Bil, båt og motorsykkel Drømmebiltråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Vi han kanskje forskjellige ønsker.

    Enn så lenge sover jeg baki varebilen på mine mange utflukter.

    Å våkne opp til dette er rett og slett herlig. (Sørsiden av Gaustadtoppen).

    DSCF9476.jpg
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    en annen liten lekkerbisken (jeg er litt svak for coupe). italiener!

    dette er en bil som er vidunderlig i svart, men som også kler frekke farger (som gult)

    004_1428625660.jpg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Porsche GT2RS er den ultimate bilen for meg. Den perfekte kombinasjonen mellom gate og bane. Utømmelig med krefter uansett turtall og med bremser og understell som matcher. Den kan fint kjøres på norske veier og den tåler å bli brukt som en daily. Rett og slett en helt fantastisk bil! Jeg har hatt gleden av å ratte en slik på Rudskogen og det var en opplevelse jeg aldri vil glemme.



    Mvh
    -BB-
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    275
    Sted
    Tranby
    En Cadillac Deville 1970 til under 100 000 kr
    caddy.jpg

    Ikonisk bil, kjent fra mange amerikanske filmer. Sprek motor fra tiden før de begynte å redusere effekt. 8-16 mpg forbruk. Selv om bilen ville gått billigere enn en 500-600' kroners ny bil totalt sett, er ikke dette en bil man bør bruke hver dag. Cadillac veteran er en av de rimligste luksus biler du kan ha nå. Billige å kjøpe og holder seg bra i pris hvis man passer godt på den. For de som hadde de når de var nye var det en annen dans, høy pris, stort verditap, stort service behov og høye driftskostnader gjorde det til veldig dyr bil å ha. Hvis man er uvant med å ha en slik bil man fort gjøre noen noen dyre tabber.

    Hva kan gå feil på en slik bil? Ganske mye som på gamle luksusbiler generelt, men det ble laget mellom 200-300 000 Cadillac biler med samme drivlinje i året på den tiden, så de var gjennomprøvd. Bakhjulsdrevet Cadillac fra 1970 er en av de bedre.

    GM lagde kamreimkjedehjul i nylon på endel motorer for å få rolig gange. Er endel jobb å bytte, men man bør ta den. Sjekk for plastbiter i oljen.

    Må bytte manifold bolter på denne. Det er vanlig at manifolder sprekker eller bolter ryker på disse motorene. manifoldene er lange og slanke for å spare plass. Ved overoppheting kan de ryke. Overoppheting kan skje hvis kamreim har hoppet slik at tenning blir feil.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har eid en sånn. Gjorde Europa sommeren 1973 sammen med 5 kamerater. Fargerik tur for å si det mildt...….. :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Anbefaler Tyrells classic workshop på youtube. Her er siste installasjon:

     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Er det noen her inne som har kjørt Ferrari 355 (slutten av 90-tallet) og Aston Martin Vantage (2000-tallet) og kan si litt om prioriteringer og forskjeller? Jeg er svak for begge.
    Ingen her inne som har kjørt disse bilene? Var innom Insignia i går og må si jeg synes Vantage 10-15 år gammel er vakrere enn mye av det nye.

    (Jeg skal ikke handle, jeg er bare nysgjerrig).
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Mer fra Tyrrells workshop. Lamborghini. Vel verdt å se....

     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.016
    Torget vurderinger
    10
    Ingen her inne som har kjørt disse bilene? Var innom Insignia i går og må si jeg synes Vantage 10-15 år gammel er vakrere enn mye av det nye.

    (Jeg skal ikke handle, jeg er bare nysgjerrig).
    Hei!
    Har kjørt 355, begynner å bli ettertraktet, fin å kjøre på bane og gate, anbefales! Har også en del mil i Vantage med kompressor og man. gir. Selvfølgelig mer sedat enn 355`n men som du sier utrolig vakker!!!
    Beste jeg har kjørt ferdig bygget fra fabrikk så langt, Pagani Zonda. Ekstremt balansert, nydelig bygget!

    Pangani, 275, 288 001.jpg

    Mvh.
    SAL
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.385
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Tråden som sovnet inn...... nesten :)

    Det blir kanskje litt feil og presentere denne i drømmebil tråden, den hører vel mer hjemme i mareritt tråden fordi den står i hjel i garasjen.
    Denne har jeg lovet meg selv og fikse de siste 5-6 årene så den kunne kommet ut på veien igjen........ i dag fikk jeg den i allfall ut av møllposen sin og opp på bukker om ikke annet....... så får vi se om arbeidslysten skulle komme over brodern og meg en dag snart igjen. Må bytte øvre lagere for fjæring/støtdempere bak, bremserør og slanger......... må sikkert overhale calipere også etter at den mer eller mindre har stått stille i 10 år. Vanlig service med bytte av alle oljer og væsker må til også...... og så blir det spennende om det hydrauliske virker enda eller om det skal gi noen ekstra frustrasjoner... ha ha.

