Ingen drømmebil, men apropos forbruk: Vis vedlegget 728642
Min Mercedes 220d 2018 modell kjørt fra Grünerløkka via Sandvika, Hadeland og Gjøvik til Trondheim denne uken. Og nok brennstoff igjen på tanken til å fortsette til Bodø.....
Med kone og bagasje for en måneds ferie i bilen. Har kjørt Bergen Voss på 0,36, og Bergen Trondheim over Tindeveien/Sognefjellet på 0,43. Begge med passasjer og bagasje i bilen. Noe over 1900 kg totalvekt.
Mao - en "vanlig" familiebil .Man har jo forskjellige kriterier for hva som er ens drømmebil. Jeg vil ha en bil som er behagelig, ikke bråker for mye, god å kjøre, rask nok, brukbar i det daglige (men rask og morsom når man vil det) og relativt vedlikeholdsfri. Dermed forsvinner vel de fleste sportsbiler, men en M3 ville nok fungert bra.
Jeg ser det bildet og inni hodet mitt banker Frank Beard i gang Gimme All Your Lovin'.Jeg savner denne også......... er en jædrans uting og ikke ha råd og plass til og beholde alle bilene man er glad i.
Vis vedlegget 728533
Hadde Giulia vært stasjonsvogn, så tror jeg faktisk jeg ville ha valgt det når jeg kjøpte bil sist (det har nok gått igjennom filteret til dama også). Jeg synes det er utrolig flotte vogner.Har lyst på den nye Giulia fra alfa. Gjerne i en rå versjon som denne. Hilsen en alfamann.
Som min drømme høytaler. Full range, forsterker vennlig, og så liten at kona ikke ser denMin drømmebil finnes desverre ikke. En som er pen å se på, rimelig forbruk, lave vedlikeholdsutgifter, rimelig forsikring, sedan, ikke elektrisk, helst diesel, veldig gode seter, lite støy, god plass i bakseter, lett å skru på selv. Altså en utopi.
Rowan er en meget dyktig sjåfør.Det er vel både Sharif og Rowan Atkinson gode eksempler på
Vel, vel, Michael Schumacher var litt uheldig med et par tre Ferrarier også. Forskjellen er bare at MS kjørte firmabiler og RA smadret privatbilen.^ I know. Han kjører vel bl.a historisk racing - hvilket også en ikke helt ukjent trommis driver med.
Men, mister Bean var vel "litt" uheldig med sin McLaren F1
Helt enig! Liker F50 godt også.
Interiøret i denne er helt fantastisk i rødt. Får håpe vi ser noen filmer hvor nåla ligger på turtallsperra etter hverten sånn her, til dømes… lancia 037 evo (nybygg)
Stop everything and stare at Kimera's Lancia 037 restomod
The Kimera Automobili EVO37 boasts 500bhp and an A-list development teamwww.topgear.com
Om han ikke i forkant har sagt ok, så er han er sikkert kjempeglad for at du har lagt ut bildene uten å retusjere regnrEn nabo har denne, er det noen her som veit hvordan man hotwire en slik en?
Hvorfor skal bileieren ha noe å si i denne saken?Om han ikke i forkant har sagt ok, så er han er sikkert kjempeglad for at du har lagt ut bildene uten å retusjere regnr
Jeg vet av erfaring at langt fra alle setter pris på detHvorfor skal bileieren ha noe å si i denne saken?
Reg-nr er vel ikke akkurat personopplysning?
Bilen står tydeligvis på gata med skiltene på til offentlig beskuelse.
Det er godt mulig, men har de krav på beskyttelse?Jeg vet av erfaring at langt fra alle setter pris på det
Jeg tror det bare er en "greie." Jeg har sett amcar-folk klikke i vinkel når noen private har tatt bilde av bilen deres, for deretter å løpe etter fotografen fra "Amcar" og trygle om å få bilen avbildet i bladet.Det er godt mulig, men har de krav på beskyttelse?
Hva er grunnen til at de ikke liker at bil/skilt blir avbildet?
En Porsche er vel en dårlig strategi hvis man ikke vil tiltrekke seg oppmerksomhet?
Drømmebiler etter min smak.Er det noen her som har erfaring med Jaguar XJS eller Mercedes SL (R107)? Jeg har fundert litt på om det kunne vært morsomt med en grand tourer. Bakgrunnen for at disse to modellene vurderes er:
- det er veteran/like før veteran. Billig forsikring og lavt verditap om noe (vesentlig når man bruker bilen sjeldent).
- de kan fåes åpne (som er en forutsetning for tenkt bruk, derfor er f.eks Porsche 928 utelukket.
- det er mulig å få deler
- cruisere mer enn sportsbiler
- mulig å få med litt bagasje
Dersom noen har testet eller eid disse hadde det vært interessant å høre litt om erfaringene deres.