    Antall liker
    2.151
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    BritFi: Beklager hvis jeg ikke hopper i taket....Ser jo helt forj...ut- som alle BMWer. I disse tider bør det være de FRANSKE alper som trekker turister. Iallefall fram til søndag..

    Deph: De Jaguarene der var direkte utsøkte..samme med TRen... TR4 eller TR6?
    Auditor: De er kamuflert disse 3 BMW vettu. Og kjører derav helst testkjøringen sin der det IKKE er mye folk.
    Bil ikke helt din greie;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    TR4 og TR5 er fine biler, men skal det være TR så skal det være tyskeren i familien, TR6. Mest macho bil jeg vet om. Har sett kvinner bak rattet i alt mulig rart, til og med mannfolkbilen Austin Healey 3000, men jeg har aldri sett en kvinne bak rattet på en TR6. Det er noe med størrelsesforholdet mellom hjul og resten av bilen som gir et så brutalt inntrykk.

    Biltrådene deles nok mellom de som liker å kjøre bil aktivt og som gjør det, og de som er mer passasjerer i bilen, også når de selv sitter bak rattet. En BMWs verdi er høyest bak rattet, selv en ugly duckling som 1-serien blir vakker når den gjør det den skal og du ser den innenfra og ikke utenfra. Av betalbare Beemere så er det kun 4-serien som er udiskutabelt vakker, for det er den. En klassisk sportskupe basert på den teknisk glimrende 3-serien. Det er en modell uten noen irritasjonsmomenter. 2-serien er også fin, men har litt mye av de opprinnelige genene i hekken. Men da jeg prøvesatt en M2 på Bavaria i Haugesund så føltes det lite aktuelt å klage på den detaljen.

    Men forleden dag kjørte jeg 116-hestersvarianten av turbodieselen i 1-serien med manuelt gir. Fytti grisen, snakk om å måtte gire seg ihjel. Det er mulig å kjøre den ganske lavt på et relativt høyt gir på grunn av dreiemomentet, men da blir det helt udynamisk. Nei, en turbodiesel må kombineres med automatgir. Registeret selv på en BMW turbodiesel blir for smalt, så veien utenom er utenkelig for meg. Egentlig har ingen BMW utover 4-serien vært vakker siden de store kupeene til BMW fra syttitallet. Men de står likevel høyt på min liste over biler jeg begjærer, enkelt og greit fordi jeg liker å kjøre aktivt og da stilles nesten alt i skammekroken når BMW stiller i startheatet. En Auda kan være like rask fra A-B, men tiden tilbrakt der imellom er mer fornøyelig bak rattet i en bayersk slede. Men min favoritt i klassen har vært Jaguar XF siden den ble lansert. Kanskje ikke like mye kjøremaskin som BMW 3-serie, men så god at det vakre designet gjør at britene trekker det lengste strået i kampen om det som eventuelt måtte befinne seg på min bankkonto. Den minste modellen kan nå fås kjøpt brukt til under 400.000 kroner, da med toliters turbodiesel på 167 hk. Selv ville jeg definitivt valgt bensin hvis jeg skulle kjøpt ny, men bensinvarianter på det norske bruktmarkedet er nok uvanlig.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    3.011
    Antall liker
    2.151
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Helt enig Baluba, TR6 er RÅ! Testet av May i en eldre Top Gear episode, som du kanskje har sett:?

    Mye fine kupeer til OK priser nå: BMW 2 serie liker jeg også veldig godt. Et par andre alternativer som duger er Jaguar XE og Alfa Romeo Giulia. Alle nevnte går bra med 180-200 hk diesel og bensin synes jeg, men JA -må være auto med diesel under lokket.

    Selv kjører jeg etter noen år med en kvikk "Hirsch" Saab (tunet) Mercedes 220cdi bluetech. "Kun" 170hk diesel, men denne motoren med fiin automatkasse imponerer meg stort. Nettop unnagjort 480 mil i europa, og det merkes at den er bygget for formålet.
    Virker mer som en 200hk. Kanskje V dieselen jeg fylte underveis;?

    Bilen har også et meget godt understell samt bremser som matcher. Dønn stabil i 231 på gps, for mye trafikk til å strekke helt ut..
    Veldig flat og fin liggende på italienske fjellveier, samtidig som god komfort er beholdt.

