Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo jeg satser på det :) Er jo de beste standene de har. Så det burde jo holde mål ;)
    Jeg er bare spent om de blir for "korrekt" i lyden. Snakket med SG Forus. De mente at
    C1 ikke var for analytisk. Man fikk bare mer enn Contourserien. Mer av alt. Men det
    vil jo vise seg om noen dager :)
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Spennende oppgradering, oyvindl85!

    Tror heller ikke de kommer til å bli for analytiske, men heller mer musikalske.
    Når det kommer til bassen kan du jo bare spe på med et par gode 10 tommere i stereo som du deler fra der du savner litt "bein".

    Lykke til!

    Mathias
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo takk. Jeg regner med at de er like gode i bassen som Contourene. Da vil jeg ikke savne noe i rommet de skal stå. Er hvertfall en liten drøm som man oppfyller. Så ser man hvordan det faller i smak :) Blir nok bare gode greier ;)
     

    tkjoerlaug

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2009
    Innlegg
    84
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken forsterker skal du bruke på disse, oyvindl85?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei. Har både Hegel H160 og Bladelius Thor Mk3 Novitas. En H360 blir vurdert på test. Men ikke i første omgang.
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Tillykke med de nye højttalere. Har desværre ikke selv hørt dem men hvad jeg har læst ud fra andres erfaringer tror jeg bas er det sidste du kommer til og mangle:D
     

    tkjoerlaug

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2009
    Innlegg
    84
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    2
    Blir spennende å høre hva du har å si om H360 dersom du får prøve denne. Selv har jeg Focus 340 og H160 og er egentlig godt fornøyd med den komboen. Prøvde H300 da Soundgarden hadde den på på salg, men konkluderte med at H160 gav finere lyd i mellomtone og diskant, mens forskjell i bassen var såpass liten at jeg valgte å beholde H160. I ettertid har jeg kjøpt en DSPeaker 2.0, og fått bassen slik jeg vil ha den.

    Du må forresten gi beskjed når du går lei de nye Confidence-ene. Godt mulig jeg kan være interesserte i de :)
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Wow, kan din H160 gode levere nok power til dine Focus 340? Jeg har selv H300 og og Focus 340 og nogengange kunne jeg endda godt bruge endnu flere watt. Jo flere watt jo bedre spiller de fleste Dynaudio modeller efter min mening. Havde før en 300watt (i 4 ohm) og de sidste 100 watt som jeg har fået i H300 mener jeg klæder 340 godt:D

    Går selv lidt og overvejer om jeg skulle købe et sæt Focus 600 XD. Men nu må vi se:D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.367
    Antall liker
    35.667
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da får man komme med en oppdatering av ståa i HiFi verdens mystikk og mysterier på høgt plan :)
    Ser jaggu ut som man har gått til innkjøp av det "grommeste" av Dynaudio stativere ;)
    Et par Dynaudio Confidence C1 i svart piano er da avtalt kjøpt. Har lenge vært en slags drøm å få
    eid et par av disse. Så nå får man realisere det. Det som blir spennende er å høre hvordan lyden vil
    være opp mot mine Contour S1.4 LE. Må si jeg er spent. De kommer vel i løpet av uken :)

    Mvh Øyvind

    Vis vedlegget 337579
    Gratulerer med "drømmen" oyvind :D
    Det er alltid så hyggelig når man kommer over noe man egentlig har ønsket å prøve i lange tider😉 Hadde samme ønsket selv i mange år og da jeg endelig kom over et flott sett SF Guarneri Memento så lekte livet i spenning en stund....ble dette som jeg håpet/ønsket eller var dette bare en drøm som ikke innfridde helt....:cool:;)
    Spennende dager i alle fall!! Jeg syns C1 er en knakende flott stativer og som presterer på meget høyt nivå, så lykke til:):)

    gismo
     

    tkjoerlaug

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2009
    Innlegg
    84
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    2
    Wow, kan din H160 gode levere nok power til dine Focus 340? Jeg har selv H300 og og Focus 340 og nogengange kunne jeg endda godt bruge endnu flere watt. Jo flere watt jo bedre spiller de fleste Dynaudio modeller efter min mening. Havde før en 300watt (i 4 ohm) og de sidste 100 watt som jeg har fået i H300 mener jeg klæder 340 godt:D

    Går selv lidt og overvejer om jeg skulle købe et sæt Focus 600 XD. Men nu må vi se:D
    Fikk låne H300 med meg hjem og hørt på den side om side mot H160. Helt marginal forskjell etter min mening.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Tillykke med de nye højttalere. Har desværre ikke selv hørt dem men hvad jeg har læst ud fra andres erfaringer tror jeg bas er det sidste du kommer til og mangle:D
    Takk takk ;) Jo jeg håper og regner med dette blir bra saker :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Blir spennende å høre hva du har å si om H360 dersom du får prøve denne. Selv har jeg Focus 340 og H160 og er egentlig godt fornøyd med den komboen. Prøvde H300 da Soundgarden hadde den på på salg, men konkluderte med at H160 gav finere lyd i mellomtone og diskant, mens forskjell i bassen var såpass liten at jeg valgte å beholde H160. I ettertid har jeg kjøpt en DSPeaker 2.0, og fått bassen slik jeg vil ha den.

    Du må forresten gi beskjed når du går lei de nye Confidence-ene. Godt mulig jeg kan være interesserte i de :)
    Ja jeg skal skal si fra hvis det blir en test av H360. Men blir ikke enda, tror jeg :) H300 er ikke like god lydmessig som H160.
    Helt enig. De har fått til en bedre amp med den enn H300. Så der har vi samme syn. Er også bra at du faktisk sparker liv
    i 340 med H160 ;) Det hadde jeg ikke trodd... Men det viser jo at det bor litt muskler i den saken der :)
    Confidence blir nok ikke solgt igjen med det første. De har jeg ventert lenge på :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Takker så mye for det, gismo :)

    Jeg satser på at drømmen min blir like virkelig som din da :) Hadde jo vært litt nedsig om dert blir skivebom. Har også fått kjøper på
    de gamle Contourene, så da blir det ingen vei tilbake ;) Men det vil jeg tr skulle være unødvendig og. Hvis de ikke har gjort
    C1 bedre til dobble prisen så har de gjort noe galt et sted i produksjonen. Men utfra hva folk rundt om i verden har og si om
    Confidence, så er det ikke så mye å være redd for. Jeg hopper i det uansett. Tjo hooo :)

    Øyvind
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.167
    Antall liker
    4.815
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer med fantastiske C1 Øyvind! Hørt en del på de når Soundgarden Bergen hadde de inne! Låter absolutt ikke ille!
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med fantastiske C1 Øyvind! Hørt en del på de når Soundgarden Bergen hadde de inne! Låter absolutt ikke ille!
    Takk :) Hørtes litt farlig ut når du sa det på den måten, de låter ikke så ille :) He he... Skjønte hva du mener.
    Jeg håper de låter som forventet. Ikke fått hørt C1 selv enda faktisk. Så da får man jomfruturen i egen stue :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Neste skritt på veien til " himmelen" blir toppmodellen gulvstående? :)

    Det hadde gjort seg med et besøk hjemme hos deg...

    Håper og tror du blir godt fornøyd.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Tja, jeg har ikke plass til toppmodellen i gulvstående. Heller ei kapital å kjøpe de største og dyreste :)
    Det er nemlig Dynaudio Evidence Master i Fugleøye finish til den nette sum av 760.000 kr ;)
    Men får holde meg til C1 enn så lenge :) Bare å ta turen om du skulle forville deg i Bergen en gang Anders.
    Her er et bilde av Evidence Ma
    dynaudio_evidence_master_birdseye.jpg
    ster til 760.000 :)
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Tja, jeg har ikke plass til toppmodellen i gulvstående. Heller ei kapital å kjøpe de største og dyreste :)
    Det er nemlig Dynaudio Evidence Master i Fugleøye finish til den nette sum av 760.000 kr ;)
    Men får holde meg til C1 enn så lenge :) Bare å ta turen om du skulle forville deg i Bergen en gang Anders.
    Her er et bilde av Evidence Ma Vis vedlegget 337710 ster til 760.000 :)
    C2 kan jo være veien å gå når byttesyken opptar deg, om du blir fornøyd med C1 ;)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Hepp! noen som har erfaring med dynaudio x 14? han som kjøpte min yamaha as 1000 liker designet og lyden på de og lurer litt på og kjøpe. noen kloke hoder her som kan og vil mene litt om den matchen?
     

