Med dette bryter jeg min egen selvpålagte taushetsplikt vedr. å kommentere innlegg på Hifisentralen.
Jeg registrete i dag diverse usaklige kommentarer vedr. dette produktet og må si meg ganske så skuffet og frustrert over noen av disse innleggene.
Jeg tror ikke at jeg / PM Audio er kjent for å være spesielt useriøs og drive med stor overprising av våre produkter. Overprising har vi etter mitt syn ikke bedrevet denne gangen heller. Jeg håper at "dere" skjønner at vi må tjene "noen" kroner på det vi driver med også.
For å tilfredstille dere kritikere skal jeg liste opp hva denne boksen koster oss i innkjøp og hva vi sitter igjen med.
Prisene kan dere etterpå gå ned til ASEA og få bekreftet.
Ingrediensene er som følger:
UNDERDEL/KANALDEL U123PV selges kun i lengder på 250cm (2,5m): kr 800,- + mva
Endestykker ES1213PV: kr 130,- x 2 stk: kr 260,- + mva
Front F80PV: kr 225,- + mva Selges kun i lengder på 250cm
Monteringsbokser MIB-A1: kr 78,- + mva
Ferdig 4-stikk boks:
Underdel, 37cm: kr 148,-
Endestykker,2 stk: kr 325,-
Front, 7cm: kr 8,-
Monteringsbokser (innmat ) 4 stk: kr 390,-
Samlet koster dette inn til PM Audio: kr 871,-
Så beregner vi kr 250,- + mva i arbeid med å dele opp kanal og frontdeksel og innsetting av innmat / monteringsenhet.
Vår kostnad er dermed kr 1184,-
I denne summen er ikke fraktkostnader tillagt!!
Når vi beregner fortjeneste så har vi dette regnestykket:
Utsalgspris kr 1690,- minus mva= kr 1352,-
Nettokost: kr 948,-
Fortjeneste: kr 404,-
Fortjeneste i prosent av NETTO utsalgspris: 29,88%
Fortjeneste i prosent av brutto utsalgspris: 23,91%
Denne boksen skal også selges gjennom våre forhandlere og da har vi kr 402,- å dele mellom oss. Forhandler må i tillegg betale frakt.
Som sagt, fraktkostnad inn til oss er ikke med i dette regnestykket.
Når dere ettergår regnestykket, pass på å regne korrekt vedr. momsen!!
ER DETTE SÅ URIMELIG DA???
Men, kjøper vi inn i stort får vi rabatter sånn at vi faktisk kan tjene noen kroner, men sannsynligvis ender det da med at vi setter ned utsalgsprisen.
Her er det kundene og salget framover som vil bestemme framtidens pris.
Så ser jeg det også sånn at vi gjør mange kunder en stor tjeneste ved at de så enkelt kan løse problemet med å kunne montere disse stikkontaktene ( eller andre kontakter ) hjemme hos seg selv.
I tillegg vet jeg jo selvfølgelig veldig godt at hvis vi priser denne boksen for høyt så mister vi salg på Furutech stikkontakter. Tror noen at vi ønsker det?? Boksen er en nødløsning for å få ekstra salg på stikkontakter.
mvh vennlig hilsen
Paul Mortensen
PM Audio AS