Effekt av USB-til-TOSLINK-converter?

G-nøkkel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2011
Innlegg
433
Antall liker
199
Sted
Mysen
Torget vurderinger
3
Jeg bruker en cd-spiller uten asynkron inngang som DAC. Jeg vet ikke om lyden forringes med jitter i min synkrone overføring. Har du testet effekten av en slik converter plugget inn mellom PC og DAC... Gir det merkbar lydforbedring?

Har en enkel PC hvor lydkortet som behandler den digitale lydinformasjonen ikke støtter ASIO og lignende drivere. Altså standard lydhåndtering fra Windows 7 med min FLAC-samling.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
Jeg brukte samme løsning som deg men fikk hakeslepp når jeg gikk over på en Firewire løsning med Weiss INT202. Jeg har aldri sett meg tilbake og velger å tro at du absolutt har noe og hente her om du går over til en Asynkron løsning.
 

G-nøkkel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2011
Innlegg
433
Antall liker
199
Sted
Mysen
Torget vurderinger
3
johnnygrandis skrev:
Jeg brukte samme løsning som deg men fikk hakeslepp når jeg gikk over på en Firewire løsning med Weiss INT202. Jeg har aldri sett meg tilbake og velger å tro at du absolutt har noe og hente her om du går over til en Asynkron løsning.
Og du hadde en skikkelig dac tidligere - som du kjørte synkront? Hva slags dac brukte du tidligere?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
G-nøkkel skrev:
johnnygrandis skrev:
Jeg brukte samme løsning som deg men fikk hakeslepp når jeg gikk over på en Firewire løsning med Weiss INT202. Jeg har aldri sett meg tilbake og velger å tro at du absolutt har noe og hente her om du går over til en Asynkron løsning.
Og du hadde en skikkelig dac tidligere - som du kjørte synkront? Hva slags dac brukte du tidligere?
Jeg hadde en Audio Aero cd spiller som jeg kjørte Optisk inn fra en Airport Express. Nå Bruker jeg en Mac Mini> Firewire>Weiss INT202>Berkeley Dac...>>>>


Du kan jo lese deg opp på linken i siste innlegg jeg har lagt ut her : http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,39872.60.html

Du kan jo lese deg opp på Foobar 2000 som vel har Cache (musikken buffres opp i minnebrikkene før avspilling) avspilling, det går en tråd her under datahjørnet. Avspillere har en virkning er min erfaring (og andres)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
johnnygrandis skrev:
G-nøkkel skrev:
johnnygrandis skrev:
Jeg brukte samme løsning som deg men fikk hakeslepp når jeg gikk over på en Firewire løsning med Weiss INT202. Jeg har aldri sett meg tilbake og velger å tro at du absolutt har noe og hente her om du går over til en Asynkron løsning.
Og du hadde en skikkelig dac tidligere - som du kjørte synkront? Hva slags dac brukte du tidligere?
Jeg hadde en Audio Aero cd spiller som jeg kjørte Optisk inn fra en Airport Express. Nå Bruker jeg en Mac Mini> Firewire>Weiss INT202>Berkeley Dac...>>>>


Du kan jo lese deg opp på linken i siste innlegg jeg har lagt ut her : http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,39872.60.html

Du kan jo lese deg opp på Foobar 2000 som vel har Cache (musikken buffres opp i minnebrikkene før avspilling) avspilling, det går en tråd her under datahjørnet. Avspillere har en virkning er min erfaring (og andres)

Kanskje greit å få med at forskjellene jeg opplevde var med Berkeley dacen med og uten Weiss INT202 boksen innkoplet i dette systemet.
Jeg fikk aldri testet en slik overføring med AA spillern.
 
Topp Bunn