    Thuek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    59
    Antall liker
    11
    Ja. Jeg har haft Excite X 14 hjemme en weekend. Det er en fremragende lille højttaler som spiller med overraskende stor autoritet i bassen og med god størrelse på lydbilledet. Samtidig virker den meget fri for støj og spiller frit og "ud af kassen". Overall synes jeg den spiller lidt varmt og behageligt - og det ment positivt. Har desværre ikke hørt as1000, men med mindre den er meget varm og mørk i lyden tror jeg det vil være et godt match. X 14 virkede meget nemme at drive.
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Ja den er litt varm i lyden, men tror han er solgt på dynaudio så han kliner nok til på de :) takk for svar :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Da er Dynaudio Confidence C1 kommet i hus. Rettere sagt i går kveld. Men da ble det mest opp og nedkobling.
    Først i kveld fikk jeg høre litt mer. Har nå sittet et par timer og hørt på albumet til Petra Magoni -Musica Nuda (live).
    Særlig sangen Fever på dette albumet virkelig setter meg ut :) Denne har jeg hørt på Contour S1.4 LE også.
    De må nok se seg slått på denne typen musikk så det holdt. Her er det snakk om gjennomsiktig, ærlig, ekte og
    presis gjengivelse som virkelig får deg til å være tilstede i sangen. Nesten skremmende god separasjon i instrument
    og vokaler her. Kontrabassen står solid i bunn som setter fundament. Gitaren låter herlig og samme gjør
    munnspillet som kommer ganske rett etter i sangen. Et munnspill kan få deg til å grine på nesen på mange anlegg
    da det kan låte veldig "der". Her var det bare ekte uten harde tendenser. Ingen rynking på nesa her hvertfall :)
    Disse høyttalerne leverer så ekte lyd jeg kan huske å ha hørt. Selvsagt låter de skikkelig gode innspillingene
    virkelig godt. Dette albumet er fantastisk bra å lytte til. Nydelig stemmebruk på Petra gjør det til en liten reise
    i vokalkontroll ;) C1 er kanskje litt mer korrekt også i bassen. Så de kan til tider føles litt slankere i øvre register
    i bassen i forhold til S1.4 LE. Hvorfor vet jeg faktisk ikke. Noen som har innspill til hvorfor? De står på samme
    plass som S1.4 LE bare med hakket mer toe-in. Ikke mye, men låt litt bedre slik.
    Kort fattet. C1 er en musikkgjenskapende stativhøyttaler som fortjener å bli hørt på om du liker musikk gjengitt
    på Dynaudio vis, nemlig Authentic Fidelity, som er deres slagord :)
    De er spilt på samme forsterker som S1.4 LE, altså Bladelius Thor MK3 Novitas. Fin, fin match virker det som.

    Dette var så smått litt morro en fredags kveld. Dette er hvertfall dommen så langt. De låter knall :)

    Mvh Øyvind
     
    Sist redigert:

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Grattis med flotte høyttalere Øyvind85 !

    Som tidligere eier av Focus 110A så kan jeg på et vis forstå hvilket lydlandskap du befinner deg i, og med denne musikken må det være en aldeles flott opplevelse !

    Edit : Forøvrig et veldig stilig album du har lyttet til. Selv måtte jeg over på head-fi riggen for å yte det rettferdighet. Et generelt veldig teknisk album, mye frisk vokal og vanskelig kontrabass.
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Takker for det Quisten. Ja de aller fleste Dynaudio jeg har hørt har jeg likt. Noen bedre enn andre selvsagt.
    Når man kommer til Focus serien og opp skjer det mye. Jeg må uansett ærlig si at den nye Contour S1.4 LE
    spiller utrolig godt. Men klart C1 har noen ess flere i ermet til det dobble i nypris. Noe annet ville være rart :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Skal se hva man får til :) Det er faktisk bilde av dem på side 100. Øverste bildet er av disse hos forrige eier.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Pent ThomasO :) Savner du dem av og til? :)
    Hviken forsterker hadde du? Syns jeg ser en Hegel HD.. dac der nederst.
    Et spm og. Hadd su dem ikke lenger fra veggen enn det på bilder? Må jo være 7 cm elller noe :)
    Kanskje du hadde skumproppene i portene? Fortell gjerne litt om hvordan du evt hadde dem stilt
    opp om du flyttet dem ut ved spilling.

    Mvh Øyvind
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    555
    Antall liker
    288
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Det hender i ny og ne at jeg savner de, men da bytter jeg over til Special Twenty five, som fortsattt står i eskene sine. Hadde på det minste 23cm fra baksiden av høyttaleren til bakveggen. Flyttet de opp til 50cm fra bakvegg, det var rett og slett litt smak og behag og alt etter som hvilken sjanger man spilte :)

    Først hadde jeg HD20 og H20 fra Hegel og det låt veldig analytisk og manglet en del i dypet. Alt ble fantastisk mye bedre når jeg fikk inn H300 gog HD25, da ble jeg plutselig meget fornøyd igjen. Det var mange som undret seg over at det ikke funka med Hegel/Dynaudiokomboen, men det var rett og slett forforsterker delen i HD20 som svikta. Den komboen funka bra på SA Explorer Master og faktisk bedre enn da jeg hadde P4AMK2 i mellom! P4 solgte jeg og ble sittende med dac og effekt.

    C1 fikk dessverre aldri prøvd seg på H30/P30 komboen jeg har nå, det hadde vært moro å teste. Kanskje han som kjøpte mine har de fortsatt hehe :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Da fikk du testet med litt Hegel ja. C1 er kanskje en del mer kresen på elektronikken man kjører med. Jeg har nå Bladelius Thor Mk3 som låter meget godt. Tenker å prøve Hegel H160 etterhvert. Mulig et hjemlån på H360 også kunne være spennende. Det finnes mange veier til Rom ;) H30/P30 ville nok dratt all juicen fra C1 :) Men til sin pris også.....
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Har fått prøvd h300 noen dager nå. Går i musikk all ledig tid jeg har :) spiller vannvittig bra sammen med f160 syns jeg. Ble plutselig mer levende og klar lyd enn hva as1000 klarte. Jeg er ikke så god på og forklare, men at det ble bra er det ingen tvil om :) må si jeg er super nøgd med denne kombinasjonen. Tror ikke jeg tør høre noe bedre nå som jeg endelig er fornøyd :p blir nok snurra litt vinyl ikveld og pimpa nedpå et par tuborg i dag også når ungene er lagt :cool:
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Yamha heller vel mot det varme i lydsignaturen. Hegel mer midt på treet, nøytral. Det er ikke sikkert Yamaha er noen heldig kombinasjon med Dynaduio.

    Pluss at du har betydelig mer krefter i bakhånd med en H300, enn A-S1000. Misunner deg litt den følelsen du beskriver mtp. musikk hele dagen. Hadde det slik selv når jeg fikk Focus 110 i hus. Felte til og med en liten tåre de første dagene. Det har jeg ikke gjort hverken før eller siden.
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Ja tror dette var mer match :) den følelsen når du slenger deg nedpå og bare hører på og nyter all musikken. deilig! Sa det til øyvind at jeg veit ikke om jeg tør høre hannes annlegg for da begynner jeg vel planlegge nytt :p Ja tok jo litt av dette stereo prosjektet.. Hadde ikke tenkt og svi av så mye, men er vel det som er farlig med og begynne med dette :p igår fikk jeg høre den as1000 med noen dali høytalere og det spilte av en annen verden, ikke noe som det ble med focus her hjemme så at komponentene må matche er det virkelig ingen tvil om.. Nå bruker jeg pc via usb for og høre musikk samt en torens platespiller. Har bestemt meg for apple tv som digital kilde etterhvert også blir e vel ny vinyl snurre på ønske listen :p farlig hobby...
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ta deg tid med det nye :) Ikke la det gå så ufattelig fort i svingene :)

    Byttet selv ut Focus 110 litt for kjapt pga. lysten på noe annet. Angrer på det selv den dag i dag. Selv om jeg er fornøyd med det jeg sitter med den dag i dag. Behold i det minste 160 en tid framover.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Ta deg tid med det nye :) Ikke la det gå så ufattelig fort i svingene :)

    Byttet selv ut Focus 110 litt for kjapt pga. lysten på noe annet. Angrer på det selv den dag i dag. Selv om jeg er fornøyd med det jeg sitter med den dag i dag. Behold i det minste 160 en tid framover.
    tror nok dette blir leeenge!! Det har vel også med at finansministeren i huset har sagt stopp og vel så det ;) nei dette skal jeg nyte og kose meg med i lang tid. Blir bare og fylle på med ny og spennende vinyl fremover tipper jeg :) bruker også tidal som streaming tjeneste. Brukte wimp tidligere med må si jeg liker den bedre så blir kjekt når apple tv er på plass så jeg slipper unne kabler over gulvet :p
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn