Hei! Skal flytte inn i nytt hus etter hvert,og må da få lagt opp en egen kurs til anlegget.Er det da bare å få elektrikeren til å legge opp en egen separat 16amp. kurs,eventuelt andre ting jeg må huske på i den forbindelse?Takker for svar.
For å få mest mulig stabil spenning, så er det absolutt en fordel å ha egen kurs kun til stereo, og da helst med litt større tverrsnitt på kablene, gjerne 6mm2.Hei! Skal flytte inn i nytt hus etter hvert,og må da få lagt opp en egen kurs til anlegget.Er det da bare å få elektrikeren til å legge opp en egen separat 16amp. kurs,eventuelt andre ting jeg må huske på i den forbindelse?Takker for svar.
Jeg skal ikke diskutere betydningen av egen kurs, men det er en kjempefordel å gjøre selve arbeidet før snekkerne har platet igjen veggene. Snakk med elektrikern og si hvordan du vil ha det.Hei! Skal flytte inn i nytt hus etter hvert,og må da få lagt opp en egen kurs til anlegget.Er det da bare å få elektrikeren til å legge opp en egen separat 16amp. kurs,eventuelt andre ting jeg må huske på i den forbindelse?Takker for svar.
Tuller du nå?Det er utvilsomt kjekt med egen kurs. For noen dager siden kom det ikke en lyd fra høyttalerne mine, og jeg slet skikkelig med å finne ut hva som var galt. Først da jeg trakk ut kontakten til en lampe med dimmer kom lyden tilbake.
Jeg tuller ikke. Det var noe galt med dimmeren til den lampa. Den blir skiftet ut.Tuller du nå?
Hvis ikke tror jeg du har litt problemer med det elektriske i huset ditt. Sjekk skrutilkoblingene i stikket der lampa stod. Det kan være dårlig kontakt i den, og det er en reell brannfare!
Du store! Vet du hvordan dette påvirket stereoen?Jeg tuller ikke. Det var noe galt med dimmeren til den lampa. Den blir skiftet ut.
Men hvorfor ble det slik? Vet du det?Ikke annet enn at lyden var borte. Alt så tilsynelatende normalt ut, med lys i displayer og alle rør.
Alt har fungert normalt igjen etter at jeg tok ut kontakten til den lampa.