Forsterkere Effekt forsterker til klipch rf280

lentyss

Medlem
Ble medlem
03.01.2018
Innlegg
8
Antall liker
0
Sku egentelig bytte høytalere men no skal alt byttes ut, har handlet klipch rf280 men no trenger eg ein forsterker :)

Sett litt på nad c265,xtz a100, doxa 70se,hegel h1 og Vincent SP-331*på finn

Kva vill folk anbefale? Evt andre anbefalinger fra finn/bruktmarket?
Skal brukes sammen med sonos connect.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.545
Antall liker
784
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Hegel 190, er vel ikke helt ude i hegnet på disse høytalere.

Mvh
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
305
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Brukte bl.a. Heed PS på mine, den korte tida jeg hadde dem. Var meget god match. Absolutt ikke kortpusta.
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.516
Antall liker
9.552
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Heed funker, exposure, vincent, abrahamsen.. :)
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.276
Antall liker
3.497
Torget vurderinger
1
Bruker Wyred4Sound på mine, men de har vel ikke noen norsk forhandler lenger.
 

Einstein

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2014
Innlegg
1.625
Antall liker
3.783
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
Sku egentelig bytte høytalere men no skal alt byttes ut, har handlet klipch rf280 men no trenger eg ein forsterker :)

Sett litt på nad c265,xtz a100, doxa 70se,hegel h1 og Vincent SP-331*på finn

Kva vill folk anbefale? Evt andre anbefalinger fra finn/bruktmarket?
Skal brukes sammen med sonos connect.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Ut fra ditt innlegg forstår jeg det slik at du ønsker å holde deg til et rimeligere budsjett og vil kjøpe brukt. Det er helt fornuftig og du trenger absolutt ikke kjøpe deg forsterker til 30.000,-, som noen av forslagene her lyder på.

Har selv hatt RP280F og det er en fantastisk flott høyttaler. Min erfaring med den er at den har tendenser til å bli litt hard og "skrikete", noe som kan gjøre de litt slitsomme med økende volum. Jeg ville derfor sett etter en litt avrundet og "varmtklingende" forsterker til disse. Det er en god del eldre Denon forsterkere som selges brukt for en billig penge. Denon PMA2000R finner du f.eks. brukt for rundt 4-5.000,-, noe som er et lite røverkjøp. Er flere på Finn for tiden. Er meget flotte og vellydende forsterkere. De er noe avrundet, de lyder stort og tungt og vil passe glimrende til Klipsch RP280. Stirr deg ikke blind på at Denon "kun" har 2x80 watt, den har en meget god strømforsyning og vil drive RP280F - og bassene - uten noen som helst problemer.

Skal du bruke litt mer penger, vil jeg anbefale å se etter en Roksan K3 forsterker. Disse er litt mer sjeldne på bruktmarkedet, men du bør kunne få en slik for godt under 10.000,-.
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.888
Antall liker
670
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Sku egentelig bytte høytalere men no skal alt byttes ut, har handlet klipch rf280 men no trenger eg ein forsterker :)

Sett litt på nad c265,xtz a100, doxa 70se,hegel h1 og Vincent SP-331*på finn

Kva vill folk anbefale? Evt andre anbefalinger fra finn/bruktmarket?
Skal brukes sammen med sonos connect.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Har brukt Abrahamsen på klipsch og det fungerte meget bra.
 

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2009
Innlegg
1.448
Antall liker
452
Sted
Inderøy i Nord Trøndelag
Doxa. Da en som leverer mere strøm en 70SE. Eks: model 70 sign / 70 sign mk2 eller kanskje Model 73.


Tidligere brukt Emotiva XPA-3 til Klipsch i surround oppsett med stort hell. Greie til prisen.


Parasound er et alternativ.
 

lentyss

Medlem
Ble medlem
03.01.2018
Innlegg
8
Antall liker
0
Doxa. Da en som leverer mere strøm en 70SE. Eks: model 70 sign / 70 sign mk2 eller kanskje Model 73.


Tidligere brukt Emotiva XPA-3 til Klipsch i surround oppsett med stort hell. Greie til prisen.


Parasound er et alternativ.
Takk for mange gode svar, har sett litt på doxa på finn, men ofte so langt vekke.

Emotiva frister mest fortiden, surround.no har utsalg her, so når dei får Emotiva på lager so håper eg dei har noen demoer eg kan låne med meg heim :)


Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2009
Innlegg
1.448
Antall liker
452
Sted
Inderøy i Nord Trøndelag
Doxa. Da en som leverer mere strøm en 70SE. Eks: model 70 sign / 70 sign mk2 eller kanskje Model 73.


Tidligere brukt Emotiva XPA-3 til Klipsch i surround oppsett med stort hell. Greie til prisen.


Parasound er et alternativ.
Takk for mange gode svar, har sett litt på doxa på finn, men ofte so langt vekke.

Emotiva frister mest fortiden, surround.no har utsalg her, so når dei får Emotiva på lager so håper eg dei har noen demoer eg kan låne med meg heim :)


Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Anbefaler og ta kontakt med Doxa Audio om det er aktuelt med Doxa.

De kan ha en eldre forsterker stående.
Da får du de sjekket og tatt service på. Og om du ønsker kan det gjøres oppgraderinger på de eldre effektene... ;)

DOXA - SUPPORT - CONTACT
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.157
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Bruker Wyred4Sound på mine, men de har vel ikke noen norsk forhandler lenger.
Det har de,audiocenteret Asker er importør.
Wyred4Sound hevder å ivareta James Borgnionos arv, så de bør passe godt til Klipsch.
Kan du utdype, google var ikke til mye hjelp.
Søsterselskapet SST lager nye versjoner av Son of Ampzilla og preampen Thoebe, klassikere utviklet av Borgniono for hans eget merke GAS på slutten av syttitallet. Da de utviklet disse jobbet W4S-folka sammen med den gamle mesteren, og jeg har lest et sted (som jeg ikke finner nå) at de hevder å ivareta hans lydfilosofi. Jeg vet at W4S er klasse D og Son of Ampzilla II er klasse A/B, men jeg vil anta at de er voicet ganske likt.
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.516
Antall liker
9.552
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Heed funker, exposure, vincent, abrahamsen.. :)
Hos meg var ikke matchen den beste med Exposure 3010S2D. Syntes det ble «rotete» i mellomtone/mellombass og det åpna seg ikke i toppen heller
Mulig, hadde 3010s2 effekt og 3010s2 preamp samt 2010s dac.. låt meget pent å avslappet ut på rp280.. :)
Er vel en av de bedre kombinasjonene som har vært i hus. Kjenner meg ikke igjen i det du beskriver :)
 

Leggen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2015
Innlegg
232
Antall liker
82
Torget vurderinger
0
Rotel fungerer også bra på Klipsch. Kjøpe meg en RB 1582 ii i helga, og all skriking er borte.
 
Topp Bunn