Du skjønner du er gammel...............

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.471
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    P1+ er goto i bilen når P1 er fullt av skvalder og mitt førstevalg P2 har et program om noe som ikke interesserer meg. Men som regel er ikke P1+ noe særlig (unntatt når Bård Ose er i sving) , så da sjekker jeg Vinyl for å høre om de spiller noe jeg ikke har hørt 100 ganger før, før jeg bestemmer meg for enten å nyte stillheten eller spille noen av de ca 10.000 låtene jeg selv har installert i bilen. De andre av de ca 50 (?) kanalene som dukker opp på DABen har har jeg ikke noe forhold til, og et og annet tilfeldig besøk har heller ikke fristet til gjentagelse.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.471
    Antall liker
    3.615
    Torget vurderinger
    96
    Det er nok en forskjell her på å døse på sofaen foran hifi-anlegget og å gå og legge seg på soverommet.
    Har tatt en lang lur i senga mi etter jobb så og si daglig i hele mitt voksne liv. Tror 5 timer er rekorden. Nå for tida i snitt en time. Ingen søvn er så god som den på ettermiddagen 🙈 Jada, vet at det ikke er optimalt for nattesøvn.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.788
    Torget vurderinger
    0
    Kryssord er mental stimulans som anbefales av leger, papiraviser er OK, og Radio Norge er bare møl....P1+ går til nød an når jeg er ute og kjører, da P1 er ødelagt av pisspreikpludder og uinteressant listemusikk.
    Hva er morgenkaffen uten papiravis??
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.788
    Torget vurderinger
    0
    P1+ er goto i bilen når P1 er fullt av skvalder og mitt førstevalg P2 har et program om noe som ikke interesserer meg. Men som regel er ikke P1+ noe særlig (unntatt når Bård Ose er i sving) , så da sjekker jeg Vinyl for å høre om de spiller noe jeg ikke har hørt 100 ganger før, før jeg bestemmer meg for enten å nyte stillheten eller spille noen av de ca 10.000 låtene jeg selv har installert i bilen. De andre av de ca 50 (?) kanalene som dukker opp på DABen har har jeg ikke noe forhold til, og et og annet tilfeldig besøk har heller ikke fristet til gjentagelse.
    Men du har jo nå i en måneds tid hatt muligheten til å høre på "Julemusikk H24" eller hva den nå heter? Alle de komersielle julemelodiene på repeat! Det må da være noe for en gammal knark?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.788
    Torget vurderinger
    0
    Hadde besøk av en kamerat av ungene, veldig trivelig gutt for øvrig. Han hadde "dameproblemer". Pr nu var de "knullekompiser" men det var litt usikkerhet om de "var sammen" eller ei. Snakket litt senere med arvingen å sa at jeg følte meg "litt gammel" for i min tid så ble vi "sammen" før vi lå sammen.
    Svaret var tørt og greit: " Pappa du ER gammel!" :LOL: :LOL:
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Seriøst svar:

    Da bør du kontakte legen din å få en grundig sjekk av prostata. Kan være kreft in progress det der!

    Ikke nødvendigvis hvis man har som vane å fortære en sixpack med øl før leggetid.....
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.471
    Antall liker
    3.615
    Torget vurderinger
    96
    Seriøst svar:

    Da bør du kontakte legen din å få en grundig sjekk av prostata. Kan være kreft in progress det der!
    Det er helt normalt å stå opp å for å tisse flere ganger pr natt når man er over en viss alder. Nå vet jeg ikke hvor gamle dere er, og det er ikke meningen å gjøre narr heller. Man skal selvsagt ta helsen på alvor og det er jo bedre med en sjekk for mye enn en for lite.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.471
    Antall liker
    3.615
    Torget vurderinger
    96
    Du vet du er gammel når sangene du går og nynner på enten er fra flere tiår eller århundrer tilbake.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.788
    Torget vurderinger
    0
    Det er helt normalt å stå opp å for å tisse flere ganger pr natt når man er over en viss alder. Nå vet jeg ikke hvor gamle dere er, og det er ikke meningen å gjøre narr heller. Man skal selvsagt ta helsen på alvor og det er jo bedre med en sjekk for mye enn en for lite.
    Nattetissing har sammenheng med at prostata blir større. Det behøver ikke være kreft, slett ikke, men det er verd å sjekke for det dør alt for mange av prostatakreft.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Nattetissing har sammenheng med at prostata blir større. Det behøver ikke være kreft, slett ikke, men det er verd å sjekke for det dør alt for mange av prostatakreft.
    Ikke korrekt.
    Nattetissing har sammenheng med, at prostata bli´r hårdere/stivere/mindre elastisk, det samme med blæreveggen, så der bli´r plass til mindre. P.g.a. den stivere prostata/blærevegg bli´r blæren ofte ikke tømt 100%, og deraf følelsen af, at man skal tisse igen.
    Derfor føles det som om, at du skal tisse oftere, selvom der i bunn og grunn er plass til mere 😉
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.788
    Torget vurderinger
    0
    @ HasseBasse: Mulig det men det var hva min urolog sa.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    ...når du hele tiden tenker konsekvenser.

