Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.463
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Av en eller annen grunn har den Platinum-utgaven av C1 potensiale til å komme opp på topp tre på min personlige vil-ha liste.
    Det tok 10 år med dem på listen min før jeg slo til. Den som venter på noe godt, osv :)
    Liker designet og synes Stand20 passer godt.


    IMG_1588.jpg


    mvh
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    592
    Av en eller annen grunn har den Platinum-utgaven av C1 potensiale til å komme opp på topp tre på min personlige vil-ha liste.
    Det tok 10 år med dem på listen min før jeg slo til. Den som venter på noe godt, osv :)
    Liker designet og synes Stand20 passer godt.


    Vis vedlegget 578416

    mvh
    Skal man høre på musikk og ikke være med i WM i detaljer og oppløsning synes jeg C1 er noe av det beste som finnes der ute.
     

    bjornid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    222
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ny Dynaudio Contour serie på vei og! Contour-i ... ;). Spennende saker... var neste så det ble Contour 60 på meg, men var noe med dem som gjorde at jeg ikke brant av penger på dem.. dem var liksom litt tilbaketrukka i stemmeleiet.. men ellers var dem ekstremt bra!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.463
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det virker som Dynaudio ikke er best priser på for selgere.
    Vet ikke hvordan det er i DK, men i Norge vil jeg tro 30-32 tusen er bruktprisen på et par Contour 30.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    398
    Torget vurderinger
    1
    https://www.dynaudio.com/home-audio/contour-i

    Kanskje man skal utskifte sine Contour 30. Hva er en god pris for et par i mint condition?

    Vis vedlegget 581443
    Hva skal du gå for dersom du selger dine Contour 30 da? Jeg er svært så happy med mine Contour 30 i hvertfall. Gjekk fra special forty og over på c30. Savner ingenting i mellomtonen faktisk. Og Contour 30 er en annen verden med bass og utstrakt lydbilde. Punch osv. Men nå ser jeg at Contour har fått en oppgradering, så det er mulig mine Contour 30 også kommer for salg. Men bare for å kjøpe Contour 30 i😄
     

    Plix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2014
    Innlegg
    248
    Antall liker
    416
    Sted
    Skive, DK
    https://www.dynaudio.com/home-audio/contour-i

    Kanskje man skal utskifte sine Contour 30. Hva er en god pris for et par i mint condition?

    Vis vedlegget 581443
    Hva skal du gå for dersom du selger dine Contour 30 da? Jeg er svært så happy med mine Contour 30 i hvertfall. Gjekk fra special forty og over på c30. Savner ingenting i mellomtonen faktisk. Og Contour 30 er en annen verden med bass og utstrakt lydbilde. Punch osv. Men nå ser jeg at Contour har fått en oppgradering, så det er mulig mine Contour 30 også kommer for salg. Men bare for å kjøpe Contour 30 i??????
    30i.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    398
    Torget vurderinger
    1
    https://www.dynaudio.com/home-audio/contour-i

    Kanskje man skal utskifte sine Contour 30. Hva er en god pris for et par i mint condition?

    Vis vedlegget 581443
    Hva skal du gå for dersom du selger dine Contour 30 da? Jeg er svært så happy med mine Contour 30 i hvertfall. Gjekk fra special forty og over på c30. Savner ingenting i mellomtonen faktisk. Og Contour 30 er en annen verden med bass og utstrakt lydbilde. Punch osv. Men nå ser jeg at Contour har fått en oppgradering, så det er mulig mine Contour 30 også kommer for salg. Men bare for å kjøpe Contour 30 i������
    30i.
    Ja 30i
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Ser lyd & bilde har testet Confidence 50, noen som har lest testen eller har tilgang??? Sikler litt på 50 eller 60.
    Men frykter att jeg kommer til og savne dypbass i 50 å synes 60 er i største laget fysisk sett:)
     

    Bassefar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    52
    Antall liker
    15
    Er det noen her som har brukt NAD sammen med Dynaudio? Er det en grei match?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.463
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er det noen her som har brukt NAD sammen med Dynaudio? Er det en grei match?
    NAD M3 og Focus 340 er meget god match. Jeg mener 340ene trenger å mykes opp litt og M3 er - som Atkinson skrev - "smooth as silk".
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen her som har brukt NAD sammen med Dynaudio? Er det en grei match?
    Mer en grei mener jeg. Kommer an på hvilket segment du er i.
    Jeg hadde Nad m12 og m22 på Focus 160, det oppsette fikk mye ut av høyttalerene. Nad C388 funket greit på SP 40
     

    Bassefar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    52
    Antall liker
    15
    NAD M3 og Focus 340 er meget god match. Jeg mener 340ene trenger å mykes opp litt og M3 er - som Atkinson skrev - "smooth as silk".
    Mer en grei mener jeg. Kommer an på hvilket segment du er i.
    Jeg hadde Nad m12 og m22 på Focus 160, det oppsette fikk mye ut av høyttalerene. Nad C388 funket greit på SP 40

    Nå kan jeg jo faktisk svare meg selv, da jeg fikk en NAD C390DD i hus!
    Driver et par Contour 1.8MKII, sammenlignet med Primare i22 så er det fint med 150W, kan plutselig spille høyt uten å bli skremt ;) Svær lyd, fyller mitt lille rom på en helt annen måte, også er det myyyye bass!
    Men kanskje for mye av det gode. Jeg syns jeg savner litt oppløsning når jeg hører på orkestermusikk, før ble jeg overraska over hvor mye detaljer jeg hørte, nå mangler det litt, særlig i mellomregistret. Men ellers er det mye fint å hente!
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Soundgarden har sluttet med Dynaudio ja, venter i spenning hvem som tar over:)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Ok. Trist, egentlig. Først Hegel og så dette. Får de inn et annet merke i stedet, vet du noe om det?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Daynaudio C1 signatur er den beste stativ høyttaler jeg har hørt. Trøkk punch fylde klarhet og tilstedeværelse på en gang. Fantastisk høyttaler . Hørte den i et lite rom med en Accuphase clone forsterker
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    De er fantastiske Balle Clorin, de låt flott her, men etter en stund savnet jeg bunndraget. De spiller alt perfekt ned til sikkert rundt 40-45Hz, men de utelater naturlig nok dypere bass. Dette gjorde at jeg gikk over til gulvstående etterhvert, men savnet da naturligheten og detaljrikdommen fra C1 Signature.
     

    Prebs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2013
    Innlegg
    159
    Antall liker
    45
    Satser på at Duet i Bergen er på "ballen" når det kommer til Dynaudio framover da. Dagens godnyhet:)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.463
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    De er fantastiske Balle Clorin, de låt flott her, men etter en stund savnet jeg bunndraget. De spiller alt perfekt ned til sikkert rundt 40-45Hz, men de utelater naturlig nok dypere bass. Dette gjorde at jeg gikk over til gulvstående etterhvert, men savnet da naturligheten og detaljrikdommen fra C1 Signature.
    Redselen for å savne det du skriver, er noe av det som gjør at de fortsatt står her. Tvinger meg til å ikke savne det nederste... 😀
    Samtidig som jeg både tenker på stativer med innebygget bass eller en subwoofer eller to.
    Skal få ut fingeren og måle hvor langt ned de har nivå i min 35kvm stue.
    Det jeg er redd for med en bassløsning er å rote til noe av det de er så bra på oppover.
    Tror Platinumene mine er like Signature i lyden, men det er så lenge siden jeg hørte MkI at jeg ikke husker evt forskjeller til de senere versjonene.

    mvh
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Ville nok også vært litt skeptisk til å rote med sub. Har prøvd Dynaudios egen Sub 6 og fikk det ikke helt til å harmonere med Special 40. Det må innrømmes at jeg ga subben litt kort tid, altså ikke mye sjanse akkurat. Ble ganske fort lei av å fetle med dette og syns det var helt greit å gå tilbake til Sp.40 alene. Har i grunnen aldri blitt overbevist de gangene jeg har prøvd sub. Tror jeg foretrekker uten, men tviler ikke på at andre med litt mer tålmodighet enn meg kan få dette til.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    De er så ekstremt imponerende i det de gjør, at det skal veldig lite til for at en subwoofer skiller seg ut. Vet det er en del bassfreaks her inne, som har jobbet mye med integrering av bass, men jeg prøvde bare en Velodyne SPL1000 med romkorreksjon her. Sto ikke særlig lenge. Når ikke engang Sub 6 lar seg lett integrere, skal det nok mye arbeid og rette omgivelser til for å få det til å stemme skikkelig.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Da har Duet lagt ut Dynaudio på sine nett sider:) Det som er sabla kjipt er att de to høyttalerene jeg har vurdert Confidence 50 og 60 har steget med 50000kr🙈🙈🙈
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Ja det er en pen økning på alle modeller når man sjekker duet.no. Er spent på prisen på nye utgaver av SpecialForty om de får dem inn.
     

    Gunders_81

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2011
    Innlegg
    71
    Antall liker
    20
    Ville nok også vært litt skeptisk til å rote med sub. Har prøvd Dynaudios egen Sub 6 og fikk det ikke helt til å harmonere med Special 40. Det må innrømmes at jeg ga subben litt kort tid, altså ikke mye sjanse akkurat. Ble ganske fort lei av å fetle med dette og syns det var helt greit å gå tilbake til Sp.40 alene. Har i grunnen aldri blitt overbevist de gangene jeg har prøvd sub. Tror jeg foretrekker uten, men tviler ikke på at andre med litt mer tålmodighet enn meg kan få dette til.
    Jeg har også prøvd meg litt med subwoofer sammen med SP40. Jeg har en Dynaudio sub 250 II som jeg kjøpte på salg. Jeg har heller ikke funnet det lett å finne gode innstillingene for subwoofer for å få et godt samspill mellom høyttalerne og subowooferen. Jeg synes egentlig det ikke har gitt så mye ekstra med subwoofer. Subwoofer har kanskje gitt litt ekstra fylde i noen (få) tilfeller, men generelt er jeg tilfreds med SP40 alene. Fordelen med ekstra subwoofer kommer nok an på hva type musikk man hører på, hvilke preferanser man har til bass og kanskje om man ser mye film hvor man ønsker utnytte dem lavfrekvente lydeffektene.
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Ja det er en pen økning på alle modeller når man sjekker duet.no. Er spent på prisen på nye utgaver av SpecialForty om de får dem inn.
    Svarer meg selv😊 SpecialForty med ny finish har kommet på nettsiden hos Duet og prisen er 33990. Black vine ser helt fantastisk lekre ut.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Smak og behag. Ingenting galt med de nye, men selv holder jeg likevel en knapp på den opprinnelige i stavlimt grå bjørk. Har dog ikke sett den samme i rødt. Hadde tenkt å bestille et tilleggspar i rødt, men de var ikke lenger å oppdrive. Gode stativere uansett.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn