Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    555
    Antall liker
    288
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Å fysj, jeg er redd du kommer til å angre på salg av SP25. Mine står også i esker fortsatt, men en vakker dag har jeg forsterker til de og det blir stas. Fabelaktige gøytalere :) Ja med g :)
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Må si etter en liten lytt på xeo 6 at jeg er imponert. De fungerer jo rett etter oppkopling å spiller stort i min lille stue. Som ett enkelt anlegg spiller de kjempeflott :cool:
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Heisann! :) Og god påske, forresten.

    Dynaudio skal tilbake hos meg til høsten. Da man kan ta seg råd til et par HT og en forsterker som kan drive de optimalt.

    Noen som kan fortelle litt om forskjell i lyden på de forskjellige modellene? Har selv hatt Focus 110A. Har sett for meg 140/60 igjen til høsten, men ser at de fleste andre modellene får gode skussmål, stort sett. Er det noen her på sentralen som har hatt flere av modellene? Som kanskje kunne tenkt seg skrive noen ord om hva som er merkbart forskjell fra modell til modell?

    Mvh.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Har selv hatt Focus 160 som med riktig forsterker spiller fantastisk. Hadde nok også gått for den modellen idag, eller prøvd å få tak på Contur 1.4LE.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.244
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Heisann! :) Og god påske, forresten.

    Dynaudio skal tilbake hos meg til høsten. Da man kan ta seg råd til et par HT og en forsterker som kan drive de optimalt.

    Noen som kan fortelle litt om forskjell i lyden på de forskjellige modellene? Har selv hatt Focus 110A. Har sett for meg 140/60 igjen til høsten, men ser at de fleste andre modellene får gode skussmål, stort sett. Er det noen her på sentralen som har hatt flere av modellene? Som kanskje kunne tenkt seg skrive noen ord om hva som er merkbart forskjell fra modell til modell?

    Mvh.
    Jeg har 110A som jeg bruker på kveldene noen ganger. En høyttaler som virkelig forbløffer meg.

    Siden jeg har hatt aktive Adam noen år og også 110A yter så godt tror jeg aktive høyttalere er vanskelige å slå og forsterkerene er skreddersydde til elementene.
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Finnes det noen erstatning for 110A ? Den er jo aldri å se tilsalgs brukt. Kan Exite X14A sammenlignes?
     
    Sist redigert:

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Nå finnes Xeo serien og X-14A. Ellers er det den nye XD serien som er bygget på Focus, men den begynner å koste litt.
    De på Soundgarden mente Focus 160 med rette forsterker spilte bedre enn XD 200, men har aldri hørt de opp mot hverandre.
    Prøver nå selv Xeo 6. Små gulvstående men de spiller mye større enn man skulle tro...
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Finnes det noen erstatning for 110A ? Den er jo aldri å se tilsalgs brukt. Kan Exite X14A sammenlignes?
    Du får kjøpt DA F 110 som ikke er aktiv, men like sjelden, om ikke sjeldnere til salgs. 110A har jeg sett til salg 2 ganger på Finn etter at jeg selv solgte mine (ca. 10 mnd.siden), så den dukker opp en sjelden gang.

    Har forsåvidt kommet en ny aktiv modell (stativ), 200 XD, men den koster flesk. Exite har jeg aldri hørt selv.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Heisann! :) Og god påske, forresten.

    Dynaudio skal tilbake hos meg til høsten. Da man kan ta seg råd til et par HT og en forsterker som kan drive de optimalt.

    Noen som kan fortelle litt om forskjell i lyden på de forskjellige modellene? Har selv hatt Focus 110A. Har sett for meg 140/60 igjen til høsten, men ser at de fleste andre modellene får gode skussmål, stort sett. Er det noen her på sentralen som har hatt flere av modellene? Som kanskje kunne tenkt seg skrive noen ord om hva som er merkbart forskjell fra modell til modell?

    Mvh.
    Jeg har 110A som jeg bruker på kveldene noen ganger. En høyttaler som virkelig forbløffer meg.

    Siden jeg har hatt aktive Adam noen år og også 110A yter så godt tror jeg aktive høyttalere er vanskelige å slå og forsterkerene er skreddersydde til elementene.
    Har tenkt tanken selv. Få skaffet 110A igjen, men det blir ikke det samme. Vil helst ha en "hel" stereo. 110A selges uansett til en meget overkommelig pris, brukt. Så dukker de opp til en fin pris, samtidig som at jeg har midler til gode så er det ikke usannsynlig.

    Men har vel egentlig mer eller mindre bestemt meg for en litt dyrere forsterker sammen med en 140/60. Kan man prøve litt med andre HT i ettertid mtp. at man har en ok forsterker stående.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Har hørt Exite 14 og xeo 14 i butikk. De har de samme karakterene og spiller stort og rent, men mangler nok litt i bass regionen i forhold til de større Focus.
    Så det er vel ikke noen direkte etterfølger til 110A. Nå var vel 110A utstyrt med Analog forsterker tror jeg mens alle de nye er med digital amp.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Har selv hatt Focus 160 som med riktig forsterker spiller fantastisk. Hadde nok også gått for den modellen idag, eller prøvd å få tak på Contur 1.4LE.
    Hva hadde du av forsterker opp mot 160?

    Hegel prates jo varmt om på Dynaudio så det holder, men Hegel faller ikke helt i min smak når det kommer til utseende. H 160 frister dog som en aktuell kandidat, men føler at man kan få en forsterker med mer futt i til en rimeligere pris.

    Contour hører man mye positivt rundt, men heller ikke den faller i smak mtp. utseende. SP 25 frister mer, da.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Hei.
    Jeg har lenge hatt forskjellige forsterkere fra Musical Innovation med forskjellige Dynaudio modeller. Alle forsterkerne har vært Kl.A alt fra 25w til 50-60w
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.244
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Jeg venter på nye høyttalere fra ASW som det er en del leveringstid på. Og Adam er på vei ut, så jeg må bruke mine 110A frem til slutten av April. De kan kanskje selges da. Hvit pianolakk med hvite Dynaudio stativer.
    Blir ikke lagt ut på torget på en stund.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Du har ikke tilfeldigvis handlet de av en annen kar her på forumet? Samme oppsettet jeg hadde selv. Jeg må nok melde pass for min egen del, Focalius.

    Penger gror ikke på trær her i gården akkurat nå. Du vil uansett ikke få de store problemene med få solgt de :)

    Hva for en pris vil du legge deg på?
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.244
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Du har ikke tilfeldigvis handlet de av en annen kar her på forumet? Samme oppsettet jeg hadde selv. Jeg må nok melde pass for min egen del, Focalius.

    Penger gror ikke på trær her i gården akkurat nå. Du vil uansett ikke få de store problemene med få solgt de :)

    Hva for en pris vil du legge deg på?
    Disse har jeg ikke kjøpt på forumet.
    Får vel tilsnakk fra moderatorene hvis jeg nevner pris osv, men de blir lagt ut for en veldig OK pris.
    Og når jeg får råd en gang vil jeg sikkert prøve Contour S1.4
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Om det blir en liten degradering her for en tid så skal Xeo 6 inn :)
    Spiller med "typisk" Dynaudio lyd og imponerer stort. Slipper da også å tenke forsterker/kabler/DAC osv...
    Har jo hørt bedre, men med tanke på at dette er en alt i en pakke til denne prisen, så må jeg si at det låter virkelig bra og ser bra ut.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hola, alle entusiaster.

    F 110A ligger nå for salg på torget til en overkommelig pris.
    De er solgt nå. Og jeg har kjøpt nye Dynaudio. Likte så godt 110A at jeg ville ha et nytt par Dynaudio. 52SE.
    110A er en flott HT, så overrasker meg ikke at det gikk så fort før det meldte seg en kjøper. Skulle som sagt gjerne kjøpt de selv :)

    Hva måtte du gi for 52SE? Gi gjerne en tilbakemelding i tråden på hvordan de står seg opp mot 110A.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.244
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Hola, alle entusiaster.

    F 110A ligger nå for salg på torget til en overkommelig pris.
    De er solgt nå. Og jeg har kjøpt nye Dynaudio. Likte så godt 110A at jeg ville ha et nytt par Dynaudio. 52SE.
    110A er en flott HT, så overrasker meg ikke at det gikk så fort før det meldte seg en kjøper. Skulle som sagt gjerne kjøpt de selv :)

    Hva måtte du gi for 52SE? Gi gjerne en tilbakemelding i tråden på hvordan de står seg opp mot 110A.
    Var 2 som meldte sin interesse innen 1 time når jeg la de ut.
    Jeg kan godt legge ut en sammenligning mellom 110A og 52SE.
    Veldig spent på hvordan 52SE låter. Men samtidig så er det nesten litt urettferdig siden forsterkerene som skal drive 52SE er vesentlig større enn den som står i 110A.

    110A er de mest imponerende høyttalerene jeg har hørt til pris og størrelse når man tar med alle kvalitene de har. Ikke de mest oppløste og detaljerte, men leverer på all musikk og man blir ikke lyttetrett av de heller. Kvaliteter som ikke skal undervurderes.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.244
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Hola, alle entusiaster.

    F 110A ligger nå for salg på torget til en overkommelig pris.
    De er solgt nå. Og jeg har kjøpt nye Dynaudio. Likte så godt 110A at jeg ville ha et nytt par Dynaudio. 52SE.
    110A er en flott HT, så overrasker meg ikke at det gikk så fort før det meldte seg en kjøper. Skulle som sagt gjerne kjøpt de selv :)

    Hva måtte du gi for 52SE? Gi gjerne en tilbakemelding i tråden på hvordan de står seg opp mot 110A.
    Hei igjen.

    Har fått testet litt på 52SE nå.
    Primare SP33 er pre/dac her også. Men som effekt er det Audionet Amp monoblokker på 200 w 6moons audio reviews: Audionet.
    Monoblokkene har jeg ikke testet på noen andre høyttalere enda siden jeg venter på noen ASW høyttalere. Men regner med at de står for mye av lyden.
    Jeg hadde aldri planlagt å beholde 52SE så lenge siden dette er "ventehøyttalere", så disse skal også selges snart. Derfor vil det være dumt å kåre 52SE til taper og heller rose de opp i skyene. Men her kommer det så ærlig jeg klarer.

    - Focus 110 A er mer nøytral med rundere kanter som det er vanskelig å få til å låte ubehagelig.
    - De imponerer også mer til størrelsen med sitt lille basselement i en liten kasse.
    - De er som nevnt over mer tilgivende og bedre allround.
    - Tar man med at Focus 110 A er aktive, og monoblokkene koster en del blir det seier til 110 A.

    - 52 SE låter langt åpnere og mer detaljerte. Lydbildet de gir er ikke bare det du hører foran deg, men her er det langt på sidene og bak deg også. Stilig.
    - Lyden og bassen er veldig stram, men jeg antyder her at 52SE er litt frempå i toppen og kunne hatt godt av å parres med varmere elektronikk.
    - I en demo hvor jeg selv kan spille det jeg vet låter godt på 52SE vil det bli lett knockout til 52SE over 110A, men til daglig og timers bruk vil de avsløre seg som mer slitsomme å lytte til.

    Jeg har hatt 2 demoer for andre med mine nåværende aktive Adam og 52 SE. Det ble konkludert at 52 SE overgår Adam-ene på noen sanger, men måtte se seg slått totalt sett. Likevel et godt kompliment til 52 SE.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Kan se ut som om mine Dynaudio Special 25 faktisk går ut av Norge.
    Var liten interesse ellers.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kan se ut som om mine Dynaudio Special 25 faktisk går ut av Norge.
    Var liten interesse ellers.
    De er jo litt "entusiast" preget :) Til 20.000 kr på brukten finnes der jo alternativer. Men absolutt en klassiker.
    Dog hadde jeg sikkert personlig også vurdert evt andre Dynaudio opp mot i det prisleiet brukt.
    Disse krever vel en hel del av forsterkeriet vil jeg anta. Hadde Contour 1.3 SE som hadde et effektbehov av en
    annen verden. Så vil tror dine SP 25 og er i det leiet og over?