    Leser at Peter Madsen er i flukt fra fengselet, men blir snart tauet inn igjen. At han gidder. For en vanvittig kreativ sjel som Madsen må det være helvete på jord å vite at han må sitte inne resten av sitt liv. Nå blir det bare enda verre for ham med innskrenket bevegelsesfrihet og kontinuerlig overvåkning i fengselet.
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.454
    Antall liker
    955
    Sylfest Lomheim i Berheussen-saken:

    Lomheim viste også til vanskelige ord i teksten som han mener en utlending ikke kunne skrive.

    Han var ikke 100 prosent sikker på spørsmålet om det var en kvinne som hadde skrevet tekstene, men var overbevist om at det var en kvinne. Blant annet fordi det ble brukt ordet «tisse» i teksten.
    – En mann ville ha brukt et annet ord for «tisse» i et trusselbrev.

    Han mener også at det ikke er en ung kvinne som har skrevet brevet. Blant annet på bakgrunn av ordet «snut».
    – Yngre mennesker kjenner knapt nok til ordet «snut». Yngre folk ville ikke ha brukt det.

    Elden: Bruker ikke menn ordet «tisse»?
    – Bruker ikke menn ordet «tisse»? ville forsvarer Elden vite.
    – Jo, menn bruker det. Kanskje i en barnehage eller i en familiesituasjon, men ikke i et trusselbrev. Menn ville kanskje bruke ordet «pisse».
    Elden viste det da til tekster skrevet av menn der menn har brukt «tisse». Blant annet boken «Steder å tisse» skrevet av Svein Nyhus. Lomheim la til at det ikke var snakk om «tisse» brukt i trusselbrev.
    Etter noen minutter kunne aktor Frederik Ranke avsløre at «Steder å tisse» er en barnebok.
    Kilde: https://www.aftenposten.no/norge/i/M3Rk85/tilbake-fra-kristiansand-for-aa-vitne-i-dag
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Aspik? Så gammel er jeg heldigvis ikke ennå....
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Aspik? Så gammel er jeg heldigvis ikke ennå....
    Ja, heldigvis. Aspik har jeg aldri rørt. Jeg bestemte meg å holde meg unna tidlig i barndommen da jeg var med foreldra mine i div. kaffeselskaper :)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Aspik? Så gammel er jeg heldigvis ikke ennå....
    Da kan dere ikke være gamle knottene.... aspic, - eller Cabaret som er det mer vanlige navnet, var vanlig til langt utpå 80-tallet..... :cool: Har faktisk laget det sjøl også, men det er lenge siden........ Gelatin får vi i oss i mange matrettet, men i form av Cabaret kommer det an på hva man putter i.....
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Når du er føst ute med snømåka, klipper plenen minst vær uke, har alltid nyvaska bil, er på hils me postmann, og søpplemann, har fasttelefon, liker pappir avis, løser krys ord, har stryke jern å bruker det å har radion på Radio Norge eller P1 plus
    Skal det der være negativt?
    For meg så høres det der stort ut som en hedersmann, eller dame for den saks skyld!
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    ...når du hele tiden tenker konsekvenser.

    Leser at Peter Madsen er i flukt fra fengselet, men blir snart tauet inn igjen. At han gidder. For en vanvittig kreativ sjel som Madsen må det være helvete på jord å vite at han må sitte inne resten av sitt liv. Nå blir det bare enda verre for ham med innskrenket bevegelsesfrihet og kontinuerlig overvåkning i fengselet.
    En vanvittig kreativ sjel burde forstå at mord og partering av uskyldige pikebarn er lite frihetsfremmende ...
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Du skjønner du er gammel.
    Når du har 4 barn 3 barnebarn 2 katter 2 hunder og 1,5 hest.
    Synes livet er ganske greit jeg, selv om mann ser 60 tallet i det fjerne der borte.
    Må ikke opp å urinere om natta heller.
    Ja noe stivere i kroppen har mann jo blitt.
    Men fanden heller hva er alternativet ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn