Eiker Bygdenes Lyd Entusiaster (EBLE)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Ingen fare for at jeg prakker Dylan, Beatles eller mange andre på dere.
    Temakvelder derimot.
    Med mest vekt på musikken og artisten.
    Lyden kan hver enkelt digge hjemme på eget anlegg.
    Litt teknisk også. Uten at det blir sloss kamp :)
    Bare delvis enig, Hans.

    Temakvelder med én artist har jeg ikke tro på, til dét er musikksmaken for forskjellig, og det har jo allerede vært en del misnøye med musikkvalg, selv om det ikke sies høyt i gruppa. Dette synes jeg er leit og unødvendig, og jeg mener at om man er medlem og deltar på treff, så får man akseptere og respektere at andre har ulik smak. Men selvsagt fint med variasjon, og at andre har med seg LP'er/CD'er, eller kommer med forslag til hva som kan spille via andre media.

    Det samme gjelder tekniske diskusjoner hvor jeg håper det kan bli mer akseptert at man er forskjellige. Teori og praksis (ift lyd) er jo ofte to forskjellige saker, og når enkelte enten kvier seg for å ta opp temaer eller til og med kvier seg for å delta på treff pga det som kan oppfattes som kverulering/mobbing, har det gått for langt.

    Og mtp lyd, som er noe av det essensielle for de fleste som deltar i EBLE (tror jeg), så er jo dette viktig å ha fokus på. Og jeg mener vi skal bli langt flinkere til å kommentere på det vi hører, tror de aller fleste vil sette pris på tilbakemeldinger. Man sitter jo gjerne aleine hjemme og vurderer og tester og bygger og tweaker, da er det fint med noen seriøse meningsutvekslinger. I alle fall langt bedre enn bare å snakke om det i bilen på vei hjem, det gir null framdrift.
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    PS
    Flott med en agenda, her er det vel bare å komme med forslag :)
    Hans, hadde ikke du noe ang balansert vs ikke-balansert.........?
    Det er jo titalls relevante temaer (minst) som kan tas opp (y)
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Mht BAL - UNBAL så distribuerte jeg "dokumentet" til alle da møtet med dette som tema ble avlyst.
    Begynner å bli lenge siden.
    Hvis en eller to er interessert er det enklest med et dyp dykk i form av demonstrasjon hos meg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Bare en liten tanke.
    Klubbkveldene var vel egentlig ikke for å lage kabeldebatter, så enkelte temaer bør kanskje ligge.

    Diskutere lyd er selvsagt greit, også tilbakemeldinger på hva man hører.
    Jeg ville satt stor pris på slike meldinger siden jeg stadig gjør endringer her.
    Musikken skal uansett være fokus inntil statuttene endres.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Mht BAL - UNBAL så distribuerte jeg "dokumentet" til alle da møtet med dette som tema ble avlyst.
    Begynner å bli lenge siden.
    Hvis en eller to er interessert er det enklest med et dyp dykk i form av demonstrasjon hos meg.
    Jeg er klar for en liten seanse.
    Skulle vært en tur hos deg uansett med en FW som vi snakket om for leeeenge siden.
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Henger meg med på debatten her. Synes alle treff vi har hatt har vært hyggelige og interessante, med tema eller ikke. Det som jeg synes virker å være en utfordring, er å få satt datoer. Vi er 8 - 9 aktive medlemmer. Hva om vi sier at vi alle blir satt opp i hver sin måned med treff (kunne tatt fri i juli, august og desember) Vi kunne valgt f.eks. siste torsdag i hver måned. Da vil det bli en dato pr. år pr. medlem å greie å arrangere et treff. Hvis vi hadde konkrete datoer å forholde oss til , burde det i hvertfall være lettere å kunne sette av denne datoen til treff.
    Om noen må avlyse er jo heller ikke noen krise.
    Bare et forslag.
    Vh GunnarS
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Henger meg med på debatten her. Synes alle treff vi har hatt har vært hyggelige og interessante, med tema eller ikke. Det som jeg synes virker å være en utfordring, er å få satt datoer. Vi er 8 - 9 aktive medlemmer. Hva om vi sier at vi alle blir satt opp i hver sin måned med treff (kunne tatt fri i juli, august og desember) Vi kunne valgt f.eks. siste torsdag i hver måned. Da vil det bli en dato pr. år pr. medlem å greie å arrangere et treff. Hvis vi hadde konkrete datoer å forholde oss til , burde det i hvertfall være lettere å kunne sette av denne datoen til treff.
    Om noen må avlyse er jo heller ikke noen krise.
    Bare et forslag.
    Vh GunnarS
    Enig.
    Bestem en dato eller flere. De det passer for og har lyst kommer.
    Umulig å få det til å passe for 8-9 samtidig.
     

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    52
    Antall liker
    37
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Helt enig med Gunnar og POB. Fint om alle kunne arrangert et treff en uke dag i løpet av året. Jeg kan f.eks ha et i løpet av våren.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Tenker at det må være opp til hver enkelt om man ønsker å ha treff hos seg, ikke sikkert det passer for alle.
    Men fint om de som ønsker treff kan legge opp datoer slik at man kan planlegge litt tid i forveien og at de selv kan sette kveldens aganda hvis de ønsker det.
    Om man ønsker en musikkveld, temakveld eller kanskje ønsker tilbakemeldinger på teknisk løsning, lyd etc etc.
    Tipper vi alle har litt forskjellige lydidealer og at tilbakemeldingene bør reflektere dette.
    Alle har SIN måte å nyte musikk på.
    Trodde statuttene sa noe om at musikken var i forsete?
    Derfor synes jeg POB sitt initiativ på forrige samling hos han med en liten musikkquiz var et informativt og morsomt innslag.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Tenker at det må være opp til hver enkelt om man ønsker å ha treff hos seg, ikke sikkert det passer for alle.
    Men fint om de som ønsker treff kan legge opp datoer slik at man kan planlegge litt tid i forveien og at de selv kan sette kveldens aganda hvis de ønsker det.
    Om man ønsker en musikkveld, temakveld eller kanskje ønsker tilbakemeldinger på teknisk løsning, lyd etc etc.
    Tipper vi alle har litt forskjellige lydidealer og at tilbakemeldingene bør reflektere dette.
    Alle har SIN måte å nyte musikk på.
    Trodde statuttene sa noe om at musikken var i forsete?
    Derfor synes jeg POB sitt initiativ på forrige samling hos han med en liten musikkquiz var et informativt og morsomt innslag.
    Viktig poeng, Terje, ingen må føle press på at de MÅ arrangere treff!
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Hei alle EBLE-skrotter

    Har kuppet Marsmøtet
    Det blir møte hjemme hos meg torsdag 21. mars kl 18.00
    Mer info er sendt ut på mail

    Vh Gunnar
     

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    52
    Antall liker
    37
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Hei
    Her kommer en liten rapport fra årsmøtet og takk til Gunnar som samlet oss til en fin lydkveld med sine flotte DIY høytalere som jeg personlig synes låt åpent, fint sammenhengende på et flott Audio Resarch oppsett.
    IMG_3123.jpeg

    Med sin Revox båndspiller låt dette helt konge og deilig å høre på Ben Webster masterbånd
    kvekden fortsatte med musikk quiz som artig. Mener det var Hans som stakk av med seieren her(ellerPål), det var gøy.
    Så var det ned i stua med pølser og drikke. Sosialt og bra. Så ble det årsmøte og da ble det valgt ny president, Liern denne gangen.
    og han har tatt på seg oppgaven 😊👍
    Ny president Liern

    IMG_3123.jpeg
     

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    52
    Antall liker
    37
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Neste treff utover våren. 🤩
    * 25.april - Endpoint? Sjekkes ut
    * 30.Mai - Pål
    * 27.Juni - Hans M.
    * 26. september - Åpen
    * 24. oktober -Åpen
    * 28. november - Åpen
    Her er det bare å melde seg på gode audiovenner. Håper det passer for noen og enhver!😊👍
    Presidenten
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn