Drop-outs ved streaming; råd ønskes

vsk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.06.2006
Innlegg
145
Antall liker
47
Sted
Oslo
Torget vurderinger
9
Har plutselig (siste 2 uker) fått problem med drop-outs ved streaming.

Oppsett som følger:
Get (nå Telia) modem/wifi-router.
Auralic Aries streamer med USB til Devialet 400.

Så det merkverdige:
Ved streaming av radio eller Spotify via Aries er det drop outs.
Ved streaming av radio eller Spotify på iPhone eller iPad (altså med lyd på Apple-enheten) er det ikke dropouts.
Ved streaming av muskk fra NAS på nettverket via Aries er det ikke dropouts.

Klarer ikke finne noen logikk i problemet basert på hva som funker og ikke funker.

Noen vennlige sjeler med mer peiling enn jeg åpenbart har som kan stille en diagnose eller foreslå en fremgangsmåte for feilsøking?

Takknemlig for alle innspill!
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.227
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Hmm, vanskelig. Er det kabel mellom modem/ruter og Aries ? Hvis det ikke er det ville jeg prøvd det først...
 

vsk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.06.2006
Innlegg
145
Antall liker
47
Sted
Oslo
Torget vurderinger
9
Hmm, vanskelig. Er det kabel mellom modem/ruter og Aries ? Hvis det ikke er det ville jeg prøvd det først...
Takk for respons!
Har forsøkt kablet vha. en Airport Express men det hjelper ikke.
Permanent kabel fra router er dessverre uansett ikke et alternativ slik kåken ser ut og er innrettet.
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.993
Torget vurderinger
2
Sliter tidvis med det samme problem,
Det være seg kablet eller WiFi.
Restart hjelper de gangene jeg kommer på det, men oftest går det over av seg selv etter en stund.Nå er det elendig leverandør og deres tilbud 4kbps som vi betaler for, men får 5kbps på det jevne.Er trafikken stor lokalt sliter de med å levere max av hva vi betaler for. De gangene jeg resette er årsaken oftest 😁😁😁...
 

vsk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.06.2006
Innlegg
145
Antall liker
47
Sted
Oslo
Torget vurderinger
9
Sliter tidvis med det samme problem,
Det være seg kablet eller WiFi.
Restart hjelper de gangene jeg kommer på det, men oftest går det over av seg selv etter en stund.Nå er det elendig leverandør og deres tilbud 4kbps som vi betaler for, men får 5kbps på det jevne.Er trafikken stor lokalt sliter de med å levere max av hva vi betaler for. De gangene jeg resette er årsaken oftest 😁😁😁...
Jeg har intet utsette på Get, faktisk.
Måler 100mbit på wifi i stort sett i hele kåken, og det er hva de skal levere.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.285
Torget vurderinger
2
ALT ble bedre da jeg gikk fra Get standard router til ASUS Rt-AC88u. Get ruter ble satt i såkalt bridge modus for å være rent modem, den kobles så i den nye routeren. Slet ikke med dropouts ved musikkstrømming men selve appen falt ut. Det problemet forsvant, og dekning i hele boligen(leilighet 160m2 med gamle tykke vegger)
 
Sist redigert:

vsk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.06.2006
Innlegg
145
Antall liker
47
Sted
Oslo
Torget vurderinger
9
ALT ble bedre da jeg gikk fra Get standard router til ASUS Rt-AC88u. Get ruter ble satt i såkalt bridge modus for å være rent modem, den kobles så i den nye routeren. Slet ikke med dropouts ved musikkstrømming men selve appen falt ut. Det problemet forsvant
Takk for tips - skal absolutt vurderes!
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.993
Torget vurderinger
2
Var hyppig drop-outs i morges.nappet ut støpsel en liten stund til Cisco SG100D-08 (er den ett ok produkt eller?) og D-Link DAP-1360.
Problemet forsvant.Kabel mellom min Bluesound og Sisco.Heller fremdeles til fagekspertisen som mener problemet oftest skyldes spenningskvalitet,som kan være så mangt.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
VSK: Sikreste overføring er og blir kablet. Det kan også være lurt å gi settet et ordentlig nettverksfilter. Funker på noenlunde samme måte som en god strømrenser, men jobber i nettverket ditt.
 
Topp Bunn