havar skrev:Takker!
Grunnen til disse spørsmålene mine, er at jeg vet om en forsterker som bare står der, og kun sjelden er i bruk. Jeg husker i farten ikke om det er 6.5 eller 6.52, men det finner jeg ut av. Jeg har en mistanke om at eieren kan ha lyst til å selge, og eventuelt ta min 6.3 som mellomlegg.
Apropos 6.3, hva kan denne være "verdt" i denne sammenhengen..?
Det er en kompis som har 6.5/52, og da vi diskuterte dette sist, var vi i alle fall enige om at dette måtte skje slik at vi fortsatt kunne være venner etterpå, skjønner? Altså et så rettferdig "bytte" som mulig. For å få til dette, er det en fordel med mest mulig input fra uavhengige andre, slik som dere her i forum.
15000,- er mye for en gammel 6.3; bør ligge på 8-10000,-. Solgte en 6.3 for 6-7 år siden for 12000. Den var strøken bortsett fra frontplata i messing hvor logoen var pusset bort. Men klart; markedet bestemmer. Dessuten; bruktprisen kan også trekkes oppover av det skyhøye prisnivået på dagens modeller.kaap skrev:Skjønner... vet ikke "korrekt" pris på 6.3 desverre.. Prisene på slike varierer ganske mye, primært pga alder/utseende/teknisk stand.. så fasit har jeg desverre ikke. Men de jeg har sett, har vel ligget på 15k for en i MINT tilstand... Hvis dere ikke vil risikere vennskapet, har jeg en 6.5 som så veldig gjerne vil ha seg en bror til å holde seg med selskap ;D (vært morro å prøvd i allefall )
mvh Kai
Hva kan man risikere å måtte betale for et eksemplar av i dag DP 5.52 HP?havar skrev:Disse forsterkerne hadde veiledende pris på over 80000,- for 10-11 år siden. Hva kan man risikere å måtte betale for et eksemplar i dag mon tro..?
Det gikk en DPA-600 for 8000,- for et par uker siden. Personlig setter jeg høyere verdi på 6.3 enn 600. Det er lydmessige forskjeller på disse, men om man ser bort fra dette, er fortsatt 6.3 en nyere modell enn 600. Men 15000,- skal man nok slite for å få...Ole_Martin skrev:15000,- er mye for en gammel 6.3; bør ligge på 8-10000,-. Solgte en 6.3 for 6-7 år siden for 12000. Den var strøken bortsett fra frontplata i messing hvor logoen var pusset bort. Men klart; markedet bestemmer. Dessuten; bruktprisen kan også trekkes oppover av det skyhøye prisnivået på dagens modeller.kaap skrev:Skjønner... vet ikke "korrekt" pris på 6.3 desverre.. Prisene på slike varierer ganske mye, primært pga alder/utseende/teknisk stand.. så fasit har jeg desverre ikke. Men de jeg har sett, har vel ligget på 15k for en i MINT tilstand... Hvis dere ikke vil risikere vennskapet, har jeg en 6.5 som så veldig gjerne vil ha seg en bror til å holde seg med selskap ;D (vært morro å prøvd i allefall )
mvh Kai
Jo, men det hjemmesnekra hobbyforsterkerutseendet på 6.3 ble faktisk mindre med en blank messingplate uten logo enn med en med gråkorrodert messingplate med logo. Et nytt lakkforseglet(?) sett med messingskilt kostet 1500,- dengang men lot likevel være å skifte dem. A1 designet var nok etterlengtet for mange.havar skrev:Det gikk en DPA-600 for 8000,- for et par uker siden. Personlig setter jeg høyere verdi på 6.3 enn 600. Det er lydmessige forskjeller på disse, men om man ser bort fra dette, er fortsatt 6.3 en nyere modell enn 600. Men 15000,- skal man nok slite for å få...Ole_Martin skrev:15000,- er mye for en gammel 6.3; bør ligge på 8-10000,-. Solgte en 6.3 for 6-7 år siden for 12000. Den var strøken bortsett fra frontplata i messing hvor logoen var pusset bort. Men klart; markedet bestemmer. Dessuten; bruktprisen kan også trekkes oppover av det skyhøye prisnivået på dagens modeller.kaap skrev:Skjønner... vet ikke "korrekt" pris på 6.3 desverre.. Prisene på slike varierer ganske mye, primært pga alder/utseende/teknisk stand.. så fasit har jeg desverre ikke. Men de jeg har sett, har vel ligget på 15k for en i MINT tilstand... Hvis dere ikke vil risikere vennskapet, har jeg en 6.5 som så veldig gjerne vil ha seg en bror til å holde seg med selskap ;D (vært morro å prøvd i allefall )
mvh Kai
PS: Strøken, bortsett fra manglende logo..? Langt fra strøken sier nå jeg.
Jeg tenkte det var;havar skrev:Ellers; smaken er som baken... delt! ;D