    Mvh Øyvind
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Faktisk er Dynaudio SP-25 oppgitt med 4ohm og 88db følsomhet om jeg ikke tar feil, så er ikke den værste modellen.
    De er lettere å drive enn Focus-160 som jeg hadde før. Så klart er det jo slik at det blir mer kontroll med en kraftig forsterker, men man må ikke ha mer enn til andre Dynaudio modeller.
    Prisen er vel i samme omeråde som en nye Focus-160 å da hadde ikke jeg vært i tvil :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Akkurat. Da er de ikke så ille som andre Dyns. Contourene er vel 85 Db i 4 ohm. Focus også faktisk.
    Klart at jeg ville valgt SP 25 foran nye Focus. Men i bruktmarkedet opp til 20k er der en del å velge i :)
    Hvor i verden er det de evt tar veien da?
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Fått en som er veldig på hugget fra Kina av alle steder. Er bare litt skeptisk siden det er så langt å sende og betaling osv...
    Når det gjelder Dyns har vel du prøvd en del modeller nå? Har selv hatt 4 forskjellige stativ modeller å lyttet litt i butikk på forskjellige ting.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Fra Kina ja. Det var jo et stykke unna. Så lenge du evt tar handelen via PayPal elller noe må det vel gå greit kanskje?
    Har hatt en del Dynaudio stativere ja :) Og et par av gulvstående. Blir nok Dyns igjen når tiden er "rett" :)
    Er noe med den lyden jeg aldri kan bli lei. Så det er et merke jeg kommer til å ha på topp 3 lista uansett.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    961
    Antall liker
    1.247
    Torget vurderinger
    4
    Synd å sende disse klassikerne ut av landet. Samtidig er jo bruktprisene og kursen så lav hos oss sett opp mot resten av verden, at det nok er lettere å finne kjøpere internasjonalt.
    Virker som ting står lenge her på børsen, om man ikke setter innbruddspris på varene man forsøker selge. Jeg gremmes når jeg ser at f. Eks contour 3.4 ligger ute til 13,5 k uten å selge.
    Eller venter folket på ferie- og skattepenger kanskje?
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Er nok stor mulighet for at mange holder litt igjen og venter på ferie/skattepenger, men nesten bedre å få ett bud nå og penger senere sånn at skjønnhetene ble i Norge.....
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.161
    Antall liker
    1.156
    Torget vurderinger
    10
    Er nok stor mulighet for at mange holder litt igjen og venter på ferie/skattepenger, men nesten bedre å få ett bud nå og penger senere sånn at skjønnhetene ble i Norge.....
    Kanskje prisantydningen spiller inn her? Ikke lett å selge til vettige priser her inne for tiden, selv om det dreier seg om nye ting. På et høyttalersett fra rundt 2008 vil prisfallet normalt bli vesentlig større, så det spørs om det kunne være en tanke å senke prisen en smule. Tror sjansen for salg vil øke da.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Hadde vel tatt imot bud litt under, men det er jo strøkne høyttalere som ikke lages lenger så i forhold til andre høyttalere til den prisen er det ikke så galt vil jeg si.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ser du fikk solgt de med litt tålmodighet, Soojonny :)

    Det ligger forsåvidt et par DA 110A til salgs her på torget nå. Flere som har bemerket at de sjeldent er ute for salg.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Høyttalerne ble solgt ja, men uten stativer så om noen trenger Dynaudio stand 4 ta kontakt.
    Høyttalerne blir faktisk sendt ut av Norge.
     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Melder meg inn her med et fint eksemplar av Dynaudio Contour 2.8. Svært fornøyd sålangt!
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    821
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    10
    Noen her inne som har erfaring med en devialet på en contour s3.4, s5.4, eller focus 340, 360 og 380?

    Er lysten på å høre på hva SAM kan gjøre med et par dynaudio.

    Har tidligere hatt contour 1.8 mkii og er stor fan av dynaudio.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.245
    Antall liker
    15.401
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Noen her inne som har erfaring med en devialet på en contour s3.4, s5.4, eller focus 340, 360 og 380?

    Er lysten på å høre på hva SAM kan gjøre med et par dynaudio.

    Har tidligere hatt contour 1.8 mkii og er stor fan av dynaudio.

    Trenger ikke Devialet for å høre hva SAM gjør med Dynaudio.
    Har selv meget god erfaring med SAM og Focus 140, 110, 220 og Confidence C1. 8)

    1-IMG_3260_edited-1.jpg



    Til revolver så tenker jeg at Devialet kan være veldig gode greier for Dynadiohøyttalere.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    821
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    10
    Noen her inne som har erfaring med en devialet på en contour s3.4, s5.4, eller focus 340, 360 og 380?

    Er lysten på å høre på hva SAM kan gjøre med et par dynaudio.

    Har tidligere hatt contour 1.8 mkii og er stor fan av dynaudio.

    Trenger ikke Devialet for å høre hva SAM gjør med Dynaudio.
    Har selv meget god erfaring med SAM og Focus 140, 110, 220 og Confidence C1. 8)

    Vis vedlegget 332867

    Til revolver så tenker jeg at Devialet kan være veldig gode greier for Dynadiohøyttalere.
    :)

    Tror devialet og dynaudio kan funke.
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Slenger meg på her etter å ha hentet et strøkent par Dynaudio Contour S3.4
    Har ikke hørt noe på Dynaudio før, så dette var et skudd i blinde. Positivt overrasket, herøig fylde og enorm dybde og ro i lydbildet. Disse kommer til å stå lenge her hjemme.
    Kjører et par med brokoblede, AW 250-R, siste versjon, 625w/8ohm på hver.
    image.jpg
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med flotte høyttalere. Fint oppsett det der :) De får hvertfall skikkelig kraft, noe som er viktig.
    Kos deg med godlyden ;)

    Mvh Øyvind
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn