Du skjønner du er gammel...............

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.230
    Antall liker
    277
    Du skjønner du er gammel når du skal ta ut grillbeinristen ut av stekeovnen for å krydre og salte, og du glemmer at du har briller på...hver gang!
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.214
    ... når feeden din er mest opptatt av å hjelpe deg med strålen.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.343
    Torget vurderinger
    23

    Du vet du er gammel
    - Når du hører på kvalitetsmusikk over et ok anlegg i heimen

    Du mistenker at du er steingammel
    - Når du faktisk har en stor CD samling og CD spiller

    Du ER steingammel men du skjønner det ikke selv lenger
    - Når du har en gammel og stor LP samling

    Du er steingammel og har tradet selvinnsikten mot masochisme
    - Når du faktisk spiller vinylsamlingen, gjerne på rørutsyr

    :oops: 🤔 :) 😄
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.214
    Jeg må dempe musikken sånn at madamen ser ordentlug når jeg kjører.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Du skjønner at du er gammel…

    ..når du har et overbærende smil med henblikk på de nye kostholdsrådene som opptar mediene nå om dagen.
    Du vet at stadig nye kostholdsråd har du fått de siste 30 årene, og det kommer garantert nye kostholdsråd de neste 30 år, så vi er bare midt i syklusen😀

    Ps! Da jeg bar barn ble det tutet opp og ned i mente om denne melkedrikkingen som var så sundt for helsen. Nå er det rådet heeelt passé😀
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Du skjønner at du er gammel… når du ikke gidder å følge med på nye kostholdsråd.

    Jeg har riktignok fått med meg at Sp vil ha omkamp om de nye rådene :)
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.467
    Antall liker
    985
    Du skjønner at du er gammel…

    ..når du har et overbærende smil med henblikk på de nye kostholdsrådene som opptar mediene nå om dagen.
    Du vet at stadig nye kostholdsråd har du fått de siste 30 årene, og det kommer garantert nye kostholdsråd de neste 30 år, så vi er bare midt i syklusen😀

    Ps! Da jeg bar barn ble det tutet opp og ned i mente om denne melkedrikkingen som var så sundt for helsen. Nå er det rådet heeelt passé😀
    Så at vitenskapen endrer seg fortløpende i tråd med oppdatert kunnskap gjør at du velger å ikke tro på noe av det..? Sjennialt 😉
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Så at vitenskapen endrer seg fortløpende i tråd med oppdatert kunnskap gjør at du velger å ikke tro på noe av det..? Sjennialt 😉
    Det er å trekke forhastede konklusjoner. Ting går ofte i ring med anbefalinger. Om noen år kan godt anbefalingene gå i retning av mindre inntak av frukt og grønt, fordi de negative konsekvensene av rester av kjemiske sprøtemidler på matvarer viser totalt sett negativ helsegevinst.
    Som et eksempel.

    For mye og for lite har ingen smak. Det gjelder alt. For meg er et variert inntak av kjøtt, fisk, kornvarer, frukt og grønt som gjelder. Mat jeg har lyst på og som smaker godt. Det gir livsglede. Og ikke blir jeg å endre på dette i noen vesentlig grad.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Vil legge til mitt siste innlegg at jeg finner det rimelig at for mye rødt kjøtt i kostholdet ikke er bra. Tror selv jeg i snitt konsumerer rundt 400g i uka og ligger da bra an i forhold til de siste anbefalingene.

    Jeg er glad i fisk. Hver februar måned kjører jeg ut til Sommarøy utenfor Tromsø og får levert mengder av blodfersk skrei som er skjært i koteletter og filet. Da er det bare å rense fisken, vakumpakke i porsjoner og fryse.
    Torskekoteletter trekt 15 min i salt vann, servert med mandelpoteter, kokt gulrot og løkfett er bare himla godt. Blir aldri lei det heller. Og skal være sunn og næringsrik mat :)
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.627
    Antall liker
    15.703
    Torget vurderinger
    2
    Min kone la tre kjøleskap og en fryser på Finn, under Gi Bort. Det kom en mengde interessenter, på noen minutter.
    Hun valgte en som fortalte at han ville sette dem i stand og bruke pengene på et skolekorps.

    Han sa han ville bruke to dager. Hente de lette kjøleskapene dag 1 og det tunge, og beistet av en fryser, dag 2.

    Dukket opp. Midt i 70-årene. Min kone ble bekymret, hvordan skulle han klare skapene.
    Ingen problemer. Fyren var råsterk og i knallform.

    Men den store testen var dag 2. Jeg fikk det ene skapet ned i kjelleren under butikken sammen med en tidligere norsk 10-kampmester. Vi sleit som faen for å få det NED.
    Kjøleteknikeren midt i 70-årene kom sammen med en jevnaldrende kompis dag 2. Nå ble min kone veldig bekymret.

    Men de fikk beistet opp trappen uten problemer. Måtte tenke litt før de begynte, planla, tok tak og bar det opp den trange trappen, med centimeterklaring og ut til tilhengeren, i ett løft.

    Min kone meldte at hun var dypt imponert.
    "Sitter ikke og ser på TV, skjønner du, vi holder på med noe hele tida," sa den ene.
    "Vi ser kanskje gamle ut, men vi er noen råskinn," sa den andre til min kone, før de takket for skapene og kjørte i vei.

    Det å sitte i sweetspot har sin pris.
     

    audiom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Innlegg
    935
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    15
    Når du ikke orker å løfte utstyret ditt lenger, ----- nå tenkte jeg hi-fi utstyret :D, det andre er jo lett.
    Klarer snart ikke løfte verken forsterkere eller høyttalere lenger. Sånn blir det når man kjøper "tung Hi-Fi" og blir gammel:mad:
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.691
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0

    Du vet du er gammel
    - Når du hører på kvalitetsmusikk over et ok anlegg i heimen

    Du mistenker at du er steingammel
    - Når du faktisk har en stor CD samling og CD spiller

    Du ER steingammel men du skjønner det ikke selv lenger
    - Når du har en gammel og stor LP samling

    Du er steingammel og har tradet selvinnsikten mot masochisme
    - Når du faktisk spiller vinylsamlingen, gjerne på rørutsyr

    :oops: 🤔 :) 😄
    Eg har dessutan nesten 50 steinkaker...
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.335
    Antall liker
    10.919
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Du skjønner du er gammel når du en dag våkner opp uten et snev av smerte et eneste sted på kroppen og tenker "har jeg mista følelsen og nå"!
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Da man innser hvorfor det har begynt å kjennes så kjølig ut bak på knollen, når man er utendørs på høsten.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn