bare fordi jeg er gammel, behøver det ikke bety at jeg ikke kan høre når noe er bradsp i Drøbak?
Hva blir det neste?
bor du i portugal?...hvorda?Alder ingen hindring Leif.
(Vi er vel omtrent like der)
Spennende! DSP i dypbassen er "all gain, no pain" bortsett fra Latency-problematikken som oppstår når resten av frekvensområdet kjører analogt. Ser at Powersoft oppgir 4ms latency. Omlag 140cm. Hvordan løser du det for å unngå summeringsfeil ved delefrekvens 70Hz? -Kanskje øke latency X antall (må beregnes) ms i programvaren og vende fasen 180grader? Spør for en venn.lo and behold! beslutningen er tatt;
jeg har kjøpt Powersoft dsp og 4KW poweramper for subhorna!
I fare for å ha regnet feil?Spennende! DSP i dypbassen er "all gain, no pain" bortsett fra Latency-problematikken som oppstår når resten av frekvensområdet kjører analogt. Ser at Powersoft oppgir 4ms latency. Omlag 140cm. Hvordan løser du det for å unngå summeringsfeil ved delefrekvens 70Hz? -Kanskje øke latency X antall (må beregnes) ms i programvaren og vende fasen 180grader? Spør for en venn.
Nei, men jeg tok bare første del av regnestykket. Lydens hastighet er som kjent 343m/s. En delay på 4 tusendeler gir da en avstand på ca 140cm. Det blir som å flytte subbene 1,4 meter bak fronthorna. En delay på 4ms så lavt i frekvens er i seg selv ikke hørbart, men kan gi utfasing/dårlig summering ved delefrekvensen. Jeg var derfor nysgjerrig på resten av regnestykket. Hvordan Leifs ekspertteam ville løse overgangen, mht fase og steilhet. En mulighet kunne vært å tilføre subben ytterligere cirka 3ms(?) delay, snu fasen 180grader og dele med et annen ordens filter.I fare for å ha regnet feil?
den bryteren har vært der i flere år.....styrer noen Duelund CAST motstanderEllers i systemet ditt så kunne jo jeg som nevnt tenke meg litt fallende respons oppover. Hva med å ha en bryter på delefilteret mellom mellomtone og diskanthorn? Så har du relativt flat kurve og kosekurve?
har aldri hatt 2384 her.....?En siste betraktning om 300B.
Skulle gjerne ha trippelsjekket men jeg mener å huske at jeg testet hos grelv (JBL 2384 med TAD 4003) noen låter ørene mine er følsomme for. Hører en ørliten skurring.
Hos meg med 2384 og JBL beryllium, også skurring.
Med Tidal HiFi og Sennheiser hodetelefoner, fortsatt skurr. Også med CD.
MEN, jeg husker vi testet hos deg (når du hadde TAD 4001) da var skurringen nesten ikke tilstede.
Det må være 300B forsterkern som demper komprimering eller forvrengning i innspillingene samtidig som at det fortsatt er superoppløst. Vanskelog å forklare. Men jeg opplevde det??
Blir sikkert meget braNei FLH er snudd ifht 4003
Det tror jeg kommer til å øke smekket betydelig. Gøy at du kjører påkommer til å teste dsp/Powersoft på midbassene og.....trenger vel bare et nytt harness til utgangen