Dual 1229

Bjorn_A

Fersking
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
0
Har nettopp fått tak på en 1229 som jeg må si er meget pen til å være fra de tidlige 70 årene. Trenger noe tips fra mere bevandrede audioarkeologer. Dette eksemplaret er helt originalt med din-plugg osv. Hvor får jeg tak i overgang til phono/rca-plugger? Må jeg få den laget? Hvem gjør det?

Det sitter Shure dm103 pickup/stift som er originalt på denne. Noen med erfaringer om hva man bør benytte av riaa sammen med denne? Har foreløpig siste mm riaa fra Cambridge og synes det er helt greit.

Har Dual 1226 fra før og har lest et sted på en "review" at lyden er like god på denne som på 1229, men jeg er vel noe tvilende til det.

Finnes det service manual og eiers manual på 1229 for nedlasting uten nødvendigvis å måtte betale for det.

Vurderer å fylle noe i bunnen på spilleren for å få den enda tyngre. Motforestillinger til det eller anbefales det. Flere som har prøvd?

mvh
Bjørn

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.423
Torget vurderinger
2
http://www.svalander.se/shoppen/adapter.htm

jeg kjøpte din-plugg på elfa og laget en dikemark-isnspirert sak til min Meridian 101 tuner. Ikke noe problem egentlig, men det jeg burde gjort var å kjøpe en standard din-din kabel, kutte ene siden og lodde på rca-plugger i stedet ...etterpåklokskap... ::)

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Har nettopp fått tak på en 1229 som jeg må si er meget pen til å være fra de tidlige 70 årene. Trenger noe tips fra mere bevandrede audioarkeologer. Dette eksemplaret er helt originalt med din-plugg osv. Hvor får jeg tak i overgang til phono/rca-plugger? Må jeg få den laget? Hvem gjør det?

mvh
Bjørn
Hei
Du kan få overganger hos de fleste el.butikker,eller f.eks Ljudia.no
QLM DIN 5P hann-2RCA (med jord)

Eller hvis du har en hann din plugg ut så bruker du denne:
QLM DIN 5P hunn-2 RCA

Mvh Jan I

Topp Bunn