    6055_1076306677205_1512385504_30186506_875395_n.jpg
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    ^Jammen så se til å komme i gang da mann!! Den bilen fortjener litt mer enn å være en rekvisitt i en garage.
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.454
    Antall liker
    955
    Dersom det er Citroën-hydraulikk på disse bør det ikke medføre noen ekstra frustrasjon. LHM absorberer i motsetning til bremsevæske ikke vann, og trykket er visstnok såpass høyt at ting og tang ikke setter seg fast over tid.

    (Kun basert på hearsay og at jeg selv har hatt en bil med LHM stående ca like lenge...) :rolleyes:
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    I 1976 syntes jeg at Princess var steike fin. I ettertid har jeg problemer med å skjønne hvorfor...
     

    audiom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Innlegg
    935
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    15
    Jeg var helt betatt av Peugeot 504 da den kom. I dag mener jeg det er en av de styggeste bilene som er laget :D .
    Merkelig hvordan smaken forandrer seg.
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.288
    Antall liker
    1.264
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Etter å ha scrollet gjennom mange sider ser jeg at jeg skiller meg ut litt....

    Drømmer om en slik jeg... Scania Vabis L56 1966modell 1599545752667.png


    Har jo en Scania Vabis B56-58(buss karosseri) nå, som jeg koser meg glugg-i-hjel med når jeg er ute og kjører, så en L56 med kran ville jo vært en perfekt partner til den når større ting skal flyttes på...
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Etter å ha scrollet gjennom mange sider ser jeg at jeg skiller meg ut litt....

    Drømmer om en slik jeg... Scania Vabis L56 1966modell Vis vedlegget 660648


    Har jo en Scania Vabis B56-58(buss karosseri) nå, som jeg koser meg glugg-i-hjel med når jeg er ute og kjører, så en L56 med kran ville jo vært en perfekt partner til den når større ting skal flyttes på...
    Du er nok ikke så rar.
    Min barndoms helt, morfar, kjørte "bromm" (skrapjern), løsmasser og ikke minst brøyta med en slik, så mitt hjerte banker for disse:

    Hans var grønn, hadde ikke kran, ikke så mange bilder av disse faktisk.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Jeg var helt betatt av Peugeot 504 da den kom. I dag mener jeg det er en av de styggeste bilene som er laget :D .
    Merkelig hvordan smaken forandrer seg.
    Uansett var det en fantastisk god bil å kjøre!
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Har alltid likt Lotus Super 7/Catherham, men det er nok ikke en bil for meg nå lenger... :(
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    155
    Antall liker
    252
    Joda... passer godt den... i stiv kuling og pøsregn..... :cool: ....... Utover det, - så snerten doning...:)
    Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært klissvåt, men den ubeskrivelige gleden man opplever når solen skinner og 98 oktan er tilgjengelig i sør-Italia oppveier alt ubehag ,-)
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    155
    Antall liker
    252
    Har alltid likt Lotus Super 7/Catherham, men det er nok ikke en bil for meg nå lenger... :(
    Kanskje trår jeg inn i et minefelt, men hvorfor ikke?
    Tror det er få kjøretøy som kan gi den samme glede og opplevelser som en slik doning kan :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært klissvåt, men den ubeskrivelige gleden man opplever når solen skinner og 98 oktan er tilgjengelig i sør-Italia oppveier alt ubehag ,-)
    Har du kjørt denne fra Norge til Italia? Absolutt grom bil, men kunne ikke tenkt meg å kjøre til Italia i en slik. På ingen måte negativt ment. Sier kanskje mer om meg enn deg? ;)
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    155
    Antall liker
    252
    Har du kjørt denne fra Norge til Italia? Absolutt grom bil, men kunne ikke tenkt meg å kjøre til Italia i en slik. På ingen måte negativt ment. Sier kanskje mer om meg enn deg? ;)
    Har kjørt til Italia fire ganger i den bilen, d.v.s. jeg har tatt Kiel eller København ferjene for å unngå en del meningsløse mil :) Den lengste turen var på 11000 km i løpet av 4 1/2 uke og gikk til Sicilia for å kjøre Targa Florio veiene. På veien ble det tid til en del fjellpass i alpene. Satte meg som mål å kjøre alle asfalterte fjellpass over 2000 meters høyde i alpene, og fullførte det i fjor høst :) Da blir det jo også selvfølgelig mange artige pass under 2000 meter også ;:)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Har kjørt til Italia fire ganger i den bilen, d.v.s. jeg har tatt Kiel eller København ferjene for å unngå en del meningsløse mil :) Den lengste turen var på 11000 km i løpet av 4 1/2 uke og gikk til Sicilia for å kjøre Targa Florio veiene. På veien ble det tid til en del fjellpass i alpene. Satte meg som mål å kjøre alle asfalterte fjellpass over 2000 meters høyde i alpene, og fullførte det i fjor høst :) Da blir det jo også selvfølgelig mange artige pass under 2000 meter også ;:)
    Synes det står respekt av det! :) Søsteren min og typen liker å kjøre rundt i Europa, men de kjører Porsche 992. Selv liker jeg også litt lengere turer, men nøyer meg gjerne med Tyskland. Ingen av oss har nok den samme opplevelsen du har. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn