Dynavector DV-507 Mk. II

Brian7500

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
4
Hej,

Kan man skifte tonearmskabel på denne tonearm, som man kan det med for eksempel SME V?

Hvis ja. Er der nogen der har erfaringer med, hvilke kabler der passer godt?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.742
Torget vurderinger
27
Tenker du på internkablingen? Neste spørsmål blir hvorfor?

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Fordi det er mus inne i armen som har gnagd over kabelen? ;D

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.742
Torget vurderinger
27
Den eksterne kabelen, med DIN, kan byttes.

Jeg har på tidligere armer benyttet Cardas Golden Reference og Cardas Golden Hexlink 5C, de funket glimrende. Og funker sikkert utmerket også på DV507MKII.

Jeg bruker per idag originalkabelen. Du skal være klar over at kabelen på DV507MKII ble byttet uten at det ble foretatt noe navneskifte. Den forrige kabelen var (i sammenligning med den nye) mer ullen. Jeg har ikke hørt disse i direkte sammenligning og baserer meg på hva jeg har lest og blitt fortalt. Dette byttet skal utgjøre en vesentlig oppgradering.

Personlig ville jeg funnet ut om jeg hadde gammel eller ny originalkabel, og i tilfelle gammel, kjøpt en ny original.

Fått deg ny arm?

Brian7500

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
4
Fosse skrev:
Den eksterne kabelen, med DIN, kan byttes.

Jeg har på tidligere armer benyttet Cardas Golden Reference og Cardas Golden Hexlink 5C, de funket glimrende. Og funker sikkert utmerket også på DV507MKII.

Jeg bruker per idag originalkabelen. Du skal være klar over at kabelen på DV507MKII ble byttet uten at det ble foretatt noe navneskifte. Den forrige kabelen var (i sammenligning med den nye) mer ullen. Jeg har ikke hørt disse i direkte sammenligning og baserer meg på hva jeg har lest og blitt fortalt. Dette byttet skal utgjøre en vesentlig oppgradering.

Personlig ville jeg funnet ut om jeg hadde gammel eller ny originalkabel, og i tilfelle gammel, kjøpt en ny original.

Fått deg ny arm?
Nej desværre....

Topp Bunn