Musikk og Hi-Fi Ebay, blir jeg svindlet? Hva gjør jeg?

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.045
Antall liker
1.841
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Har kjøpt denne:
RME HDSPe AES 32-Kanal PCIe plus cable AES | eBay
Uten navn.jpg

Har betalt med paypal og beløpet er trukket fra Mastercard. Kjøper har ikke godtatt betalingen i paypal. Skriver at kontoen hans ikke fungerer og per meg overføre penger til konto. Han sender meg følgende melding:


New message from: blu-audio.pl (8)
Welcome.

Thank you for the purchase of audio cards RME.


Unfortunately, there are a few problems.

1) Our paypal does not work because we have some problems with rogue clients. Unfortunately you can not turn off eBay payment service as papal longer it once I included. Withdraw money from paypal (you probably 30 days) and please take advantage of the second option payment on the account. (Number below).

PL 84 1030 0019 0109 8530 0036 0421

SWIFT code: CITIPLPX

Blu-Audio mobilne nagrywanie koncertów surround HD


2) because it is shipping outside the EU, unfortunately the cost is slightly higher. (About PLN 230 not 150PLN) and we have added duty (120 PLN). Unfortunately, the equipment must pass through customs. We are a LLC company and we have to act according to law and accounting. This gets called RME cost is 2300 PLN plus 350 PLN
I hope it will not be a problem for you.

Sincerely

Tomasz Kochaniec

tel. (+48) 609 305 778


Er dette en svindel? Hva gjør jeg videre?
 
Sist redigert:
C

cruiser

Gjest
Jeg hadde hvertfall ikke overført 5k til en dude i polen med så lite historikk. Er ikke sikkert han er en svindler men du får absolutt ingen beskyttelse med det alternativet
 

Heimdall

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.12.2009
Innlegg
1.514
Antall liker
568
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
15
Jeg hadde iallfall vært skeptisk.
Jeg bruker selv kun paypal på eBay, og jeg opplever det som trygt.
Senest i januar kjøpte jeg en lp fra Danmark som aldri ble sendt og selger svarte ikke på henvendelser. Takket være paypal fikk jeg alle pengene tilbake.
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.003
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Så lenge beløpet er trukket av PayPal, så har du gjort ditt. Ikke rør på en finger før PayPal har tilbakeført pengene til din konto. Deretter bør du vel egentlig bare i faen.

Sagt på en annen måte: Ta raskt kontakt med PayPal og få sikret tilbakeføring av penger.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.045
Antall liker
1.841
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Så lenge beløpet er trukket av PayPal, så har du gjort ditt. Ikke rør på en finger før PayPal har tilbakeført pengene til din konto. Deretter bør du vel egentlig bare i faen.

Sagt på en annen måte: Ta raskt kontakt med PayPal og få sikret tilbakeføring av penger.
Kjøper har ikke godtatt betalingen i paypal. Har mulighet til å kansellere det. Stiller saken seg anderledes da?
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.003
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Hvis ikke kjøper har godtatt betaling, så kanseller.

Om du har tiltro til slikt og vi betale på annet vis, så må du gjerne gjøre det. Men da må du 1) først få bekreftet kansellering, og 2) forsikre deg om at alternativ betalingsmåte er sikker.

Er du i tvil om slikt, så glem det hele.

(At han ikke kan motta betaling over PayPal er i utgangspunktet en god grunn til ikke å ha tiltro til fyren.)
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.530
Antall liker
6.946
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Da forwarder du all denne korrespondansen til både paypal og ebay, og ber om å få stoppet transaksjonen.

Så ser du deg stille og rolig om etter nytt kort.

Johan-Kr
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.697
Antall liker
2.298
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Da forwarder du all denne korrespondansen til både paypal og ebay, og ber om å få stoppet transaksjonen.

Så ser du deg stille og rolig om etter nytt kort.

Johan-Kr
Klarere kan det ikke sies. Tiltredes.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
1: Den er nå merket som solgt, så hvis du ikke har fått det offisielle tilslaget så må du stanse pengene.
2: Han har åtte positive tilbakemeldinger. Greit nok at det er få, men det er kanskje enda mer mistenkelig at de alle er fra polske kunder.
 
Topp Bunn