    IMG_1458.jpg
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.825
    Antall liker
    7.894
    Biltrådene deles nok mellom de som liker å kjøre bil aktivt og som gjør det, og de som er mer passasjerer i bilen, også når de selv sitter bak rattet.
    Mye enig i dette, selv om det er en forskjell mellom drømmebil for daglig bruk og det å ha tilgang til. Eller mellom livsstil og hobby. Frekke filskift i rushtrafikken eller gå rett på krevende møte etter å ha kjørt tre timer i bil. Har kjørt mye og forskjellig men veldig fornøyd med å eie MB E-klasse og heller leie forskjellige artige ting når jeg er på tur.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    BritFi: Det er det, men jeg direkte hater BMWer- bortsett fra de det står MINI på, da...I Tyskland ville jeg vært Audimann, og du vet at den som liker Audi aldri vurderer ei Merce eller BMW..
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.532
    Antall liker
    10.747
    Sted
    Trondheim
    Jeg skjønner ikke at man må elske et merke og hate et annet. Jeg har hatt BMW og Audi, og jeg har kjørt noe Mercedes. Audien var OK. Mercedesen var behagelig, men kjedelig. BMWen var i en helt annen klasse. Hvis jeg skulle ha en ny bil i det segmentet ville jeg uten tvil valgt BMW. Men jeg hater da ikke de andre bilmerkene av den grunn? Hvis BMW ikke hadde en bil som passet til mine krav ville jeg uten å nøle vurdert både Audi og Mercedes.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.393
    Torget vurderinger
    12
    BritFi: Det er det, men jeg direkte hater BMWer- bortsett fra de det står MINI på, da...I Tyskland ville jeg vært Audimann, og du vet at den som liker Audi aldri vurderer ei Merce eller BMW..
    Either you're with us or you're with the terrorists-tankegang?
    Blir ikke dette veldig svart-hvitt?
    Og når du i tillegg velger bort den beste kjøremaskinen så blir det bare tullprat.... ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg: Preferanser er forskjellige på bil også....
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    3.011
    Antall liker
    2.151
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    ..også har man jo budget og high-end innen de respektive merker også selvfølgelig; 116i til M serien, A-klasse til AMG serien, osvosv.
    Ingen "normale" bilmerkers modeller er særlig spennende biler i økonomi versjon? Blir som med stereoen; og få mest mulig ut av sitt budsjett -og oppgradere når den tid kommer :)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.991
    Antall liker
    10.499
    ..
    Ingen "normale" bilmerkers modeller er særlig spennende biler i økonomi versjon? .......
    Noen hevder vel "nesten" det motsatte. Eksempel BMW med de minste motorene hevdes å være morsommere en de med store motorer, under gitte forutsetninger. Chassiet på en eksempelvis 316 er konstruert for en større motor og dermed får man utnyttet den lille motoren fullt ut på litt krevende vei. Dog må man piske den mer på turtall og kjøre mer aktivt, men det er vel det som er gøy?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg: Preferanser er forskjellige på bil også....
    Det er nettopp det. Har man nedsatte motoriske funksjoner så får man for eksempel ikke glede av BMW-enes åpenbare fordel framfor de to andre tyske premiummerkene. Forøvrig så er ikke Audi premium for oss som er over 50. Vi er så gamle at vi husker den tiden Audi var like over Opel og Volkswagen i status, og klart under de to tyske premiumsmerkene som eksisterte for 30+ år siden. Så for oss over 50 er det nok mange som kjører Audi som gjerne skifter til BMW eller Mercedes av den enkle grunn at vi ikke oppfatter Audi som et ekte premiumbilmerke. De er oppkomlinger som gjorde et klassehopp da de lanserte A-seriene på nittitallet. Før det var de nok et ganske ordinært merke, selv om slagordet som nå var Vorsprung Durch Technik. Og når sant skal sies så var overgangen til A-serie kun facelifts av Audi 80 og Audi 100, gammeldagse modeller som ikke fortjente sin nye status. Først etter det har de begynt å gjøre seg fortjent til premiumstatus.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    3.011
    Antall liker
    2.151
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    ..
    Ingen "normale" bilmerkers modeller er særlig spennende biler i økonomi versjon? .......
    Noen hevder vel "nesten" det motsatte. Eksempel BMW med de minste motorene hevdes å være morsommere en de med store motorer, under gitte forutsetninger. Chassiet på en eksempelvis 316 er konstruert for en større motor og dermed får man utnyttet den lille motoren fullt ut på litt krevende vei. Dog må man piske den mer på turtall og kjøre mer aktivt, men det er vel det som er gøy?
    Ja, jeg er jo tildels enig i dette. Men veldig bruksavhengig da. Kjørte f.eks. en 116i på Autobahn til Berlin for noen år siden og det var bare trist. Var imo for spedt også i de svingete distriktene. For tunge biler ift motorstyrke på mange nye økonomimodeller som skal passe avgiftsystemet. Og ofte for spartansk utstyrt, selv om dette har kommet seg veldig de senere år.

    Småbiler bygget for formålet er herlige! Helst med en kvikk benzina turtallsmotor og manuelt gir. Her finnes det mye morsomt.
    Var utrolig mange Jimnys i de italienske fjellene. Regnet som en drittbil av ymse motorjournalister og spartansk så det holder.
    Helt underbar til formålet spør du meg, etter å ha tøffet rundt i en 2013 mod. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn