Jeg har også vært så heldig å få lyttet til dette anlegget for et par helger siden. Det var en skjellsettende opplevelse. Jeg har ikke hørt tidligere iterasjoner av dette anlegget, så hva som var hva, og hvilke endringer som er mest iørefallende aner jeg ikke, men jeg vet at jeg hørte noe jeg ikke tidligere har hørt, og jeg måtte fordøye opplevelsen en stund før jeg kunne sette ord på det.
Jeg har aldri tidligere hørt et så forvrengningsfritt anlegg. Ingen maskering, ingen komprimering og ingen støy; i alle fall mindre enn jeg noensinne har hørt. Og ingen frekvensområder som stakk seg ut eller forsvant. Her var elektronikk og høyttalere på parti med musikken. Spesielt det tilsynelatende totale fraværet av maskering har jeg ikke hørt tidligere.
Bass/midbass var det første jeg la merke til, og til å begynne med virket det litt "larger than Leif" men etter å ha tenkt meg litt om, og lyttet til mye varierende musikk, virket det ikke for stort lenger, bare stort nok. (slik fremsto anlegget rent visuelt også; stort og iøynefallende, og umulig å holde øynene vekk i fra, men etterhvert så det helt naturlig ut. Noe som fungerer så godt legitimerer sin egen berettigelse tror jeg..
Det som likevel gjorde størst inntrykk sånn i ettertid var toppen; det lille grå nextelhornet på tad2001 forsvinner nærmest i alle 15", men bidrar til at dette oppsettet spiller med full båndbredde og uten dynamiske begrensninger hele veien opp. (og ned)
Hvordan dette høres ut på lave volum vet jeg ikke, men fra mitt normalvolum og opp til det som kanskje er Leif sitt normalvolum,og litt til, så gir dette en førsterad opplevelse av musikken som er bedre enn noe annet jeg har hørt. Tusen takk for visitten!