Fordi om den ikke passet deg i din setting, så er det vel litt lite grunnlag for å anbefale andre over ei brei fjøl å styre unna en ellers fin riaa som mange liker, på et åpent forum. Det kan jo være at den passer andre helt ypperlig. Det går jo an å heller gjøre oppmerksom på det du oppfatter som en mangel da. Synes nå jeg da.
Argumenter med at den ikke har impedansejusteringsmuligheter er ikke nok for en generell "styr-unna" merkelapp i mitt syn; gjennom historien har det vært enormt antall riaa'er uten justeringsmuligheter, det er det fortsatt, og når sant skal sies så er det mange ganger lite (og ingenting) å hente på å justere impedans vekk fra 100 ohm. Og dersom EC attpåtil kan levere den med justering på forespørsel (slik de gjorde til meg), så faller jo argumentet helt bort.
Jeg er enig i betraktninger om at prisen har økt mye, min husk tilsier at den kostet 3k da den kom, og har steget mye etter det. Men den har jo en frisk og åpen lyd som er lett å like, iallefall i systemer der den passer godt inn.
Jeg sluttet å bruke min fordi jeg syntes den manglet litt på PR&T i de systemene den etterhvert kom inn i, men der er den ikke alene. Et godt norsk produkt forsåvidt, med både MM og MC inngang, men uten impedansejusteringsmuligheter direkte for de som trenger det, og med muligens en noe ustabil elektrisk konstruksjon som kanskje har hatt mer feiltilfeller enn man skulle ha håpet på (annenhånds info fra HifiKlubben). Der er den heller ikke alene forresten.
Mvh Vidar P