Dynaudio 17W75XL

Andreas83

Medlem
Ble medlem
12.11.2007
Antall liker
5
Sted
Voss
Jeg er på jakt etter et par med Dynaudio 17W75XL elementer til mine Anthony Gallo Nucleus Solo høytalere.
Har gått en liten gummibit ut av det ene elementet. Noen som har noen tips hvor jeg kan få tak i elementer?

ssnht

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.11.2004
Antall liker
52
Torget vurderinger
3
fikk tak i noen i sverige for en del år tilbake, tror det var hos Tonkraft

Hay

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.02.2002
Antall liker
5
Torget vurderinger
3
Har et 4 ohm's 17W75XL element liggende. Ta kontakt hvis du er interessert.

Tytte71

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.01.2008
Antall liker
1.152
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
2
Andreas83 skrev:
Jeg er på jakt etter et par med Dynaudio 17W75XL elementer til mine Anthony Gallo Nucleus Solo høytalere.
Har gått en liten gummibit ut av det ene elementet. Noen som har noen tips hvor jeg kan få tak i elementer?
Hei

Jeg tok kontakt med Morten i Norsk Audioteknikk nå i vinter for å få nye element til mine Solo og etter å ha sendt inn typenummeret som står på klisterlappen på magneten til NAT, så skipet Dynaudio nye element i løpet av få dager. Jeg betalte i overkant 1600kr for ett element. Eneste du må være obs på er at orignalelementene har lagt frontringen av ht-chassiset for tilpasning til kuleformen. Elementene fra Dynaudio har plan/rett frontring som normale element har. Jeg har en mistanke om at bøying av ytterringen er noe Gallofabrikken selv har utført. Jeg gav uansett blaffen og la godt med silikon... ser ikke så alt for ille ut :)

Mvh

Andreas83

Medlem
Ble medlem
12.11.2007
Antall liker
5
Sted
Voss
En forumbruker har tipset Morten fra Norsk audioteknikk om at jeg var på jakt etter nye elementer.
Fikk en mail ifra han, og blitt enige om at han skal prøve å få tak i 2 nye elementer når han kommer tilbake fra ferie. Ifølge Morten er elementene spesial laget for Gallo.

Tytte71

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.01.2008
Antall liker
1.152
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
2
Andreas83 skrev:
En forumbruker har tipset Morten fra Norsk audioteknikk om at jeg var på jakt etter nye elementer.
Fikk en mail ifra han, og blitt enige om at han skal prøve å få tak i 2 nye elementer når han kommer tilbake fra ferie. Ifølge Morten er elementene spesial laget for Gallo.
Så flott av Morten! :) Du vil nok oppdage at de ikke er 100% som originalene i chassiset - datamessig er de det. Jeg målte før og etter uten at det var avvik av betydning.
Mvh

Topp Bunn