Eh?

• Trådstarter Atle Kristiansen
  • Startdato
A

Atle Kristiansen

Gjest

Eh?

Ehh?

PSAudio saken har vel ikke volumkontroll, det er noe upraktisk - da må en jo ha pre. Forvirrende greier... Forslag?

Hadde planer om å kjøpe et lydkort, men da får jeg masse dingeldangel da ingen har utganger av type rca eller xlr, med heller en clusterfuck av overganger - irrasjonelt som faen, men jeg finner meg ikke i det.

Ææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææ!

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Anbefaler PS's utgave. Meget bra lyd. il fungere bra sammen med lydkort. Har også USB inngang i tillegg til de andre vanlige. Det var det du lurte på, ikke sant? Posten var noe uklar... :)

A

Atle Kristiansen

Gjest
LydMekk skrev:
Anbefaler PS's utgave. Meget bra lyd. il fungere bra sammen med lydkort. Har også USB inngang i tillegg til de andre vanlige. Det var det du lurte på, ikke sant? Posten var noe uklar... :)
Vil bli koblet opp mot USB utgang, intet lydkort. Det er vel ikke noe vits å prosessere lyden to ganger, eller har jeg misforstått?

Det jeg tenker på er at de andre alternativene har volumkontroll. PS Audioen fordrer jo en dedikert pre da jeg kun har effekttrinn, hvor mye må jeg legge i en brukt pre for å overgå de andre alternativene samlet sett? Jeg kjører dessverre på et begrensett budsjett...

Lydkort har jeg lagt fra meg da de har så mange syke overganger og stygge ledninger med duppeditter på baksiden - liker ikke slikt.

Eh?

Takk for hjelpen.

Mvh

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.623
Dette må vel være valget mellom tre goder så vidt jeg kan se.

L

Ludo

Gjest
JA :) Det var en god idé Guru ;)

Vel, Benchmark DAC1 USB er en god sak. Den er stram og tight i lyden og har volumkontroll. Noen synes at denne kan bli for tight, den bør kanskje
matches med noe som låter litt varmt. Men en meget god dac, og er jeg godt fornøyd med den i mitt oppsett :)

De andre du foreslår har jeg desverre ingen erfaring med. Lavry har vel en sak som koster omtrent det samme som disse, mener å huske at den låter
en smule varmere... Har også mulighet for å kontrollere volumet, men litt mer tungvindt...

Ha en fin dag :)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.075
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Har nå slettet de aller fleste personangrepene, tror jeg, helt uten å se hvem de kom ifra.
Jeg vet at trådstarter er, skal vi si det slik, en polariserende person. Personangrep vil likevel ikke tolereres.
mvh

A

Atle Kristiansen

Gjest
tkr skrev:
Har nå slettet de aller fleste personangrepene, tror jeg, helt uten å se hvem de kom ifra.
Jeg vet at trådstarter er, skal vi si det slik, en polariserende person. Personangrep vil likevel ikke tolereres.
mvh
Vil tilføye at min nettpersona ikke korelerer med min egentlige personlighet - jeg er mye verre. Liker å kverrulere og følte jeg fikk inn en god kontra (fissetryne kan ikke slå feil(?)), men for all del gjør jobben din - vil bare ha det klart at jeg ikke tar meg særlig nær av det. Guris utspill var forøvrig bare vennskapelig erting (mye mulig jeg tar feil her og han virkelig hater meg, men da lever jeg heller i troen), men det kunne da ikke du vite. Takk.

Ludo skrev:
JA :) Det var en god idé Guru ;)

Vel, Benchmark DAC1 USB er en god sak. Den er stram og tight i lyden og har volumkontroll. Noen synes at denne kan bli for tight, den bør kanskje
matches med noe som låter litt varmt. Men en meget god dac, og er jeg godt fornøyd med den i mitt oppsett :)

De andre du foreslår har jeg desverre ingen erfaring med. Lavry har vel en sak som koster omtrent det samme som disse, mener å huske at den låter
en smule varmere... Har også mulighet for å kontrollere volumet, men litt mer tungvindt...

Ha en fin dag :)
Takk for svar. Det låt jo mildt sagt godt hos deg. Den er en het kandidat, men trianglene kan jo bikke over...

Forresten folkens, kan en stille volumet på usb utgangen (altså i avspillingsprogrammet)? For da trenger jeg jo ikke volumkontroll. Og vil lydkortet mitt, eller min mangel på lydkort ha innvirkning på lyden.

Takker for svar.

Mvh
Atle "polariserende" K

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
En slik benchmark duppeditt. Hva ca ligger den på i pris? og hvor kan man få tak i den eventuelt? Virker litt gøyal da.

A

Atle Kristiansen

Gjest
The Atl skrev:
Forresten folkens, kan en stille volumet på usb utgangen (altså i avspillingsprogrammet)? For da trenger jeg jo ikke volumkontroll. Og vil lydkortet mitt, eller min mangel på lydkort ha innvirkning på lyden.
Sorry spamingen, var bare redd det forsvant i alle usaklighetene mine.

Mvh

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
4.010
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
The Atl skrev:
kan en stille volumet på usb utgangen
Du kan, men du vil ikke. DAC'en skal jo konvertere fra digitalt til analogt. Dersom du styrer volumet i det digitale domenet så mister du nødvendigvis data.

A

Atle Kristiansen

Gjest
mteinum skrev:
The Atl skrev:
kan en stille volumet på usb utgangen
Du kan, men du vil ikke. DAC'en skal jo konvertere fra digitalt til analogt. Dersom du styrer volumet i det digitale domenet så mister du nødvendigvis data.
Men har ikke avspillingsprgrammene en volumkontroll en uansett passerer, eller bruker en "spesialprogrammer" for usb bruk?

Har ikke spillere som Wadia og Accuphase digital volumkontroll? Trodde dette var en bedre løsning en f.eks. en pott på utgangen...

Mvh

A

Atle Kristiansen

Gjest
Ser nå at jeg burde bruke et dedikert program, foobar, eller xxxultramegahighendxxx eller noe slikt. Trodde dette skulle være enkle praktiske løsninger. Alt er så krevende og komplisert, buhu...

Ai.

Takk for hjelpen så langt. Kanskje jeg heller bør gå for en snurrer...

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.623
mteinum skrev:
Ja.

Men det gjør ingen ting å miste data så lenge det skjer etter at de har krøpet under terskelen for hva som er hørbart.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
544
Torget vurderinger
1
Ja slapp nå litt av moddiser. Det var ikke engang halvt opphetet engang :)
(God kontra var det vel heller ikke, den gikk jo egentlig tilbake på deg selv..nok om det)

Forøvrig kan du justere volumet i Windows, men ikke nødvendigvis hvis du vil kjøre ASIO og bitperfekt, det kommer an på implementasjonen, m.a.o om mastervolumet i Windows er digitalt eller analogt. Iogmed benchmarken har et analogt potmeter i fronten så regner jeg med at f.eks ASIO vil bypasse master-volum i Windows. Ved vanlig bruk vil volumjusteringen foregå digitalt, men med 24bits har du nok å gå på uansett.

Eventuelle andre lydkort har ingen innvirkning på lyden.

Topp Bunn