Dynavector xx2 MkII i Ekos I

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
Har akkurat anskaffet en DV xx2 MkII til min LP12/Ekos I. Dessverre så viser det seg umulig å montere denne pickupen i Ekos. Selve huset er rett og slett litt for langt for headshellet på Ekos. Dette til orientering for de som måtte vurdere denne kombinasjonen.

Foreløpig vil jeg derfor gå tilbake til min Jelco SA-750 arm, men tar gjerne imot tips om en god og anvendelig arm til LP12.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Har du prøvd å bruke tags med mindre kontakter enn Linns? Dynavector lager noen som går greit sammen med Benz'er med trehus, og de er ganske store.

Evt. kan du avisolere kontaktene og bøye dem litt for å få bedre plass.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
FZ skrev:
Har du prøvd å bruke tags med mindre kontakter enn Linns? Dynavector lager noen som går greit sammen med Benz'er med trehus, og de er ganske store.

Evt. kan du avisolere kontaktene og bøye dem litt for å få bedre plass.
Hvor er disse tags å få kjøpt? Bilder?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Kjøpte dem i en sjappe i England. Går ut fra at de som selger Dynavector PU'er også kan skaffe dem. Kostet ikke allverden, 10-15 pund.

Ser ut som helt vanlige tags, ganske like de som kom som standard på Ekos 1. Har du de grå som kom senere? Det er de som blir for store for en del PU'er.

Det er selvsagt også mulig å avisolere kontaktene på Linn tagsene. Hvis du i tillegg bøyer dem burde det gå hvis ikke PU'en er alt for stor, som nevnt over.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
Jeg skal prøve noen tilledninger plukket fra et Sumiko headshell jeg har liggende.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Gjør det, men vær klar over at ikke alle tags låter like bra. Linns grå er veldig bra IMO, men dessverre for store for mange PU'er.

Tags'ene må også være ganske lange, noen jeg har vært borti blir for korte....

B

break_out

Gjest
Jeg har brukt en Dynavector 20xH i en Ittok arm og det var en meget god match. Husker at det var lite plass og at kablene var akkurat passe. De kablene du har K.H. er beregnet for en Linn PU og for korte, bruk et sett med ikke for tykke kabler samt litt lengre så er du nok i mål. Min Linn Akiva PU er også skviset inn i innfestningen på min arm, ikke mye å gå på der heller.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
break_out skrev:
Jeg har brukt en Dynavector 20xH i en Ittok arm og det var en meget god match. Husker at det var lite plass og at kablene var akkurat passe. De kablene du har K.H. er beregnet for en Linn PU og for korte, bruk et sett med ikke for tykke kabler samt litt lengre så er du nok i mål. Min Linn Akiva PU er også skviset inn i innfestningen på min arm, ikke mye å gå på der heller.
Problemet er i hovedsak at innersiden av pickuphuset kommer svært nær de to indre tilkoblingspinnene, slik at det blir svært trangt for tilledningene.

Sumiko-ledningene viste seg også i korteste laget.

Topp Bunn