Digitale avspillere EC Tana 1 / 2, Klipsch Sixes/Fives vs Kef

Cervin

Medlem
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
6
Sted
Kristiansand
Lurer på om noen har hørt en eller flere av disse og har litt erfaringer og komme med. Noen som har hørt flere av de og kan sammenligne?

Etter å skummet webben sitter jeg igjen med dette:
EC Har klart å bringe med seg lydsignaturen sin og låter ganske stort og vakkert innenfor sine grenser. Noe vanskelig på nettverket.

Sixes. Stort, høyt og rocka.
Fives. Litt mindre stort men mer detaljert.

KEF. Litt nærmere High end.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.542
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Har hørt alle bortsett fra sixes. Var nettop i samme situasjon og endte med KEF LS50 WII. Nr to hadde vært 2xTana, den spiller fint, men KEF føles som en klasse over. Tana har nesten doblet seg i pris og er ikke lenger det røverkjøpet den engang var. Veldig imponert over lyden fra KEF. Klipsch mangler finesse, lyden er helt ok.

Cervin

Medlem
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
6
Sted
Kristiansand
Tusen takk. Ja det dukka opp et sett Tana 1 på Finn til en grei pris. Spent på å lytte til dem. Hadde egentlig sett meg ut Fives som et godt alternativ men ikke fått lytta noen til de. De jeg har lytta til er sonos arc, og devialet phantom (i stor butikk) men igjen av de har føltes som godlyd.
Kan komme med en oppdatering når jeg får de.

Pug309gti

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.04.2016
Antall liker
907
Sted
Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
Torget vurderinger
9
Har hørt og kjenskap til alle, går du for hifi og kvalitet, velg kef ls50, ec tana er for beinløse menn som må som må krangle med designe sjefen heime;) klipch er for hårete rockere som driter i hifi oppløsning og kvalitet sålenge de sparker hest:)

Cervin

Medlem
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
6
Sted
Kristiansand
Da kom Tana’ene med posten. Litt kranglete å få satt opp, men gikk etter litt om og men. Flytta de ned i stua og skulle høre litt på de og opplevde av di mistet kontakten med hverandre etter en liten stund. (Står på longrange og ca 2 m ifra hverandre).

Lyden var ok. De har nok trykk for styrehuset der de skal stå, og er såpass lave og tunge at jeg tror de vil stå støtt i dårlig vær også. Men jeg ble ikke blåst av banen verken av trøkk eller oppløsning.

Fivus

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.01.2020
Antall liker
705
Torget vurderinger
2
Lyden var ok. De har nok trykk for styrehuset der de skal stå, og er såpass lave og tunge at jeg tror de vil stå støtt i dårlig vær også. Men jeg ble ikke blåst av banen verken av trøkk eller oppløsning.
Hvilken kilde har du brukt så langt? Virker som versjon 2, som er dobbel pris, virker bedre i forhold til nettverk og tilkoblinger.

Cervin

Medlem
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
6
Sted
Kristiansand
AirPlay. Men i dag har jeg ikke klart å få kontakt med L1. Den kommer bare opp som unkown speaker.

Cervin

Medlem
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
6
Sted
Kristiansand
På skøyta spiller det helt greit. Ikke blitt videre imponert men ikke direkte lei meg heller. Ikke satt de opp på nettverket ennå og med kun
Bluetooth har de holdt koblingen sammen hele veien.

Topp Bunn